نام یک استقلالی و پرسپولیسی در پرونده فساد مس؟ پخش زنده بازی النصر و الهلال در لیگ عربستان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بحران در بارسلونا| ژاوی می‌رود یا لاپورتا؟ افشای جزئیات جدید از فساد در پرونده مس رفسنجان| سکه‌های مشکوک! عزیزی خادم نمی‌تواند به فدراسیون فوتبال برگردد آپشن‌های سنگین آجورلو وتو شد مدیران فاسد برای همیشه از فوتبال محروم می‌شوند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی تراکتور و مس رفسنجان (۲۷ اردیبهشت) | نویدکیا به تراکتور هم رحم نکرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صعود طلایی‌پوشان به نیمه‌نهایی رئیس کمیته داوران و کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال برکنار شدند پخش زنده بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی تراکتور و مس رفسنجان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین توخل – بایرن مونیخ؛ دوباره جدی شد! سازمان بازرسی مانع پرداخت آپشن‌های دوره آجورلو شکست والیبالیست‌های ایران مقابل برزیل حذف کیانی از تکواندو قهرمانی آسیا هوادارن پرسپولیس هفته آخر هوادار پیکان در قزوین می‌شوند| استقلال به ورزشگاه خالی راضی می‌شود؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی نیوکاسل و منچستریونایتد| برد تن‌هاخ در برابر رقیب همیشگی
سرخط خبرها
بررسی یک ابهام؛

قهرمانی برای پرسپولیس چیده شده یا پرسپولیس برای قهرمانی؟!

  • کد خبر: ۱۹۳۴۸
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
قهرمانی برای پرسپولیس چیده شده یا پرسپولیس برای قهرمانی؟!
تیم پرسپولیس با کسب ۱۳ امتیاز از ۵ بازی نیم‌فصل، جایگاه خود در صدر جدول را تثبیت کرد و حالا اختلافی حداقل ده‌امتیازی با دیگرمدعیان دارد.
روز جمعه اولین هفته از یک‌سوم پایانی لیگ پشت‌سر گذاشته شد و درحالی‌که سپاهان، استقلال، تراکتور و شهرخودرو به‌عنوان رقبای پرسپولیس در راه قهرمانی متوقف شدند یا شکست خوردند، شاگردان یحیی گل‌محمدی با یک برد سه‌گله، زمین را ترک کردند تا همچنان صدرنشین باقی بمانند. درحالی‌که بازار صحبت‌های غیرفنی و جادویی ازسوی مالکان، مدیران، مربیان، بازیکنان و البته طر‌ف‌داران تیم‌ها بسیار داغ است، شاید بررسی سبقت بزرگ پرسپولیس نیز نکات جالبی را در خود داشته باشد؛ سبقتی که از اواسط نیم‌فصل اول آغاز شد و حالا به اوج خود رسیده است و هواداران تیم سرخ‌پوشان پایتخت، انتظار دارند که به قهرمانی تیم محبوبشان بینجامد. ریشه افزایش اختلاف‌امتیاز پرسپولیس با دیگرتیم‌های مدعی را باید در ۵ هفته نخست نیم‌فصل دوم جست‌وجو کرد. سرخ‌پوشان تهرانی که در پایان هفته پانزدهم با سپاهان هم‌امتیاز بودند، به‌یک‌باره امتیازات خود را افزایش دادند و از لغزش ۴ تیم دیگر بهره بردند. البته نیم‌فصل اول لیگ برتر، در هفته شانزدهم به پایان رسید که پرسپولیس ۳۴ امتیازی بود، سپاهان ۳۱ امتیازی، تراکتور و صنعت‌نفت ۳۰ امتیازی و استقلال و شهرخودرو نیز ۲۹ امتیازی.
 
پرسپولیس: ۵ برد، یک تساوی (۱۶ امتیاز)
قرمز‌های پایتخت در ۶ بازی نیم‌فصل دوم (بدون توجه به تقویم)، ۴ برد و یک تساوی به دست آوردند. آن‌ها پارس جنوبی، صنعت نفت، تراکتور، سپاهان و شهرخودرو را شکست دادند و مقابل استقلال به تساوی رسیدند. آن‌ها درحالی ۱۶ امتیاز در نیم‌فصل دوم کسب کردند که در مقطع فعلی نیم‌فصل اول، ۷ امتیاز داشتند و حالا این افزایش نُه‌امتیازی سبب شد تا جایگاه بهتری در لیگ برتر به دست آورند.
 
