ورود و تشرف ۱۰ هزار زائر ایرانی به مکه مکرمه امدادرسانی هلال‌احمر خراسان رضوی به ۸۰ نفر از حاضران در آیین تشییع رییس‌جمهور برقراری ۷۰ پرواز فوق‌العاده سران عالی رتبه خارجی در فرودگاه مهرآباد هشدار وقوع سیل به ۱۰ استان کشور (۳ خرداد ۱۴۰۳) کشف بیش از ۵ کیلو مواد مخدر از از کوله پشتی مسافر لزوم مبارزه مداوم با مافیای زباله پوشش متنوع زائران مسجدالنبی (ص) در حج ۱۴۰۳ + عکس اطلاعیه آموزش‌وپرورش تهران درباره امتحانات پایه نهم + جدول نحوه دریافت حکم همسان‌سازی بازنشستگان کشوری + جزئیات هوای مشهد در وضعیت سالم (۱۴۰۳/۰۳/۰۳) هلال‌احمر سبزوار ۱۱ گروه برای پوشش آیین تشییع شهید جمهور به مشهد اعزام کرد (۳ خرداد ۱۴۰۳) بارش باران و مه‌گرفتگی در جاده‌های ۱۲ استان کشور (۳ خرداد ۱۴۰۳) حمله مسلحانه به ۲ کارمند گمرک در سیستان و بلوچستان انفجار مین در سردشت موجب قطع‌عضو یک نفر شد استقرار ۸۰ آمبولانس در مسیر مراسم خاکسپاری رئیس جمهور در مشهد پوشش ۱۰۷ نوع بیماری خاص و سخت درمان در دوران شهید آیت الله رییسی سنت حسنه «رتبه‌بندی معلمان» یادگار شهید رئیسی است تغییرات محیطی موجب افزایش بیماری‌های آلرژیک شده است از ابتلای ۶۰ درصد ایرانی‌ها به چاقی تا ارتباط ۱۳ سرطان به چاقی! باید‌ها و نباید‌های غذایی برای افسردگی
سرخط خبرها

رونمایی از سند رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال | سالانه ۵۱ هزار کودک در کشور دچار عفونت می‌شوند

  • کد خبر: ۲۲۷۴۳۶
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹
رونمایی از سند رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال | سالانه ۵۱ هزار کودک در کشور دچار عفونت می‌شوند
با حضور وزیر بهداشت از سند رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال و همچنین واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، بهرام عین اللهی روز یکشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از سند درمان کودکان زیر هفت سال که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: هر سرمایه‌ای که در دوران کودکی انجام دهیم، سلامت فرد را تا بزرگسالی تضمین می‌کند. به عنوان مثال تعداد زیادی از افرادی که برای چشم مراجعه می‌کنند در ظاهر سالم هستند، اما به دلیل آنکه در دوران کودکی معاینه نشده دچار تنبلی چشم شده یا افرادی که ناشنوا و کم شنوا هستند به دلیل اینکه در کودکی کاشت حلزون انجام ندادند و این دردناک است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه درمان کودکان یک درمان پایه است، گفت: برای ما قابل قبول نیست که کودک به دلیل فقر مالی خانواده در بزرگسالی دچار مشکل شود، به همین خاطر درمان کودکان زیر هفت سال کار بنیادی و اساسی است و سرمایه گذاری برای آینده سلامت جامعه انجام می‌دهیم.

به گفته عین اللهی، در تمام اقشار و داده‌های سنی حساس‌ترین بخش کودکان هستند، به همین دلیل واکسیناسیون آنها در اولویت بوده و جزو کشور‌های پیشرفته در این امر در دنیا هستیم.

سالانه ۵۱ هزار کودک در کشور دچار عفونت می‌شوند

وزیر بهداشت افزود: سالانه ۵۱ هزار کودک دچار عفونت در کشور می‌شوند که مبتلا به پنوموکوک هستند و تزریق واکسن این بیماری از بیش از ۱۵ هزار مورد ابتلا در کودکان زیر پنج سال و ۱۵ هزار مرگ و میر جلوگیری می‌کند.

عین اللهی تاکید کرد: واکسیناسیون باعث شد مرگ کودکان به ۱۴ در هر هزار تولد زنده برسد، از آنجایی که ۵۰ درصد کودکان به دلیل اسهال به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند مبتلا به روتاویروس هستند و تزریق واکسن می‌تواند عوارض این بیماری‌ها را بکاهد.

وی همچنین تاکید کرد: بحث توزیع شیر در دولت نهادینه شده و انجام می‌شود و وزارت بهداشت از طرح‌هایی که به نفع سلامت کودکان باشد، استقبال می‌کند.

عین اللهی با بیان اینکه در پوشش واکسیناسیون فلج اطفال از کشور‌های سرآمد هستیم، گفت: واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس نیز سراسری خواهد شد.

وزیر بهداشت با اشاره به مصرف منطقی دارو، گفت: تزریق این واکسن‌ها از مصرف زیاد دارو و همچنین تا ۸۰ درصد از عفونت‌ها پیشگیری و جلوگیری می‌کند.

بهانه‌ای برای اجرا نکردن طرح درمان رایگان کودکان نیست 

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت نیز گفت: ۲۳ بیمارستان تک تخصصی اطفال ۷۷۰ بیمارستان دارای بخش اطفال، ۱۶ هزار تخت کودک در کشور وجود دارد و کودکان در دولت سیزدهم جایگاه ویژه‌ای دارند و طرح درمان رایگان کودکان در هیات دولت تصویب شده و در حال اجراست.

وی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی نگران نقدینگی نباشند و ۱۶۹ همت نیز میان این دانشگاه‌ها توزیع کردیم و هیچ بهانه‌ای برای اجرا نکردن آن وجود ندارد.

کریم با اشاره به پویش ملی کودک سالم، ایران سلامت اظهار داشت: بیش از ۲ هزار کودک کاشت حلزون بصورت رایگان انجام دادند و هزینه آن نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

به گفته وی، بیش از ۹۸ درصد هزینه‌های کودکان بیماران خاص رایگان است و حدود هزار تخت اطفال در دولت سیزدهم انجام شد و در زمینه پیوند کودکان نیز پیشرو هستیم.

وی با اشاره به مراجعه یک میلیون و ۸۰۰ هزار بیمار از سایر کشور‌ها در بخش توریسم درمانی در مراکز درمانی کشورمان، گفت: این بیماران سال گذشته درمان شدند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->