معاملات مسکن بر اساس وجه رایج کشور منعقد می‌شود بورس همچنان در مدار نزول | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ افزایش قیمت صیفی‌جات در مشهد به دلیل بارندگی‌ها (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات برطرف شد دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا (۱۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود+شرایط مشخصات خودرو ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایش ملی فروشگاه‌های متصل به کالابرگ آغاز شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | سمند ۸۲۰ میلیون تومان ناقابل! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلیل ناترازی بنزین چیست؟ خبر مهم برای متقاضیان خانه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد زمینه های مشارکت بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های برق‌آبی دل‌های نگران کارگران پیمانکاری با قرارداد‌های لرزان چرا حباب سکه هفته گذشته خالی نشد؟ مشاهده تهاتر‌های عجیب در بازار مسکن! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار به دنبال حذف نمایندگان کارگری از مشارکت در تعیین دستمزد زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳ مشخص شد دلال‌ها باید بترسند | طرح مالیات بر عایدی سرمایه جلوی دلال‌بازی‌ها را می‌گیرد ادعای عضو هیئت‌رئیسه اتحادیه مشاوران املاک درباره انجام معاملات مسکن با بیت‌کوین! پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال
سرخط خبرها

افزایش حق کمیسیون مشاوران املاک در راه است؟ (۳ آبان ماه ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۰۷۸۴
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
افزایش حق کمیسیون مشاوران املاک در راه است؟ (۳ آبان ماه ۱۴۰۲)
دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه طرح درجه‌بندی مشاوران املاک با هدف جلب رضایت مشتریان ارائه شده است، در مورد جزئیات آن توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، چند روز پیش عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران از درجه‌بندی مشاوران املاک در کل کشور خبر داد. مهدی امیدوار با بیان اینکه بر اساس تصمیمات کشوری مقرر شده است تمام مشاوران املاک درجه‌بندی شوند، افزود: شورای عالی مسکن شرایط خاصی را برای مشاوران املاک گذاشته که یکی از آن‌ها درجه‌بندی فعالان این صنف است و این طرح در کل کشور اجرا خواهد شد.

دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران در مورد جزئیات این طرح گفت: طرح درجه‌بندی مشاوران املاک با مشورت چند ارگان از جمله راه و شهرسازی، اتاق اصناف تهران و اتحادیه مشاوران املاک تهران مطرح شد و قرار است ابتدا به صورت پایلوت در برخی شهر‌ها اجرا شود و بعد در مورد اجرای سراسری آن تصمیم گرفته شود.

سعید لطفی در مورد نحوه اجرای این طرح در تهران بیان کرد: همانطور که اشاره شد، طرح درجه‌بندی مشاوران املاک هنوز در تهران به مرحله اجرا نرسیده است. ضمن اینکه باید به این موضوع توجه داشت که شرایط کار در تهران با شهرستان‌ها متفاوت است و اینکه ما بخواهیم چنین طرحی را در میان ۱۲ هزار عضو اتحادیه مشاوران املاک پایتخت اجرا کنیم و آن را جا بیندازیم، کمی پیچیده‌تر است و به زمان بیشتری نیاز دارد.

لطفی در مورد دلایل و اهداف اجرای طرح درجه‌بندی مشاوران املاک گفت: هدف اصلی طرح آن است که مشاوران املاک رضایت مشتریان را جلب کنند. بر این اساس، در طرح درجه‌بندی مشاوران املاک به مواردی مانند تعداد معاملات و رضایتمندی مشتریان توجه خواهد شد و فعالین این صنف با توجه به این موارد درجه‌بندی می‌شوند.

این مقام صنفی در پاسخ به اینکه درجه‌بندی چه تاثیری بر نرخ ارائه خدمات از سوی مشاوران املاک دارد؟ گفت: طرح درجه‌بندی مشاوران املاک هنوز نیاز به چکش‌داری دارد، چون مستلزم یک‌سری زیرساخت‌ها و آموزش‌هاست و در حال حاضر نمی‌توانیم بگوییم که نرخ خدمات مشاوران املاک درجه یک یا درجه دو و سه چگونه است. بر این اساس باید ابتدا اجازه دهیم کار یک مقدار جلو برود تا ما بتوانیم در مورد تاثیر آن بر نرخ خدمات‌دهی مشاوران املاک صحبت کنیم.

این صحبت‌ها در حالی است که امروز محمدحسن آصفری، نماینده مجلس در گفتگو با یکی از خبرگزاری عنوان کرد درجه‌بندی مشاوران املاک به غیر از اینکه جیب مردم را خالی کند چیز دیگری ندارد.

دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران در واکنش به این صحبت‌ها گفت: به هیچ وجه اینگونه نیست و در قانونی که الان داریم هیچ ارتباطی بین امتیاز بیشتر و نرخ خدمات بالاتر وجود ندارد بر این اساس نمی‌شود گفت هر کسی که امتیاز بیشتری دارد می‌تواند نرخ بالاتری دریافت کند مگر اینکه این مورد بعدا از سمت مجلس مصوب شود، اما در کل، همانطور که اشاره شد هدف اصلی طرح آن است که مشاوران املاک خدمات بهتری به مردم بدهند و سعی کنند رضایتمندی مشتریان را بیشتر کنند.

لطفی در مورد تاثیر طرح درجه‌بندی مشاوران املاک بر بازار مسکن و اجاره گفت: این طرح هیچ تاثیری بر قیمت‌ها ندارد چرا که گرانی مسکن و اجاره‌بها دست مشاوران املاک نبوده است که بگوییم با اجرای چنین طرحی قیمت‌ها پایین خواهد آمد. در شرایط کنونی تنها عاملی که بر بازار مسکن تاثیر خواهد گذاشت تولید مسکن است و تنها زمانی که آمار تولید مسکن بالا برود ما می‌توانیم منتظر کاهش قیمت‌ها در بازار مسکن و اجاره باشیم.

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->