علت مرگ بروسلی چه بود؟ نقد و بررسی فیلم سینمایی «مست عشق» در برنامه هفت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مصطفی رحماندوست: خلق نگاه تازه از دنیای کودکان در شعر رضوی نیاز این حوزه است بر مدار نور به پیشواز میلاد هشتمین نور | افتتاح نمایشگاه خوشنویسی طلاب حوزه علمیه در آستانه میلاد حضرت رضا (ع) روایتی کافکایی از یک طنز تلخ | گفتگو درباره رمان «کمیته» رونمایی از نقاشی پرحاشیه چارلز سوم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» ساخته امیراطهر سهیلی روی پرده سینما رفت + فیلم «زخم کاری» و «سووشون» در انتظار پخش از شبکه نمایش اگر دستت را رها کردم روایت‌های دیده نشده از زائران امام رضا (ع) «حماسه» جاری در ادبیات «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب استقبال از «مکس دیوانه» در جشنواره کن نگاهی به ۱۰ کتاب که درباره امام‌رضا(ع) نوشته شده است | از نص قدیم تا کتاب‌داستان برای کودکان مینی‌سریال معمایی و تخیلی «دکل» روی آنتن + زمان پخش
سرخط خبرها

آلزایمر، «هو شیائو-شین» کارگردان معروف را خانه‌نشین کرد

  • کد خبر: ۱۹۰۹۰۳
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
آلزایمر، «هو شیائو-شین» کارگردان معروف را خانه‌نشین کرد
«هو شیائو-شین» کارگردان معروف تایوانی به دلیل ابتلا به بیماری آلزایمر کار بر روی جدیدترین فیلمش را متوقف و اعلام بازنشستگی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «هو شیائو-شین» فیلمساز تحسین‌شده تایوانی بنابر اعلام خانواده‌اش بازنشسته شده و ساخت فیلم جدیدش با عنوان «رودخانه شولان» را نیز متوقف کرده است.

این کارگردان ۷۶ ساله قبل از شروع کار بر روی فیلم جدیدش به بیماری آلزایمر مبتلا شده بود، اما وضعیت او پس از ابتلا به کووید-۱۹ وخیم شده است.

«هو شیائو-شین» به عنوان یکی از پیشگامان موج نو سینمای تایوان در اوایل دهه ۱۹۸۰ شناخته می‌شود که در سال ۱۹۸۹ با فیلم «شهر اندوه» برنده شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز شد. آخرین فیلم او به عنوان کارگردان فیلم «آدم‌کش» در سال ۲۰۱۵ بود که برای آن جایزه بهترین کارگردانی را در جشنواره کن دریافت کرد. از دیگر آثار برجسته او می‌توان به «زمانی برای زندگی، زمانی برای مردن» که برنده جایزه فیپرشی در برلین در سال ۱۹۸۶ شد و همچنین فیلم «استاد عروسک‌گردان» اشاره کرد که برنده جایزه هیات داوران در جشنواره کن در سال ۱۹۹۳ شد.

در بیانیه‌ای که توسط خانوده این کارگردان منتشر شده آمده است: «در گذشته، کارگردان هو سال‌ها را به کار سینمایی‌اش اختصاص داد و زمانی برای رسیدگی به زندگی خانوادگی‌اش نداشت؛ بنابراین، اگرچه او اکنون بیمار است... این دوره به خانواده ما اجازه داد تا صمیمیت نزدیک‌تری برقرار کنند. ما صمیمانه از همه می‌خواهیم که به کارگردان هو و خانواده‌اش فضایی برای زندگی مسالمت‌آمیز بدهند».

«هو شیائو-شین» در شهرستان می، در استان گوانگدونگ چین به دنیا آمد، اما خانواده او برای فرار از جنگ داخلی چین به تایوان گریختند. او در سال ۱۹۷۲ از آکادمی ملی هنر تایوان فارغ‌التحصیل شد و اولین فیلم بلند خود را در سال ۱۹۸۰ با نام «دختر بانمک» منتشر کرد.

او که برنده جوایز متعددی از جشنواره‌های برلین، کن و ونیز شده، جایزه «آکی‌را کوروساوا» در جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو در سال ۲۰۰۵ و یوزپلنگ افتخاری جشنواره لوکارنو در سال ۲۰۰۷ را نیز در کارنامه دارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->