ویدئو | روایت وحید یامین‌پور، مجری تلویزیون، از دیدار عجیب مادر یک شهید با شهید رئیسی قطعه «ما بازمی‌گردیم» تقدیم به شهدای خدمت + فیلم عَلَم خدمت شهیدان بر زمین نمی‌افتد «فرمان مرادی» نوازنده و سازنده ساز درگذشت برگزاری کارگاه نقاشی خلاقانه با موضوع شهید خدمت در مشهد (۳ خرداد ۱۴۰۳) سروده شاعر هندی برای رئیس‌جمهور شهید | او صدای ملتی مظلوم بود صداوسیما در تدارک مناظره‌های ریاست جمهوری «قاف تماشا» برای پاسداشت مقام شهید جمهور منتشر شد + فیلم پخش ویژه‌برنامه‌های رادیو در سالروز آزادسازی خرمشهر (۳ خرداد ۱۴۰۳) «دولت عشق» در قاب تلویزیون | فیلم‌های سینمایی که آخر هفته روی آنتن می‌روند (۳ و ۴ خرداد ۱۴۰۳) «ریچارد فورونجی» بازیگر «فرار نیمه‌شب» درگذشت حضور ۲۳۰ خبرنگار خارجی برای پوشش آیین تشییع شهدای خدمت حضور ۶۵ رسانه بین‌المللی در مشهد برای پوشش مراسم تشییع رئیس‌جمهور خادم جمهور به روایت هنرمندان مشهدی + فیلم فعالیت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در صداوسیما با یک حکم آغاز شد مخاطب ۶ میلیونی سینما تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ محمدعلی باشه آهنگر: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم ابراز همدردی بیش‌از ۲۵۰ سینماگر درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه
سرخط خبرها

اولین صحبت‌های کارگردان فیلم سینمایی شماره ۱۰ پس از اکران در سینما

  • کد خبر: ۱۸۶۳۶۲
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶
اولین صحبت‌های کارگردان فیلم سینمایی شماره ۱۰ پس از اکران در سینما
کارگردان فیلم سینمایی شماره ۱۰ گفت: این فیلم به تلویزیون فروخته شد که این موضوع لطمه بدی به فیلم وارد کرد. فیلم برای سینما ساخته شده و نظر تمام منتقدان و داورهای جشنواره این بود که ویژگی‌های فیلم برای روی پرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حمید زرگرنژاد امروز، ۷ مهرماه، در حاشیه هفته نمایش فیلم‌های سینمایی دفاع مقدس فیلمسازان مشهدی و خراسانی با عنوان «سینمای جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» که در سینما هویزه مشهد برگزار شد، در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: فیلم سینمایی شماره ۱۰ به تلویزیون فروخته شد و الان نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس اکران ویژه داریم قطعا انتظار نداریم فیلمی که در تلویزیون اکران شده در رقابت با فیلم‌های دیگر قرار بگیرد.

وی افزود: این موضوع لطمه بدی به فیلم وارد کرد. فیلم برای سینما ساخته شده و نظر تمام منتقدان و داور‌های جشنواره این بود که ویژگی‌های فیلم برای روی پرده است. از قبل تصمیمی برای فروش فیلم به تلویزیون نبود. ما حساسیت‌های زیادی در زمان فیلمبرداری داشتیم و زحمات زیادی کشیدیم. فیلم ۹۰ دقیقه برای سالن سینما ساخته شده بود.  

زرگرنژاد بیان کرد: جدای از موفقیت فیلم در جوایز،  از طرف مخاطب نیز استقبال خوبی شده که متاسفانه این موضوع عاملی شد تا برای تلویزیون انتخاب شود. بین ارشاد و تلویزیون توافقی انجام شد که هنوز مسئولی پاسخ نداده دلیل این اقدام چه بوده است. مالک فیلم هستند و این کار را انجام دادند. عوامل فیلم دلخور بودند و منتقدان و بسیاری از داوران جشنواره فجر که به فیلم رای دادند نیز معترض هستند.  

کارگردان فیلم سینمایی شماره ۱۰ در خصوص علت انتخاب این سوژه برای ساخت فیلم عنوان کرد: پیدا کردن قهرمان برای فیلم و کاری که در اندازه پرده سینما باشد، مهم است. تمام افرادی که در هشت سال دفاع مقدس نقش داشتند قهرمان هستند، اما به لحاظ کار درام تنها یک مورد فرار موفق طی ۱۰ سال دوران اسارت از سال ۵۹ تا ۶۹ اتفاق افتاده بود که موحب شد به سمت آن بروم. قصه فرار از زندان در تمام سینما‌های دنیا پرمخاطب است، کشش دارد و یک فیلمساز را به طرف خود می‌کشاند.  

وی در خصوص انتخاب مجید صالحی برای این فیلم گفت: آقای صالحی و تمام بازیگران و عوامل فیلم زحمت زیادی کشیدند. قبلا قرار بود با آقای صالحی در فیلم ماهور کار کنیم، اما نشد، بنابراین در این فیلم از ایشان دعوت کردیم. آقای صالحی پیشنهاد‌های زیادی برای فیلم‌های دیگری داشتند، اما از پیشنهاد استقبال کردند.

زرگرنژاد ادامه داد: زمانی که مجید صالحی برای فیلم آمد، انرژی، وسواس و دقت زیادی داشت که امیدوارم نتیجه زحمات خود را دیده باشد. غیر از بحث هنری ویژگی غیر قابل پیش‌بینی بودن نیز موجب شد به این انتخاب برسم. این کاراکتر اسم ندارد، شماره ۱۰ است و مجید خیلی خوب از عهده این کار برمی‌آمد.

کارگردان فیلم سینمایی شماره ۱۰ با اشاره به اینکه در زمینه اکران فیلم شماره ۱۰ به هیچ عنوان حمایتی انجام نشد، تصریح کرد: محصولی ساخته و زحمت زیادی کشیده شد. در سینما چندان به ارائه محصول توجه نمی‌شود. شماره ۱۰ می‌تواند نمونه بارز این مساله باشد که فیلم تا تولید و جایزه و جشنواره نیست، بلکه فیلم برای دیدن در سینما ساخته می‌شود و این سازوکار مهمی است که همه از عهده آن برنمی‌آیند.  

وی با بیان اینکه سوژه‌های ناب زیادی در دفاع مقدس داریم، عنوان کرد: ما طولانی‌ترین جنگ قرن را داشتیم که رویکرد‌ها و اتفاقات متفاوتی در آن وجود دارد. در مرز‌ها و شهر‌ها اتفاقات و حوادث زیادی بوده که سینما بسیار از این موضوع عقب‌تر است. من دوست دارم باز هم فیلم در حوزه دفاع مقدس بسازم. زمانی که از ناراحتی مساله‌ای که برای فیلم شماره ۱۰ پیش آمده خلاص شوم، شاید باز هم ادامه دهم. فعلا در حال نگارش اثر جدیدی در حوزه دفاع مقدس هستم.

زرگرنژاد بیان کرد: ساخت فیلم در حوزه دفاع مقدس به دلیل نسلی که آمده، بسیار تغییر کرده است. صحنه‌هایی که الان در ژانر جنگی در سینمای ایران ساخته می‌شود، در منطقه وجود نداشته و فراتر از منطقه است. سینمای جنگی ایران در زمینه اجرا در منطقه بسیار رشد داشته است. اگر شعار‌ها و سفارش‌ها به فیلم تحمیل نشود و اعمال سلیقه صورت نگیرد، قطعا مخاطب استقبال می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->