ویدئو | دستگیری تبهکاران تلگرام که با نقاب پشتیبان سایت از مردم کلاهبرداری کردند وحشت‌آفرینی سارقان خطرناک با شلیک پلیس مشهد پایان یافت + عکس چگونه چک دیجیتال بگیریم؟ | ۱۱ مزیت چک دیجیتال را ببینید برگزاری جشن بزرگ دختران مقاومت در مشهد + فیلم فشارخون بالای کنترل‌نشده خطر سکته قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد  ارائه خدمات رایگان سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان اکبر بازداشت بیش از ۴۰۰۰ قاچاقچی طی سال گذشته در خراسان رضوی | ارزش کالا‌های ممنوعه کشف‌شده ۱۲۹۰ میلیارد ریال فرماندهی انتظامی خراسان رضوی یک مامور خاطی خود را از خدمت تعلیق کرد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ١۴٠٣) | هشدار طوفان تندری رعدوبرق و بارش‌های سیل‌آسا در مشهد راهداری خراسان رضوی ۱۲ نقطه پرحادثه جاده‌ای را ایمن‌سازی کرد فراخوان پلیس برای تعویض پلاک‌های سوخته و دارای نقص هواشناسی: بارش‌ها تا جمعه تشدید می‌شود | سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می‌شود (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط هولناک بنر تبلیغاتی در هند | ۳ نفر کشته و ۵۲ تَن زخمی شدند + فیلم دستگیری ۲ متهم به ۲۱ فقره موبایل قاپی در مشهد شکایت ۱۰هزار نفر از شرکت فایزر برای تولید داروی سرطان‌زا از رنجی که می‌برند | نگاهی به خشونت‌های مغفول مانده علیه مردان تخصیص اعتبار به راه‌آهن زاهدان-مشهد به ۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد دستور اژه‌ای برای پرونده «فولاد مبارکه» و «چای دبش»
سرخط خبرها

وزیر آموزش و پرورش: دولت شهریه دانش‌آموزان مناطق محروم در مدارس سمپاد را می‌پردازد

  • کد خبر: ۱۹۵۳۸۰
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
وزیر آموزش و پرورش: دولت شهریه دانش‌آموزان مناطق محروم در مدارس سمپاد را می‌پردازد
وزیر آموزش و پرورش گفت: ۴۵ درصد دانش آموزان سمپاد در مناطق محروم افزایش پیدا کرده است و مقرر شده که دانش آموزان مناطق محروم یعنی چهار دهک اول جامعه اگر وارد سمپاد شوند شهریه آنها را دولت پرداخت می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز به تازگی هیئت دولت از تحصیل رایگان دانش‌آموزان دهک‌های یک تا چهار در مدارس سمپاد خبر داد و اعلام شد که با اجرای این سیاست، جمعیت دانش آموزان این دهک‌ها در مدارس سمپاد افزایش یافته است.

تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در مدارس سمپاد از میان دهک‌های یک تا ۴ از سوی سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان اعلام نشده است، اما الهام یاوری؛ رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان به تسنیم گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ثبت‌نام این دانش‌آموزان نیاز داریم البته کار ثبت‌نام در مدارس انجام شده است و رایزنی با دولت برای پرداخت این مبلغ انجام شده است.

مدارس سمپاد جزو مدارس دولتی خاص هستند که با برگزاری آزمون ورودی در پایه هفتم به جذب دانش‌آموزان سخت کوش و در مواردی تیزهوش اقدام می‌کنند.

هم‌اکنون رضامراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش گفته است: سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان یا به اختصار سمپاد، نهادی است که بر امور و تحصیل دانش آموزان مستعد و با بهره هوشی بالا نظارت می‌کند.

وی حمایت آموزش و پرورش از نخبگان دانش‌آموزی در زمینه‌های علمی، هنری، ورزشی، ادبی، پژوهشی، فرهنگی و قرآنی را بسیار مهم دانست.

صحرایی افزود: سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان برای نخبگان علمی ایجاد و ۴۵ درصد دانش آموزان سمپاد در مناطق محروم افزایش پیدا کرده است و مقرر شده که دانش آموزان مناطق محروم یعنی چهار دهک اول جامعه اگر وارد سمپاد شوند شهریه آن‌ها را دولت پرداخت می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باشگاه دانش پژوهان جوان عهده دار امور المپیاد‌ها و دانش‌آموزان المپیادی از سراسر کشور است و یک ساختمان مجهز در تهران برای این باشگاه در نظر گرفته شده که به زودی افتتاح خواهد شد.

صحرایی بیان کرد: دانش‌آموزان المپیادی نیز مثل سمپادی‌ها مراقبت و توجه ویژه می‌خواهند و باید روی این‌ها سرمایه گذاری شود.

وی ادامه داد: یکسری تغییرات در المپیاد‌ها انجام شده است مانند المپیاد‌هایی که در حوزه سواد مالی و اقتصادی، سواد رسانه‌ای یا کار آفرینی و ایجاد تغییرات ویژه باعث شده که به اهداف مورد نیاز دست پیدا کنیم.

صحرایی گفت: برای اینکه دانش‌آموزان مناطق محروم بتوانند در آزمون‌های ورودی سمپاد موفق‌تر عمل کنند، شبکه آموزش برنامه تلویزیونی را جهت استفاده این دانش‌آموزان ایجاد کرده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->