فرمانده سپاه عاشورا: سرنوشت بالگرد و مسافران آن را نمی‌توان تایید کرد اولین فیلم از نمای دوربین‌های هوایی از لاشه بالگرد رئیس جمهور کولیوند: بالگرد رئیس جمهور پیدا شد | شرایط خوب نیست + فیلم محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد + عکس و فیلم چین: آماده ارائه هرگونه کمک به ایران هستیم منطقه طویل که پهپاد ترکیه شناسایی کرده کجاست؟ + جزئیات حمله پهپادی مقاومت عراق به اهداف حیاتی در بندر ایلات (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | جهان نگرانِ ایران واکنش رئیس مجلس ترکیه به سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور تیم‌های اعزامی باید تا الان به مختصات اعلامی پهپاد ترکیه‌ای رسیده باشند اطلاعیه شماره ۵ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر مختصات محل دقیق سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور مشخص شد + فیلم و عکس درباره هلی‌کوپتر Bo۱۰۵ که پوتین برای کمک به عملیات تجسس به ایران فرستاد + جزئیات و عکس ۴۷ امدادگر و تجهیزات ویژه روسیه در راه تبریز + فیلم هلال احمر عراق: ۱۰ تیم‌ امداد و جستجو را برای کمک به ایران آماده کردیم کنعانی: کارگزاران دستگاه دیپلماسی برای سلامتی رئیس جمهور و همراهان ایشان دعا می‌کنند همراهان رئیس جمهور در هلی‌کوپتر چه کسانی بودند؟ + اسامی جزئیات جلسه پوتین با سفیر ایران درباره حادثه بالگرد رئیس‌جمهور | سلام من را به رهبر معظم انقلاب برسانید + فیلم بیانیه وزارت امور خارجه درباره حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور منتشر شد تماس مراجع عظام تقلید با رئیس دفتر رئیس‌جمهور
سرخط خبرها

بلومبرگ از ارسال بی‌سروصدای تسلیحات آمریکایی به اسرائیل خبرداد

  • کد خبر: ۱۹۴۶۳۴
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
بلومبرگ از ارسال بی‌سروصدای تسلیحات آمریکایی به اسرائیل خبرداد
رسانه بلومبرگ در گزارشی می‌گوید: پنتاگون بی‌سر و صدا ارسال تجهیزات کمکی خود را به اسرائیل افزایش داده است و از جمله این کمک‌ها می‌توان به موشک‌های هدایت‌شونده، گلوله‌های ۱۵۵میلی‌متری، دستگاه‌های مخصوص دید در شب، مهمات سنگرشکن و خودرو‌های جدید ارتش اشاره کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، این فهرست که شامل کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی است، برچسب «درخواست‌های رهبر ارشد اسرائیل» بر آن ثبت شده و تاریخ صدورش به اواخر ماه اکتبر مربوط می‌شود.

طبق سندی که توسط بلومبرگ رویت شده، این تسلیحات یا در حال ارسال هستند یا وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا در تلاش است تا آن‌ها را از انبار‌ها و ذخایر اروپا و آمریکا به دست رژیم صهیونیستی برسانند. برای مثال، تا اواخر ماه اکتبر، تمام ۳۶ هزار گلوله‌های ۳۰ میلی‌متری، ۱۸۰۰ مهمات سنگرشکن و دست کم ۳۵۰۰ دستگاه مخصوص دید در شب تحویل داده شده است.

سخنگوی پنتاگون از ارائه جزئیات در این خصوص خودداری کرد، اما خود وزارت دفاع در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا از طریق کانال‌های مختلفی تسلیحات را پیگیری می‌کند تا «مطمئن شود که اسرائیل ابزاری برای دفاع از خود دارد.»

در این بیانیه آمده است: این کمک‌های امنیتی به طور روزانه ادامه خواهند داشت. ایالات متحده به سرعت مهمات هدایت شونده دقیق، بمب‌هایی با قطر کوچک، گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری و سایر مهمات را فراهم می‌کند. در کنار این کمک‌ها، رهگیری‌های گنبد آهنین و تجهیزات پشتیبانی پزشکی نیز ارائه می‌شوند.

این اقدام آمریکا انتقادات زیادی را از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد و مستقل به همراه داشته است. این سازمان‌ها معتقدند که آمریکا با ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی باعث افزاش درگیری‌ها و بمباران در نوار غزه می‌شود؛ درگیری‌هایی که تاکنون موجب شهادت بیش از ۱۱ هزار فلسطینی شده است.

بیش از ۳۰ نهاد کمکی و مستقل روز دوشنبه در نامه‌ای به «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا خواستار توقف ارسال گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری شده‌اند.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای چهلمین روز ادامه دارد در حالی که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز (چهارشنبه) از یورش نیرو‌های اشغالگر به داخل مجتمع پزشکی الشفا واقع در ضلع غربی مرکز غزه در پی درگیری‌های شدید با مقاومت فلسطین و اشغالگران خبر داد.

سخنگوی وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد که نظامیان صهیونیستی با ورود به بیمارستان الشفا در غزه زیرزمین این بیمارستان را بازرسی کردند. ارتباط بیمارستان الشفاء غزه با جهان خارج قطع شده است و نیرو‌های اشغالگر در آن مستقر هستند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->