سپاهان: ۲ برد، ۳ مساوی، یک باخت (۹ امتیاز)
سپاهانی‌ها در نیم‌فصل دوم عملکرد خوبی نداشته‌اند. شاگردان امیر قلعه‌نویی، شاهین بوشهر و فولاد خوزستان را از پیش‌رو برداشتند، مقابل ماشین‌سازی تبریز، نفت مسجدسلیمان و ذوب‌آهن اصفهان به نتیجه تساوی رسیدند و باتوجه به حضور‌نیافتن در زمین مقابل پرسپولیس نیز بازنده شدند. اگر زردپوشان مقابل ماشین و نفت و ذوب‌آهن ۳ امتیاز لازم را کسب می‌کردند، اکنون فاصله کمی با پرسپولیس داشتند و می‌توانستند در ۲ بازی به این تیم برسند.
 
تراکتور: ۳ برد، یک مساوی، ۲ باخت (۱۰ امتیاز)
تراکتور در نیم‌فصل دوم با هدایت ساکت الهامی وارد میدان شد و عملکرد قابل‌قبولی داشت. آن‌ها سایپا، ذوب‌آهن و نفت مسجدسلیمان را از پیش‌رو برداشتند و مقابل گل‌گهر به تساوی رسیدند. همچنین ۲ شکست برابر پارس جم و تراکتور داشتند که اگر رخ نمی‌داد، اکنون بالاتر از سپاهان بودند. تراکتور در نیم‌فصل دوم ۱۰ امتیاز کسب کرد و البته ۲ بازی معوقه و یک مسابقه جام حذفی را هم با پیروزی پشت‌سر گذاشت.
 
استقلال: ۲ برد، یک مساوی، ۲ باخت (۷ امتیاز- یک بازی معوقه)
استقلال تنهاتیمی است که در فاصله بازی‌های نیم‌فصل دوم خود، هیچ دیدار معوقه‌ای را انجام نداد و البته تنهاتیم مدعی است که یک بازی کمتر نسبت به دیگرتیم‌ها دارد. آبی‌ها در نیم‌فصل دوم ۲ باخت به تیم‌های ته‌جدولی ماشین و گل‌گهر داشتند و نفت مسجدسلیمان و ذوب‌آهن را شکست دادند. کلیدی‌ترین بازی آبی‌پوشان، تساوی مقابل پرسپولیس بود که اگر با پیروزی شاگردان مجیدی به پایان می‌رسید، اکنون جدول لیگ به‌کلی متفاوت می‌شد. آبی‌ها اگر در بازی معوقه، فولاد را ببرند، به رده دوم صعود خواهند کرد.
 
شهرخودرو: ۳ برد، یک تساوی، ۲ باخت (۱۰ امتیاز)
شهرخودرو نسبت به نیم‌فصل اول پیشرفت داشته است. آن‌ها نیم‌فصل را در رتبه ششم به پایان رساندند، اما حالا پنجم هستند. شاگردان سرآسیایی در نیم‌فصل دوم ۲ باخت مقابل پرسپولیس و فولاد داشتند و یک تساوی نابهنگام برابر شاهین. شهرخودرویی‌ها همچنین نفت مسجدسلیمان و ماشین‌سازی تبریز را شکست دادند و اکنون مدعی جدی کسب سهمیه آسیا محسوب می‌شوند.
بیایید دوباره نتایج تیم‌های بالای‌جدولی را مرور کنیم. جالب است که شاهین، پارس و گل‌گهر، تیم‌هایی که قبل از نیم‌فصل بوی سقوطشان می‌آمد، موفق به پیروزی و کسب امتیاز مقابل رقبای مستقیم پرسپولیسی شده‌اند که در این ۶ هفته اکثرا با بالانشین‌ها جنگید؛ تیم‌هایی که برای فرار از سقوط به دسته پایین‌تر در مهندسی لیگ (به‌زعم بعضی افراد خاص) سهیم بوده‌اند!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->