بایدن این بار ترامپ را به سخره گرفت حمله موشکی و خمپاره‌ای مقاومت به نظامیان صهیونیست در «کرم ابوسالم» هشدار حماس درباره سیطره رژیم صهیونیستی بر گذرگاه رفح | فاجعه انسانی روی خواهد داد نبرد‌های سنگین در خارکیف | روسیه از کنترل ۵ روستا در مناطق مرزی خبر داد خروج شرکت انگلیسی از پروژه نیوم عربستان به دلیل نقض حقوق بشر و سرکوب قبایل بومی معاون‌اول قوه‌قضائیه: از ابداع الگو‌های نوین حقوقی در استان حمایت می‌کنیم رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی: اجرای سند تحول قوه‌قضائیه باجدیت در این استان پیگیری خواهد شد با پنج منتخب مردم مشهدوکلات در مجلس دوازدهم آشنا شوید حسنعلی اخلاقی‌امیری، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، کیست؟ + بیوگرافی ماراتن انتخابات به پایان رسید | ترکیب نهایی نمایندگان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی مشخص شد احسان عظیمی‌راد، منتخب مردم مشهد در مجلس دوازدهم، کیست؟ اسامی کامل نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رئیس قوه‌قضائیه در مشهد: خراسان‌رضوی در همه جنبه‌ها به‌ویژه قضایی باید سرآمد باشد با حضور اژه‌ای، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی معارفه شد توصیه سخنگوی وزارت خارجه به نمایندگان پارلمان کانادا رئیسی: نویسندگان و هنرمندان تقابل شرافت و شرارت در غزه را به تصویر بکشند «حسنعلی اخلاقی‌امیری» به‌عنوان پنجمین منتخب حوزه مشهدوکلات در مجلس، انتخاب شد + فیلم جدول نتایج انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی به تفکیک رأی، حوزه‌های انتخابیه و گرایش (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمریکا به نقض قوانین بین‌المللی توسط اسرائیل اذعان کرد نتایج غیررسمی انتخابات مرحله دوم مجلس در مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رایزنی معاون وزیر خارجه در مسکو درباره تحولات فلسطین

  • کد خبر: ۱۹۰۹۷۹
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱
رایزنی معاون وزیر خارجه در مسکو درباره تحولات فلسطین
معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به دعوت همتای روسی به مسکو سفر کرده است با نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امورخاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر خارجه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه پنجشنبه با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور در امورخاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و درباره توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفتگو کرد.

در این دیدار که «کاظم جلالی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز در آن حضور داشت، آخرین تحولات مربوط به فلسطین اشغالی مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از اقدامات مسکو در سازمان ملل در مواجهه با تلاش‌های سلطه جویانه امریکا در توجیه و حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی، به تشریح مواضع و اقدامات کشورمان در قبال اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع و مظلوم غزه پرداخت.

وی گفت: مقاومت یک امر خارجی در منطقه نیست بلکه یک باور درونی است که ملتهای منطقه به ویژه مردم غزه بدان دست یافته‌اند ولی آمریکا نمی‌خواهد این واقعیت را بپذیرد و گمان می کند با تحریم، فشار و یا کشتار مردم می تواند همه چیز را از بین ببرد.

در این نشست باقری، خواستار آن شد تا دو کشور از ظرفیت های مختلف دوجانبه و چندجانبه برای توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی و همچنین ارسال سریع غذا ،سوخت و دارو به مردم نیازمند غزه گام بردارند.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه نیز با تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی مسکو از جمله دیدار و گفتگو با مقامات ارشد کشورهای مختلف برای توقف خشونت در فلسطین، گفت، روسیه با ارائه دومین پیش نویس قطعنامه مربوط به فلسطین در شورای امنیت در صدد است، نقش خود در سازمان ملل و شورای امنیت در خصوص وضعیت بحرانی فلسطین که می تواند باعث گسترش تنش و بی ثباتی به سایر مناطق شود، ایفا کند.

معاون وزیر امور خارجه پنجشنبه به دعوت همتای روسی خود به مسکو سفر کرد.

باقری کنی در سفر به مسکو با «سرگی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در امور روابط با کشورهای آمریکای شمالی و جنوبی و همکاری با کشورهای بریکس و امنیت بین الملل، دیدار و گفتگو کرده بود.

  معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  همچنین با «میخائیل گالوزین» معاون وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه در امور روابط با کشورهای مشترک المنافع دیدار و گفتگو کرد.

منبع: ایرنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->