رونمایی از سند رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال ۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای خراسان رضوی خریداری شد بیمه رایگان ۵ دهک اول درآمدی با هدف افزایش دسترسی به خدمات درمانی حمایت از یک‌ هزار و ۶۰۰ زن سرپرست‌خانوار نیازمند در خراسان‌رضوی و توانمندسازی آن‌ها جدال وحشتناک پسربچه ۱۲ ساله و سگ ولگرد در کرج + عکس بانوی مرگ مغزی در مشهد به شش بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش‌های رگباری و رعد و برق در بیشتر استان‌ها (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساده‌ترین کاری که می‌تواند شما را از ابتلا به یک نوع سرطان نجات دهد توموری نادر اما خطرناک در مردان | انواع سرطان تناسلی مردان، علائم، عوامل خطر و درمان‌ها ثبت و رسیدگی به ۲۸ شکایت از مدارس غیردولتی در خراسان رضوی طی سال گذشته | شهریه مدارس، اصلی‌ترین موضوع گلایه‌مندی‌ها توصیه‌های مهم پلیس فرودگاه به زائران حج تمتع خراسانی | بدرقه‌کنندگان به فرودگاه نیایند سناریوی متناقض سارق کیف طلا، او را به دام انداخت برخورد موتورسیکلت‌ها در سبزوار یک کشته و ۲ مجروح داشت (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت مادر ۵۰ ساله و فرزند ۱۵ ساله‌اش بر اثر گاز گرفتگی در مشهد | مونوکسید کربن ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود موج جدید بارندگی به کشور از فردا یکشنبه | پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در هفته جاری (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات جدید از زلزله در اردبیل (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) زلزله اردبیل را لرزاند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارز ویژه سفر حج در خراسان رضوی از فردا کجا توزیع می شود؟ + آدرس جنازه چهار نفر در یک مجتمع مسکونی در خرم‌آباد کشف شد
سرخط خبرها

برنامه‌ریزی برقراری پرواز‌های فرودگاه گناباد برای ۱۵ شهرستان خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۹۴۰۰۲
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
برنامه‌ریزی برقراری پرواز‌های فرودگاه گناباد برای ۱۵ شهرستان خراسان رضوی
فرماندار گناباد گفت: پروازهای فرودگاه گناباد برای ۱۵ شهرستان خراسان رضوی برنامه‌ریزی شده و در حال حاضر از ۹ شهرستان مسافر داریم ضمن اینکه تاکنون ۱۲ پرواز از فرودگاه گناباد انجام شده است.

به گزارش شهرآرانیوز رضا نصیری اظهار داشت: از ابتدا به فرودگاه گناباد نگاه بین‌المللی داشتیم و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز برای راه‌اندازی فرودگاه گناباد زحمات زیادی کشیدند و ایشان با شرکت هواپیمایی وارش صحبت و فرودگاه گناباد را افتتاح کردند. برای ۱۵ شهر استان خراسان رضوی برنامه‌ریزی کردیم و در حال حاضر از ۹ شهرستان مسافر داریم و تاکنون ۱۲ پرواز داشته‌ایم.

وی در خصوص مشکل پیش آمده برای پرواز‌های فرودگاه گناباد خاطرنشان کرد: مشکلات اخیر فرودگاه تجهیز آن است که باید توسط سازمان فرودگاه‌ها تأمین شود، فرودگاه گناباد با کمبود تجهیزاتی از جمله جت استار، پله، هواساز روبرو است که باید به هر گونه‌ای تأمین شود. تاکنون با چند شرکت هواپیمایی جهت تجهیز امکانات ارتباط برقرار کرده‌ایم، اما به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و امیدواریم تا یکشنبه هفته آینده با کمک استاندار این مشکل را حل کنیم. در صدد هستیم ۵ هواپیما برای گناباد خریداری کنیم که در این زمینه از طرف خیرین اختیارات داریم تا این موضوع را پیگیری کنیم.

فرماندار گناباد در خصوص ادغام دانشگاه پیام نور این شهر با مجتمع آموزش عالی گناباد که گلایه‌هایی را به همراه داشت نیز اظهار کرد: تجمیع دانشگاه‌ها دستور مقام معظم رهبری است و دانشگاه پیام نور گناباد برای ۵۰ نفر و ۵۰ رشته است، ما در برخی از رشته‌های دانشگاه پیام نور یک دانشجو نداریم و برخی از اتاق‌ها و آزمایشگاه‌ها اصلاً استفاده نمی‌شود، یک نیروی خدماتی یا تأسیساتی ندارد و از ۱۱ کارمند دانشگاه پیام نور ۸ نفر از دانشگاه منتقل شده‌اند.

نصیری ادامه داد: کارمندان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور به ادارات مختلفی رفته‌اند، در طرح آمایش با کمبود دانشجو باید ادغام می‌شدیم و مجتمع آموزش عالی ما در خطر رفتن بود، لذا نامه‌ای به ما ارسال شد که مجتمع آموزش عالی گناباد به دانشگاه تبدیل نخواهد شد، چون شاخصه‌های لازم را ندارد. چندین بار با وزیر علوم دیدار و درخواست کردیم که مجتمع آموزشی شهر ما را با تربت حیدریه یا سبزوار تجمیع نکنند و دانشگاه‌های گناباد را با هم ادغام کنند و با تجمیع این دو مجموعه (دانشگاه پیام نور و مجتمع آموزش عالی) تبدیل به دانشگاه خواهیم شد و با ایجاد خوابگاه و آزمایشگاه مجتمع آموزش عالی، به زودی پردیس این مجتمع افتتاح می‌شود.

فرماندار گناباد با اشاره به راه‌اندازی کلاس‌های ماده ۲۸ فرهنگیان و محیا شدن زمینه تأسیس دانشگاه فرهنگیان در گناباد عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان یک ضرورت برای شهرستان است و از امسال نام گناباد در دفترچه کنکور درج خواهد شد. در خصوص دیگر اقدامات دولت در شهرستان گناباد باید گفت ۱۶۰ لیتر آب در ثانیه از منطقه کیبر به سمت گناباد پمپاژ می‌شود و ۹۰ لیتر آب ورودی به گناباد داریم و الباقی هدر می‌رود که طی یک‌سال و نیم گذشته دو اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی یعنی ۶۰ میلیارد تومان برای اصلاح خط انتقال آب گرفتیم.

فرماندار گناباد تصریح کرد: در حوزه نهضت ملی مسکن در ۸ سال دولت گذشته ۳۸ قطعه زمین در کل گناباد و با محوریت بیدخت و کاخک واگذار شده است، در حالی که از مهر پارسال تا مهر امسال ۲۳۰۰ قطعه زمین به مردم واگذارشده و تا ۱۰ روز دیگر ۴۰۰۰ قطعه زمین واگذار خواهیم کرد. اکنون در گناباد به رکودی از قیمت زمین رسیدیم و به زودی روند کاهش قیمت زمین و افزایش ساخت‌و‌ساز‌ها را شاهد خواهیم بود.

نصیری عنوان کرد: اولین شعله گاز در سال ۱۳۸۶ به گناباد رسید و امسال در دهه فجر جشن پایان گازرسانی به آخرین روستای گناباد را خواهیم گرفت و همچنین جشن پایان برق‌رسانی به آخرین روستای گناباد (خوش منزل) با سه خانوار ساکن و هزینه سه میلیارد تومان را گرفتیم. در حال حاضر برای گازرسانی بخش کاخک در دل کوه‌ها ماشین‌‍آلات شبانه‌روزی کار می‌کنند و ۷۰ میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->