تشکیل ۶ کمیته ویژه در شهرداری مشهد برای برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی از دیوارنگاره شهیدجمهور در میدان شهدای مشهد رونمایی شد تداوم فعالیت ۲۴ ساعته پاکبانان مشهدی برای پاکسازی معابر وزارت کشور باید زمینه برگزاری انتخابات شورا‌ها را فراهم کند آیا ادارات مشهد پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شود؟ تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم خدمات‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در روز تشییع پیکر رئیس جمهور در مشهد یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا (ع) و یارانش گردهم می‌آیند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد سوگوار خادم الرضا (ع) شد + عکس اعمال قانون ۱۳۳۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد لغو شد (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | گلایه برخی شهروندان از سرویس دهی خطوط اتوبوسرانی در محله رسالت مشهد + پاسخ تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه تسلیت شهردار مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی
سرخط خبرها

معاون دادستان خراسان رضوی: سرمایه مهم انسانی جامعه را به راحتی در تصادفات از دست می‌دهیم + فیلم

  • کد خبر: ۱۸۸۰۲۷
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
معاون دادستان خراسان رضوی: سرمایه مهم انسانی جامعه را به راحتی در تصادفات از دست می‌دهیم + فیلم
معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز خراسان رضوی گفت: سرمایه مهم انسانی جامعه را به راحتی در تصادفات از دست می‌دهیم. انتظار داریم همه و از جمله رسانه‌ها پای کار موضوع تصادفات باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید هادی شریعت‌یار در نشست بررسی اجرای طرح ویژه انضباط ترافیکی بلوار وکیل‌آباد که صبح امروز ۱۸مهرماه در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: موضوع حمل‌و‌نقل یکی از موضوعات مهم جامعه بشری بوده و امروز اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. ایمنی و انضباط ترافیکی نیز یکی از مهم‌ترین مسائل در این حوزه است.

وی افزود: در تصادفات، بی‌گناه جان افراد گرفته می‌شود. جان‌انسان‌ها باید برای ما اهمیت داشته باشد. روزانه کشته‌شدگان زیادی در کشور داریم. یکی از مصادیق بارز حقوق عامه حفظ حیات انسان‌هاست و ما این موضوع را به صورت جدی در دستور کار داریم.

معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که مداخله جدی داشته باشیم و امروز در پی ارتقا و تشدید موضوع انضباط ترافیکی هستیم.

شریعت‌یار در ادامه عنوان کرد: شروع این طرح از بلوار وکیل آباد است و قرار است این طرح در کل شهر مشهد اجرا شود. در این مسیر رفتار‌های مخاطره آمیز بیشتر است لذا هم‌زمان همه شهر را مدنظر قرار داده‌ایم و امیدواریم به خوبی اجرا شود.

جان کودک در حقوق کودکان مغفول مانده است

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در حقوق کودک مغفول مانده، جان کودکان است. بسیاری از اوقات جان کودکان توسط والدینشان در تصادفات گرفته می‌شود. در سال گذشته ۳۴فوتی ما افراد زیر ۱۸ سال بوده‌اند. در حال حاضر در کشور با روند کاهشی زادوولد روبه‌رو هستیم. متاسفانه از سویی کودک با این شرایط سخت متولد می‌شود ولی این سرمایه مهم انسانی جامعه را به راحتی در تصادفات از دست می‌دهیم. انتظار داریم همه و از جمله رسانه‌ها پای کار موضوع تصادفات باشند.

معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز خراسان رضوی اعلام کرد: در حوزه اقتصادی نیز بالغ بر ۷درصد تولید ناخالص ملی برای تصادفات و خسارت‌ها هزینه می‌شود.

شریعت‌یار از به کارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود برای اجرای طرح ویژه خبر داد و گفت: طرح توقیف هوشمند خودرو‌های متخلف در دست اجراست. همچنین اگر افراد در حین مستی رانندگی کنند، تست الکل و موادروانگردان گرفته می‌شود که این امر با همکاری پزشکی قانونی صورت می‌گیرد.

وی افزود: توقیف خودرو‌های مخاطره آمیز طولانی مدت خواهد بود و رانندگان آن‌ها نیز در کلاس‌های مختلف آموزشی شرکت خواهند کرد. در این طرح رعایت حقوق شهروندان حائز اهمیت است لذا خودرو‌های پلیس به دوربین مجهز خواهد شد تا توقیف ما بدون سند و مدرک نباشد.

معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز خراسان رضوی تصریح کرد: امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم میزان تصادفات را کاهش دهیم و در مرحله اول هدف ما کاهش ۱۵درصدی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->