اعلام نامزد‌های برترین بازیکن و مربی جهان در سال ۲۰۲۴ توسط گلوب ساکر | رئال مادرید با بیشترین نماینده علت محرومیت تماشاگران مرد از بازی‌های پرسپولیس و سپاهان چه بود؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و بایرلورکوزن| تلاش سردار فایده نداشت پخش زنده بازی النصر و الاخدود در لیگ عربستان (۲۰ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پدیده، تا ۲۰۲۷ در بارسلون ماندنی شد جوکر باارزش‌ترین بازیکن NBA شد کاپیتان دورتموند در راه لیگ فوتبال آمریکا کاپیتان سابق ایران در کینگزلیگ نحوه خرید بلیت بازی تراکتور و گل گهر+ قیمت و لینک خرید پیشنهاد تمدید برای ۴ پرسپولیسی شکایت باشگاه سپاهان از مدیران پرسپولیس زمان بازی رئال مادرید و دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا - فصل ۲۰۲۴ نتیجه بازی برگشت بایرن و رئال مادرید در لیگ قهرمانان+ ویدیو گل‌ها| صعود آقای آنچلوتی به فینال ویدیو خلاصه بازی برگشت بایرن مونیخ و رئال مادرید در‌ لیگ قهرمانان ویدیو گل دوم رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل اول رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل اول بایرن مونیخ به رئال توسط دیویس (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری یک مجمع تک کاندیدای دیگر در هیات‌های ورزشی خراسان رضوی | رئیس هیات شمشیربازی استان انتخاب شد پخش زنده بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی؛ احتمالا قبل از جام ملت‌ها

  • کد خبر: ۱۸۸۲۷۰
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی؛ احتمالا قبل از جام ملت‌ها
با انتصاب سرپرست حراست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی حالا جامعه فوتبال چشم‌انتظار برگزاری مجمع انتخابات ریاست هیئت فوتبال استان است.

بیش از پنج ماه از پایان مهلت نام‌نویسی برای حضور در انتخابات هیئت‌فوتبال خراسان‌رضوی می‌گذرد و انتظار می‌رفت خیلی زودتر از این‌ها تکلیف فوتبال استان و سکان‌دار هدایت آن مشخص شود، اما در این مدت احسان اصولی همچنان با نظر رئیس فدراسیون فوتبال، به‌عنوان سرپرست بر مسند خود باقی ماند و در سوی مقابل، مسئولان اداره‌کل ورزش‌وجوانان از نبود امکان برگزاری انتخابات به‌علت نداشتن رئیس حراست خبر می‌دادند. زیرا طبق قانون، رئیس حراست اداره‌کل ورزش‌وجوانان باید نامه مدیرکل را برای گرفتن استعلام‌های لازم صلاحیتی از مراجع بالادستی می‌گرفت.

در این پنج ماه مجمع بسیاری از هیئت‌های ورزشی دیگر برگزار شد، اما هر بار مسئولان ورزش استان با این سؤال روبه‌رو می‌شدند که چرا مجمع انتخابات هیئت فوتبال برگزار نمی‌شود، می‌‎گفتند استعلام‌های صلاحیتی نامزد‌های انتخابات هیئت‌های دیگر پیش از این گرفته شده است.

حالا با انتصاب علی‌اکبر ایزدی به‌عنوان سرپرست جدید حراست اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی، انتظار می‌رود مسئولان ورزش برای برگزاری هرچه سریع‌تر این انتخابات و تعیین‌تکلیف فوتبال استان اقدام کنند. اعلام زمانی مشخص برای طی فرایند تأییدصلاحیت‌ها از سوی اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان دست‌کم خواسته جامعه فوتبال خراسان‌رضوی و مردم است.

چشم‌انتظاری برای برگزاری مجمع

دبیر هیئت‌فوتبال خراسان‌رضوی که مسئولیت فراهم‌کردن امکان برگزاری مجمع انتخابات ریاست این هیئت را به عهده دارد، درباره زمان برگزاری انتخابات می‌گوید: واقعیت آن است که هیئت‌فوتبال طبق اساس‌نامه فرایند لازم را انجام داده و مدت‌هاست که پیگیر و منتظر تأیید صلاحیت‌ها هستیم. محسن حیدری افزود: با انتصاب رئیس جدید حراست اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان حالا ما هم چشم‌انتظار استعلام مراجع ذی‌صلاح و اعلام نام نهایی کاندیدا‌ها برای برگزاری مجمع هستیم.

