آیا مدارس قم فردا سه شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کارنامه زیست‌محیطی شهید سید ابراهیم رئیسی چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟ نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد اهدای اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی در غرب خراسان امتحانات دانش آموزان تا پایان هفته لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرونشست خودرو خاور در خیابان بابانظر مشهد+ تصویر (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)‌ چرا خانواده‌ها با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی مخالفت می‌کنند؟ سوءاستفاده از پروفایل افراد چه مجازاتی دارد؟ علت علمی بارش‌های شدید بهار امسال در مشهد و کشور چه بود؟ بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه هلاکت شرورِ مسلح و شهادت مأموران پلیس تهران بزرگ + تصاویر شهدا و فیلم
سرخط خبرها

بیمه سلامت رایگان برای ۲ دهک جدید

  • کد خبر: ۱۸۹۵۱۴
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
بیمه سلامت رایگان برای ۲ دهک جدید
سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی از پوشش بیمه‌ای رایگان ۵ دهک اول معادل ۷۰ درصد جمعیت کل استان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد وجدانی امروز چهارشنبه در نشست خبری هفته بیمه سلامت با اشاره به شعار امسال این نهاد خدماتی عنوان کرد: شعار امسال هفته بیمه، "بیمه سلاما همگانی گامی به سمت توسعه عدالت اجتماعی" می‌باشد و در همین راستا، اقدامات و خدمات ارائه شده در سراسر استان سبب شده است تا خراسان رضوی رتبه اول کشور در حوزه پوشش بیمه درمانی را کسب نماید.

وی ادامه داد: خراسان رضوی ۸ درصد جمعیت کشور را دارا است و از جمعیت بیش از ۶ میلیونی این استان، ۳ میلیون و ۸۵۳ هزار و ۴۷۶ نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وجدانی افزود: در بین دهک‌های ۱۰ گانه، ۵ دهک اول به صورت رایگان بیمه می‌شوند که در استان ما، ۲ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۴۶۶ نفر، معادل ۷۰ درصد کل جمعیت استان، رایگان بیمه شده اند.

وی خاطرنشان ساخت: مکاتباتی در سطح کشور انجام شده است تا دهک ششم که ۲۰ درصد هزینه بیمه‌ای خود را می‌پردازند هم به جمعیت رایگان تحت پوشش افزوده شوند. البته این نکته را باید عنوان کنیم خواسته بیمه سلامت، ارتقا به ۷ دهک می‌باشد که باید وزارت تعاون با آن موافقت نماید.

پوشش بیمه توانبخشی ویژه معلولان

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی در پاسخ به پرسش اختصاصی خبرنگار شهرآرانیوز در مورد خدمات بیمه توانبخشی ویژه معلولان عنوان کرد: براساس تفاهم نامه سازمان بیمه سلامت و سازمان بهزیستی کشور، طرح خدمات توانبخشی و بیمه معلولان به شکل ویژه آغاز شده است که در خراسان رضوی، ۵۹ هزار و ۹۳۲ فرد دارای معلولیت واجد شرایط معرفی شده اند و براساس کد خدمتی صادر شده، اکنون ۷۱ هزار و ۵۰۴ نفر شامل پوشش می‌شوند.

وی توضیح داد: علت تفاوت این ارقام، چند معلولیتی بودن برخی افراد است که به ازای هر معلولیت، یک کد توانبخشی بیمه سلامت صادر می‌گردد و عموما کسانی تحت پوشش ما هستند که یک و بیش از یک نوع معلولیت دارند.

وجدانی بیان کرد: معلولیت‌های جسمی حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی، اعصاب و روان و اوتیسم، تحت پوشش قرار دارند که بیمه ۷۰ درصد از هزینه‌های درمانی آنان را پوشش می‌دهد.

وی متذکر شد: در استان خراسان رضوی، ۷۵۰ فرد با اختلال اوتیسم در سطح‌های ۱ تا ۳ این بیماری شناسایی و کد بیمه دریافت کرده اند و سالانه تا سقف ۵۰ میلیون تومان خدمات بیمه‌ای شامل حال افراد با معلولیت‌های گوناگون می‌گردد.

پرداخت ۳۹ میلیارد تومان به صندوق بیماران صعب العلاج

وجدانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به خدمات بیمه‌ای افراد صعب العلاج اشاره و عنوان کرد: در گذشته حدود ۱۵ بیماری صعب العلاج در کل کشور مشمول خدمات بیمه‌های درمانی می‌شدند که اینک این عدد به ۱۰۷ عنوان بیماری رسیده است.

وی ادامه داد: در همین راستا، خراسان رضوی در سال گذشته ۷ هزار و ۹۸۳ پرونده بیماران صعب العلاج تشکیل داده است و مبلغ ۳۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز پرداخت کرده است.

این مقام مسئول به بیماری‌های خاص هم اشاره کرد و گفت: خراسان رضوی ۸۳ هزار و ۲۸۹ بیمار خاص دارد که از این تعداد، ۶۶ هزار و ۵۷۴ نفر بیمه فعال دارند و در سال گذشته، ۲۷ میلیارد تومان برای درمان‌های سرپایی و ۳۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای بستری این بیماران پرداخت شده است.

وجدانی متذکر شد: برخی خدمات کمک توانبخشی شامل سمعک، عصا، بریس و ویلچر در هر ۳ حوزه معلولان، صعب العلاج‌ها و بیماران خاص تعریف می‌گردد که متناسب با نیاز آنان، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

پوشش ۹۰ درصدی هزینه‌های ناباروری

سرپرست اداره کل بیمه سلامت به مسئله زوجین نابارور اشاره و توضیح داد: در راستای قانون جوانی جمعیت در کشور، بیمه سلامت خدمات خود را به فرزندان زیر ۵ سال دارای بیماری و زوج‌های نابارور نیز ارائه می‌دهد که بر همین اساس، از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تاکنون، با ۱۱ مرکز درمان ناباروری در سراسر استان قرارداد امضا شده است و بیمه، ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری را در مراکز غیر دولتی و غیر دانشگاهی تقبل می‌نماید.

وجدانی افزود: اکنون ۱۲ هزار و ۳۰۰ زوج نابارور در خراسان رضوی شناسایی شده اند و ۶۱ میلیارد تومان جهت درمان‌های سرپایی و بستری آنان هزینه شده است و از این حیث، رتبه اول کشور به خراسان رضوی اختصاص دارد.

طرح‌های درمان مواد مخدر و پزشک خانواده

وجدانی به درمان سوء مصرف مواد مخدر پرداخت و توضیح داد: ۸۷ مرکز درمان اعتیاد در خراسان رضوی تحت قرارداد بیمه سلامت هستند و اکنون ۴ هزار و ۴۳۸ پرونده فعال افراد معتاد داریم که ۲۴ هزار و ۸۳۳ مراجعه به این مراکز داشته اند و ۵۴۷ میلیون تومان هم در این حوزه پرداخت شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->