سرخط خبرها

آغاز به کار سی و سومین جشنواره تئائر خراسان رضوی با حضور فعال شهرستان‌ها + جزئیات

  • کد خبر: ۱۸۹۵۹۸
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
آغاز به کار سی و سومین جشنواره تئائر خراسان رضوی با حضور فعال شهرستان‌ها + جزئیات
دبیر جشنواره سی‌وسومین تئاتر خراسان رضوی از آغاز فعالیت سی و سومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی از سه‌شنبه ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در این دوره از جشنواره نگاه متفاوت‌تری به تئاتر شهرستان‌ها نسبت به سال‌های گذشته وجود دارد.

محمد جهان‌پا در گفتگو با شهرآرانیوز با اشاره به آغاز به کار سی و سومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی از روز گذشته گفت: بیش از ۶۰ نمایش برای رقابت در سی و سومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی ثبت‌نام کرده‌اند که در ۱۰ روز آتی توسط داوران این جشنواره مورد قضاوت قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: مصطفی یوسف‌زاده، رئیس شورای نظارت بر نمایش مشهد، جواد اشکذری، کارگردان و نویسنده مشهدی و رضا حسن‌زاده طراح صحنه، نویسنده و کارگردان به عنوان داوران این جشنواره حضور خواهند داشت.

جهان‌پا تصریح کرد: ۱۶ اثر منتخب در هفته سوم آبان ماه در دو بخش تئاتر صحنه و تئاتر خیابانی مشخص خواهند شد. البته شرط انتخاب آثار کیفیت گروه‌های نمایش است که در صورت به حد نصاب نرسیدن آثار باکیفیت، ۸ و یا ۱۲ گروه به عنوان اثر منتخب مشخص خواهد شد.

دبیر جشنواره سی‌وسومین تئاتر خراسان رضوی در خصوص رویکرد برگزاری این دوره از جشنواره خاطرنشان کرد: در سی و سومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی شهرستان‌ها حضور پررنگی خواهند داشت. از شهرستان‌های خواف، تربت حیدریه، سبزوار، کاشمر، جوین، گلبهار، طرقبه و شاندیز و... در این جشنواره نماینده داریم.

جهان‌پا افزود: در سی و سومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی توجه قابل توجهی به تئاتر‌های شهرستان صورت گرفته و نگاه متفاوت‌تری به شهرستان‌ها نسبت به سال‌های گذشته وجود دارد.

وی در خصوص زمان اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی اظهار کرد: آثار منتخب در هفته سوم آبان ماه مشخص خواهد شد که برای هنرمندان حرفه‌ای مشهد به نمایش گذاشته خواهد شد. پس ارزیابی آثار منتخب در هفته پایانی آبان ماه آثار منتخب جشنواره جهت حضور در جشنواره تئاتر فجر مشخص خواهند شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->