انتخابات هیئت‌فوتبال پیش از جام ملت‌ها

علیرضا تاج‌فیروز، مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی، درباره انتصاب سرپرست حراست اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان و بازشدن گره برگزاری این انتخابات به شهرآراورزشی می‌گوید: سرانجام این انتصاب صورت گرفت و حالا ما ظرف یکی‌دو روز آینده نامه استعلام صلاحیت نامزد‌های تأییدشده را می‌زنیم تا روند آن طی شود.

وی در پاسخ به اینکه چقدر این روند زمان می‌برد، اظهار می‌کند: واقعیت آن است که زمان آن دست ما نیست و مشخص نیست چقدر طول می‌کشد، اما معمولش این است که ظرف یک‌ماه تا چهل روز نتیجه استعلام صلاحیت‌ها می‌آید و پس از آن می‌توانیم مجمع را برگزار کنیم. مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی یادآور می‌شود: ان‌شاءا... پس از اینکه استعلام صلاحیت‌ها آمد، مشکلی برای برگزاری مجمع نداریم و می‌توانیم به فوتبال‌دوستان این قول را بدهیم تا مجمع را بلافاصله برگزار کنیم.
به نظر می‌رسد با حرف‌های مدیرکل ورزش‌وجوانان استان، باید انتظار داشت انتخابات هیئت‌فوتبال استان تا پیش از شروع جام ملت‌های آسیا برگزار و تکلیف مدیریت فوتبال خراسان‌رضوی مشخص شود.

زمزمه‌ها درباره نام ۵ نامزد تأییدشده

اردیبهشت امسال بود که با پایان دوره ریاست احسان اصولی بر هیئت‌فوتبال خراسا‌ن‌رضوی، پانزده نفر به دفتر هیئت مراجعه کردند و برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کردند؛ نامزد‌هایی که در میانشان گاه نام‌های مرتبط و گاه غیرمرتبط با فوتبال دیده می‌شد. با این همه، از همان ابتدا هم مشخص بود برخی از این نفرات به‌دلیل ناقص‌بودن مدارک نمی‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

بیشتر نامزد‌های این انتخابات با مشکل نداشتن سوابق مدیریتی روبه‌رو بودند و همین شد که ناظر ویژه فدراسیون همان ابتدا نام بسیاری از آن‌ها را خط زد. درنهایت گفته می‌شود فقط پنج نفر مدارکشان برای ارجاع به مراجع ذی‌صلاح برای احراز صلاحیت تکمیل بوده است. احسان اصولی، محسن ترکی، محمود قربانیار، جعفر قدیری و محمدرضا رضوی‌راد پنج نفری هستند که گفته می‌شود مدارکشان کامل بوده و احراز صلاحیتشان قرار است توسط مراجع ذی‌صلاح صورت بگیرد.

رقابت اصلی بین اصولی و ترکی؟

با نگاهی به نام نامزد‌های انتخابات هیئت‌فوتبال استان می‌توان به این مسئله باور داشت که رقابت اصلی در این فهرست میان احسان اصولی و محسن ترکی است. اصولی چهار سال سکان‌دار هیئت بوده و از مشهد به کرسی‌های ملی در فدراسیون هم رسیده است و درمقابل، ترکی با کارنامه درخشان ورزشی‌اش یکی از افراد نامی در میان نامزد‌های این انتخابات است.

البته در این میان نباید فراموش کرد که ترکی چندی پیش و پس از اظهارات اصولی علیه پیشکسوتان فوتبال استان، به‌طور شفاهی انصرافش از کاندیداتوری هیئت فوتبال را اعلام کرد، اما این انصراف هیچ‌گاه کتبی و رسمی نبود و نمی‌توان زیاد روی آن حساب کرد. با این تفاسیر، به نظر اصولی و ترکی همچنان جدی‌ترین رقیبان این انتخابات هستند، مگر آنکه صلاحیت یکی یا هردو آنان تأیید نشود و از کارزار انتخاباتی کنار گذاشته شوند!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->