جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد وزیر ارشاد: سال گذشته ۱۲۰هزار مجوز کتاب صادر شد ویدئو | فیلمبرداری فصل دوم سریال «Wednesday» آغاز شد + تیزر «ایزابل هوپر» رئیس هیات داوران ونیز شد مدیرمسئول روزنامه شهرآرا: سبک زندگی و اثرات تهاجم فرهنگی، دغدغه مشترک رسانه‌های ایران و عراق است برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک‌و‌نوجوان در مشهد + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گام جدی برای تقویت تعاملات رسانه‌ای میان ایران و عراق سخنان جنجالی «کیانوش عیاری» درباره پرداخت دستمزد عواملش واکنش محمدرضا شهبازی، مجری «پاورقی» به ماجرای خبر اخراجش از تلویزیون «گودزیلا منهای یک» هم‌زمان با پخش جهانی در شبکه نمایش خانگی «آبی روشن» با بازی مهران غفوریان و مهران احمدی در راه سینما جایزه نتپک بیست‌وپنجمین جشنواره جئونجو کره جنوبی برای «گیج گاه» شاعر «سمرقند»: نمایشگاه، کتاب را به دست مخاطب خاص می‌رساند «باران کوثری» سه داستان کوتاه را برای نابینایان خواند اولین کتاب بازیگر «عطرآلود» در نمایشگاه کتاب
سرخط خبرها

کارگردان نمایش خیابانی «امام‌الحق»: در حق تئاتر شهرستان اجحاف شده است

  • کد خبر: ۱۹۳۲۷۱
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
کارگردان نمایش خیابانی «امام‌الحق»: در حق تئاتر شهرستان اجحاف شده است
کارگردان نمایش خیابانی «امام‌الحق» گفت: همیشه در حق تئاتر شهرستان اجحاف شده است و این را می‌توان در ظاهر نمایش‌ها به خوبی مشاهده کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «امام‌الحق» عنوان نمایش خیابانی است که از شهرستان سبزوار، به سی‌وسومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی راه پیدا کرده است.

رضا آسیایی، کارگردان این نمایش، به اعتبار جشنواره تئاتر استانی اشاره می‌کند و می‌گوید: جشنواره تئاتر استانی یک رویداد معتبر برای اهالی تئاتر است و فرصت خوبی است تا هنرمندان آثارشان را نمایش دهند.

این هنرمند اهل سبزوار با مروری بر آثار پذیرفته شده در سی‌وسومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی، ادامه می‌دهد: امسال کار‌های خوبی به جشنواره راه پیدا کرده و سبک‌های مختلفی به این رویداد معرفی شده است.

او درباره سبک کاری خودش توضیح می‌دهد: ما در نمایش خیابانی «امام‌الحق» برآن شدیم تا تلفیقی از دو سبک نقالی و تغزیه‌خوانی را به اجرا بگذاریم. همچنین در این نمایش از ساز‌های سنتی از جمله سنتور، تنبک، طبل و شیپور استفاد کردیم.

آسیایی در ادامه صحبت‌هایش به وضعیت تئاتر شهرستان‌ها اشاره می‌کند. او بر این باور است که همیشه در حق تئاتر شهرستان اجحاف شده است و این را می‌توان در ظاهر نمایش‌ها به خوبی مشاهده کرد.

او در این‌باره توضیح می‌دهد: اختلاف بودجه‌ای که بین تئاتر مرکز استان و تئاتر شهرستان وجود دارد سبب می‌شود در نهایت ظاهر نمایش‌ها با هم تفاوت زیادی داشته باشد همچنین در کیفیت نمایش‌ها نیز اثر زیادی دارد، برای مثال همین امسال که در جشنواره کودک و نوجوان همدان شرکت کرده بودیم می‌توانستیم با یک نگاه از ظاهر کار‌ها تشخیص دهیم کدام اثر از مرکز استان به جشنواره راه پیدا کرده و کدام اثر از شهرستان!

آسیایی تأکید می‌کند: بحث بودجه و حمایت از تئاتر شهرستان باید جدی گرفته شود و مسئولان برای این قصه فکری بکنند.

او در پایان صحبت‌هایش اظهار امیدواری می‌کند با وجود همه فشار‌های مالی بتواند گروهش را در جشنواره تئاتر استانی به خوبی معرفی کند و نام نمایششان در بین راه‌یافتگان به جشنواره بین‌المللی فجر قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->