توقف اکران فیلم‌های کمدی در سینما‌ها (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نوسروده‌های شاعران برای رئیس‌جمهور شهید فرهاد قائمیان: اختتامیه جشنواره امام رضا (ع) برگزار نمی‌شود (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین جشنواره اقوام برندگانش را شناخت + اسامی «شهاب حسینی» با فیلم جدیدش در راه کانادا پخش «بدون قرار قبلی» از شبکه نمایش به مناسبت میلاد امام رضا (ع) + زمان پخش علی مصفا با «لاک‌پشت و حلزون» به سینما می رود تشویق طولانی «سلنا گومز» در کن برای بازی در فیلم «امیلیا پرز» شبنم مقدمی با «خجالت نکش ۲» در راه سینما برگزیدگان سومین جشنواره پژواک معرفی شدند + اسامی صدور مجوز برای ۶ پلتفرم فیلم و سریال ویدئو | «پویش مشهد مهربان» در شهر امام مهربانی‌ها نمایش انگلیسی «On A Perfect Sad DAY‌»؛ تجربه‌ای نو و جدید برای این روزهای تئاتر مشهد چرا حامد عزیزی بعد از ۱۹ سال فعالیت از دنیای دوبله خداحافظی کرد؟ پنجمین جایزه افشین یداللهی برگزار می‌شود «چرا گریه نمی‌کنی؟» در راه کلن و پاریس
سرخط خبرها

نشست خبری سی و سومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی برگزار شد

  • کد خبر: ۱۹۳۷۳۴
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
نشست خبری سی و سومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی برگزار شد
نشست خبری سی و سومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی صبح امروز در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست خبری سی و سومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی صبح امروز ۲۰ آبان ماه در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری محمد جهان‌پا، دبیر جشنواره، با ارائه گزارش مختصر از روند برگزاری جشنواره گفت: حدود ۱۰۰ اثر از سراسر استان در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی به دبیرخانه جشنواره رسیده که از این میان ۴۶ اثر مربوط به هنرمندان مشهد و مابقی آثار مربوط به هنرمندان شهرستان‌هاست.

وی افزود: بازبینی اولیه آثار در مشهد و شهرستان‌ها توسط آقایان یوسف زاده، اشکذری و حسن‌زاده صورت گرفت و در مجموع ۱۱ اثر در بخش صحنه‌ای و ۱۱ اثر در بخش خیابانی به داوری نهایی راه پیدا کردند.

جهان‌پا خاطرنشان کرد: در سه روز برگزاری مرحله پایانی جشنواره استانی از ۲۰ تا ۲۳ آبان ماه در مجموع ۴۰۰ هنرمند از شهرستان‌های سبزوار، تربت حیدریه، جوین، کاشمر، نیشابور و مشهد حضور خواهند یافت.

وی افزود: داوران بخش خیابانی شامل «شهرام نوشیر»، «رضا حسینی» و «محمد ناصری» و داوران بخش صحنه‌ای شامل «رضا صابری»، «مهدی نصیری» و «سید جواد اشکذری» خواهند بود.

دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استان تاکید کرد: به احتمال قریب به یقین، امسال سال تئاتر شهرستان است و جوانان تحصیل‌کرده تئاتر که به شهرستان‌ها بازگشتند و با وجود امکانات کم با جوانان کار می‌کنند، آثار خوبی را به جشنواره ارائه کرده‌اند.

وی افزود: توقع این است که با همراهی مرکز هنر‌های نمایشی، سه اثر یعنی بالاترین ظرفیت گروه‌های استانی به جشنواره منطقه‌ای بخش صحنه‌ای راه پیدا کند و در بخش خیابانی نیز بیش از دو اثر در بخش خیابانی پذیرفته شود.

جهان‌پا در ادامه گفت: معاونت فرهنگی سپاه امام رضا(ع) برای یک اجرا در حوزه دفاع مقدس جایزه ویژه‌ای را پیش‌بینی کرده است. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اجرا‌های با موضوع کودک و نوجوان حمایت می‌کند و آستان قدس رضوی نیز از نمایش‌های مرتبط با حضرت رضا(ع) حمایت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره، نگاه ما به نویسنده‌های بومی و آثار برگرفته از ذهن آن‌هاست و آثار خارجی بر اساس شیوه‌نامه امکان حضور ندارند. اما آثار اقتباسی پذیرفته خواهد شد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->