سرخط خبرها

جای خالی شاهین، در مسابقات هانگژو!

  • کد خبر: ۱۸۹۷۴۸
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
جای خالی شاهین، در مسابقات هانگژو!
پرمدال‌ترین ورزشکار تاریخ خراسان در بازی‌های پاراآسیایی امسال از استانی دیگر در هانگژو به آب می‌زند.

شهرآرانیوز، شناگر ایرانی که در بازار بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با کسب شش مدال طلا و یک نقره هیاهویی به پا کرد، امسال از استانی به‌جز خراسان‌رضوی به هانگژو اعزام شده است. شاهین ایزدیار که در دوره قبلی بازی‌های پاراآسیایی در فهرست ورزشکاران خراسان‌رضوی به مسابقات رفت، امسال از البرز، استان محل تولدش، اعزام شده است و جای خالی او در میان ورزشکاران خراسانی به‌وضوح دیده می‌شود.

استان خراسان‌رضوی در دوره گذشته بازی‌های پاراآسیایی بیست مدال به دست آورد که هفت مدالش متعلق به شاهین ایزدیار، نابغه شنای جانبازان و معلولان ایران بود. یعنی یک‌سوم مدال‌های کاروان ورزشکاران خراسانی در جاکارتا از آن ایزدیار و مربی مشهدی‌اش مهدی ضیایی بود.

شاهین رفت، مربی نابغه ماند

شاهین ایزدیار که چند سال پیش برای گذراندن دوران تحصیل دانشگاهی به مشهد آمده بود، پس از کارکردن با مهدی ضیایی، مربی مشهدی، در این شهر ماندگار شد؛ به‌شکلی که حتی در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا هم از مشهد به آب زد و کسب مدال‌های رؤیایی او به نام شهر امام‌هشتم (ع) تمام شد. حالا ایزدیار با پایان دوران تحصیلش به استان البرز و شهر کرج، محل تولدش، برگشته است، اما مهدی ضیایی، مربی نابغه‌پرور ورزش پاراشنای خراسان‌رضوی، در شهر مانده و در پی معرفی نابغه‌ای جدید است. ضیایی امسال هم یک شاگرد در بازی‌های پاراآسیایی دارد و سابقه این مربی مشهدی، حریفان را از او می‌ترساند. ضیایی، مربی ابوالفضل ظریف، نوجوان پاراشنای مشهد، در هانگژو خواهد بود.

کار بزرگ ایزدیار در جاکارتا

اهمیت کار شاهین ایزدیار در جاکارتا آن‌قدر زیاد بود که تا مدت‌ها از او به‌عنوان «نابغه» یاد می‌شد. ایزدیار به‌طرز فلپس‌طوری مدال‌ها را درو کرد تا کاروان ورزش ایران در جاکارتا بتواند بهترین عنوان تاریخش را به دست بیاورد و سوم شود. او در سه ماده کلاس‌بندی‌شده شنا (۱۰۰ متر کرال سینه، ۲۰۰ متر و ۱۰۰ متر پروانه) مدال طلا به دست آورد و در ۴۰۰ متر آزاد مدال نقره گرفت. ایزدیار در همه رشته‌های بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا بیشترین مدال را به دست آورد تا به او لقب «ارتش یک‌نفره» را بدهند. نابغه شنای ایران در واکنش به این نام‌گذاری، همان موقع گفت: «این لقب را دوست دارم و پس از آن موفقیت و دادن این لقب به من کلی خواستگار پیدا کردم!»

۱۹ مدال در تاریخ بازی‌های پاراآسیایی

شاهین شنای ایران در سه دوره قبلی بازی‌های پاراآسیایی همواره مدال‌آور بوده است. او در سال ۲۰۱۰ توانست دو طلا، یک نقره و سه برنز به دست آورد. در سال ۲۰۱۴ مدال طلا نیاورد، اما پنج نقره و یک برنز سهم ایزدیار از این رقابت‌ها بود. شاهکار نابغه هم در جاکارتا و همان شش طلا و یک نقره معروف بود. ایزدیار در مجموع سه دوره بازی‌های پاراآسیایی نوزده مدال کسب کرده است؛ هشت طلا، هفت نقره و چهار برنز.

ضیایی در اندیشه پرورش ایزدیاری تازه

مهدی ضیایی، سرمربی ورزشکار نابغه پاراشنای ایران در جاکارتا، امسال شناگر دیگری را از مشهد روانه بازی‌های پاراآسیایی کرده است. او ابوالفضل ظریف را به هانگژو فرستاده است که هنوز هفده سال دارد و شناگری نوجوان به حساب می‌آید. ظریف که به اذعان کارشناسان شناگری آینده‌دار به حساب می‌آید، در بازی‌های غرب آسیا توانست مدال برنز به دست آورد و حالا هم از شانس‌های کسب مدال در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به حساب می‌آید؛ به نحوی که بسیاری بر این باورند اگر ظریف هم مثل ایزدیار در هانگژو همه را شگفت‌زده کرد، کسی نباید تعجب کند.

البته بعید است ورزشکار دیگری بتواند رکورد شش طلا و یک نقره ایزدیار را تکرار کند، اما اینکه ابوالفضل ظریف در این سن و سال مدال بازی‌های پاراآسیایی را تجربه کند، می‌تواند اتفاق خوب و مبارکی برای ورزش خراسان‌رضوی باشد. باید دید مهدی ضیایی در مأموریت جدید معرفی قهرمانی تازه موفق خواهد بود یا خیر.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->