رئیس سازمان انرژی اتمی: ایران در فاز کاهش تعهدات برجامی است علی باقری از لبنان عازم دمشق شد (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) رژیم صهیونیستی مناطق مرزی لبنان را با بمب‌های فسفری هدف قرار داد بررسی صلاحیت نامزد‌های ریاست جمهوری آغاز شد (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) کاخ سفید: احتمال حملات اوکراین به خاک روسیه را رد نمی‌کنیم آمریکا: حماس پس از توافق آتش‌بس نمی‌تواند غزه را اداره کند حماس: از صحنه سیاسی خارج نمی‌شویم | فریب کاری بایدن در طرح پیشنهادی علی باقری با سیدحسن نصرالله دیدار کرد مخبر: ثمره مجاهدت‌های شهید امیرعبداللهیان آزادی قدس خواهد بود یمن: ایلات را با موشک دوربرد «فلسطین» هدف قرار دادیم (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) رایزنی بایدن وامیر قطر پیرامون طرح پیشنهادی پرابهامش برای آتش‌بس! واکنش آمریکا به اظهارات باقری درباره تبادل پیام میان تهران- واشنگتن روسیه حملات رژیم صهیونیستی به سوریه را قویا محکوم کرد حزب الله لبنان مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را درهم کوبید (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) هلاکت ۴ اسیر صهیونیست در نوار غزه شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی در محاصره آتش‌سوزی ناشی از حمله حزب الله (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) حماس: طرح جدیدی برای آتش‌بس دریافت نکردیم قسام ۲ خانه را به روی نظامیان صهیونیست منفجر کرد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) بایدن در کنفرانس سوئیس درباره اوکراین شرکت نمی‌کند ۱۱ شهید و زخمی در یورش اشغالگران به نابلس (۱۴ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نقشه غزه و فلسطین اشغالی + عکس و جزئیات

  • کد خبر: ۱۹۰۹۴۸
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
  • ۱
نقشه غزه و فلسطین اشغالی + عکس و جزئیات
نگاهی به نقشه فلسطین نشان می‌دهد که در حال حاضر، کمتر از ۱۵ درصد از تمامی اراضی فلسطین در اختیار فلسطینی‌هاست.

به گزارش شهرآرانیوز، مقاومت اسلامی فلسطین روز شنبه (۱۵ مهر ۱۴۰۲) عملیاتی بزرگ علیه اشغالگران صهیونیست آغاز کرد که باعث غافل‌گیری ارتش و دولت رژیم غاصب اسرائیل شد.

نگاهی به فلسطین

فلسطین کشوری در منتهی الیه غرب قاره آسیا و در شرق مدیترانه که از شرق به اردن، از غرب به دریای مدیترانه، از شمال و شمال شرقی به سوریه و لبنان و از جنوب به شبه جزیره مصر (سینا) و خلیج عقبه محدود می‌شود.

نقشه غزه و فلسطین اشغالی + عکس و جزئیات

فلسطین علاوه بر جایگاه دینی که مهد انبیاء و ادیان آسمانی است، به دلیل قرار گرفتن در جنوب غرب آسیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ اماکن و جایگاه‌های مقدّسی در فلسطین قرار دارد که می‌توان به مسجدالاقصی و مسجد الصّخره اشاره کرد.

اشغال فلسطین

در سال ۱۹۱۷ میلادی فلسطین توسط انگلیس اشغال شد و زمینه اشغال این سرزمین توسط صهیونیست‌ها را فراهم کرد. سرزمین فلسطین در سال ۱۹۴۸ میلادی توسط رژیم صهیونیستی اشغال شد و این اشغال همچنان ادامه دارد و با جنایات متعددی روبرو شده است؛ جنایاتی که در آن رژیم صهیونیستی با زور و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم فلسطینی سعی کرد آنان را از وطن خود بیرون کند.

این فشار‌ها برای بیرون راندن مردم فلسطین از سرزمین شان همچنان ادامه دارد و نگاهی به تاریخ و جنایاتی که این رژیم علیه نسل‌های مختلف مردم فلسطین انجام داده به خوبی نشان دهنده میزان مظلومیت مردم این آب و خاک است؛ آنچه از فلسطین امروز در مجامع بین‌المللی یاد می‌شود سرزمین‌های کرانه باختری و غزه است.

در سال ۱۹۴۸ هنگامی که رهبران گروه‌های ترور در تل‌آویو، تأسیس رژیم صهیونیستی را اعلام کردند به دلیل تراکم جمعیت فلسطینی در دو منطقه کرانه باختری و نوار غزه، نتوانستند این دو منطقه را بخشی از رژیم جعلی خود قرار دهند لذا از آن زمان تاکنون آن‌ها مترصد هر فرصتی بوده‌اند تا اشغال فلسطین را کامل کرده، کرانه باختری رود اردن و نوار غزه را نیز به سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸، اضافه کنند.

اضافه کردن این مناطق به اشغال اولیه فلسطین، از سوی صهیونیست‌ها به اصطلاح، «الحاق» نامیده شده است.

نقشه فلسطین در طول سال‌ها دستخوش تغییرات بسیاری بوده است.

مساحت غزه

نوار غزه (قطاع غزة) ناحیه‌ای است نوار گونه که در کنار دریای مدیترانه است، غزه در جنوب غربی مصر قرار دارد و در شمال آن سرزمین‌های اشغالی واقع است.

نقشه غزه و فلسطین اشغالی + عکس و جزئیات

نوار غزه درازای ۴۱ کیلومتر و پهنای ۶ تا ۱۲ کیلومتری و مساحتی برابر ۳۶۰ کیلومتر مربع دارد؛ نوار غزه نامش را از شهر غزه که بزرگ‌ترین شهر در منطقه نوار غزه‌است، می‌گیرد. بخش‌هایی از همین سرزمین کوچک هم به عنوان منطقهٔ حائل میان غزه و سرزمین‌های اشغالی به‌شمار می‌آید و از این رو برای ساکنان فلسطین استفاده از آن نشدنی است.

وحشتناک‌ترین جنایات صهیونیست‌ها در تاریخ اشغال فلسطین

اغلب جنایات وحشیانه بخصوص در اوائل یورش صهیونیست‌ها به اراضی اشغالی با هدف بیرون کردن مردم از زادگاه‌شان انجام شده است که خط بطلانی بر روی ادعا‌های کذایی خرید زمین از سوی صهیونیست‌ها و توجیهات بی ریشه و اساس غربی‌ها و غرب پرستان می‌کشد.

دایره این جنایت‌ها آنقدر وسیع و فاجعه بار و شنیع است که در هیچ کجای تاریخ نمی‌توان به این شدت با طول زمانی بیش از ۷۰ ساله نظیر آنرا سراغ گرفت که متاسفانه هنوز تداوم دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ثنا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
0
1
من واقعا دلم به حال فلسطینی ها میسوزه. مرگ بر اسرائیل و آمریکا. اونا همشون وحشین مخصوصا صهیونیست ها
اونا رو زیر بمب گرفتن. اگه ایرانیا و کسانی که طرفدار اسرائیل هستن یه روز زیر بمب باران اسرائیلی ها قرار بگیرن میفهمن اوضاع فلسطین رو
من یک دختر کوچک هستم و آرزو دارم در آینده باتمام ثروتم فلسطین رو از دست اسرائیلی ها آزاد کنم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->