کنسولگری افغانستان در مشهد: ما و مهاجران افغانستانی دعاگوی دولتمردان ایران هستیم طالبان: با بیم و امید سرنوشت هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهور ایران را دنبال می‌کنیم سازمان ملل: تغییرات اقلیمی اثرات ویرانگری بر مردم افغانستان دارند هشدار در رابطه با خطر وقوع سیل در ۱۲ ولایت افغانستان (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قربانیان سیل در افغانستان به ۴۰۰ نفر رسید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تلفات حمله به گردشگران خارجی در بامیان به شش تن افزایش یافت هشدارها درباره خطر فروریختن منار جام در ولایت غور افغانستان پس از وقوع سیل هشدار درباره وقوع سیل در ۱۶ ولایت افغانستان سخنگوی وزارت خارجه اقدام تروریستی بامیان را محکوم کرد افغانستان ششمین کشور آسیب‌پذیر جهان در برابر تغییرات اقلیمی سد سلما در هرات پر شد | هشدار درباره وقوع سیل در هرات سیل در ولایت غور افغانستان جان ۵۰ نفر را گرفت + فیلم و عکس غربت ناشران افغانستانی در جشن کتاب ایران در حمله افراد مسلح ناشناس ۴ گردشگر خارجی در بامیان کشته شدند هشدار کاظمی قمی به اروپا | تداوم بحران در افغانستان گریبانگیر شما خواهد شد ویدئو | سیل در بغلان افغانستان به روایت تصویر هلال احمر از ارسال اقلام امدادی به مناطق سیل‌زده افغانستان خبرداد آغاز موج جدید بارندگی و احتمال وقوع سیلاب در افغانستان از جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بار تغییرات اقلیمی بر دوش مردم غریب افغانستان هلال‌احمر افغانستان از ایران برای کمک به سیل‌زدگان بغلان درخواست کمک کرد
سرخط خبرها

سازمان ملل متحد: ۱۲ هزار مهاجر افغانستانی در ۲۴ ساعت گذشته از پاکستان به کشورشان بازگشته‌اند

  • کد خبر: ۱۹۲۰۷۷
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
سازمان ملل متحد: ۱۲ هزار مهاجر افغانستانی در ۲۴ ساعت گذشته از پاکستان به کشورشان بازگشته‌اند
دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گزارش داد که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۲ هزار مهاجر افغانستانی در انتظار اخراج مهاجران غیرقانونی از پاکستان به کشور خود بازگشته‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ امروز اول نوامبر مهلت تعیین شده مقامات پاکستانی برای خروج داوطلبانه همه مهاجران خارجی که مدارک اقامتی معتبر در خاک پاکستان ندارند به پایان رسید.

از صبح امروز اول نوامبر اخراج این مهاجران که ۱.۷ نفر آن‌ها پناهجویان افغانستان هستند، آغاز شده است.

سازمان ملل متحد تخمین زده است که بیشتر از دو میلیون پناهنده افغانستانی در پاکستان حضور دارد که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷ در این کشور ثبت شده است.

پس از اینکه طالبان در سال ۲۰۲۱ قدرت را در افغانستان به دست گرفتند، بین ۶۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار افغانستانی وارد پاکستان شدند. برخی از آن‌ها ویزای پاکستان داشتند که اکنون منقضی شده است.

در همین حال، سفارت طالبان در پاکستان گفته است که وضعیت بازگشت‌کنندگان افغانستانی که از طریق گذرگاه تورخم و چمن وارد کشور می‌شوند، نگران‌کننده است.

این سفارت روز چهارشنبه، ۱۰ آبان با نشر خبرنامه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس گفته است که به شدت نگران چالش‌های ناشی از سیاست اعلام شده اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی از پاکستان است.

سفارت طالبان در پاکستان افزوده است که در نتیجه این سیاست، مافیایی در پاکستان ایجاد شده است که از پناهجویان افغانستانی اخاذی می‌کنند و به بهانه‌های مختلف آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->