کار شناسایی پهپاد ترکیه‌ای ‌‌در منطقه سقوط بالگرد با مشکل مواجه شد‌  اطلاعیه شماره ۴ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد روزگار تلخ مرد مشهدی پس از ۵ ازدواج ناموفق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعدوبرق از اواسط هفته
سرخط خبرها

جمع‌آوری ۱۰ هزار تن کمک‌های امدادی برای غزه توسط جمعیت هلال احمر

  • کد خبر: ۱۹۷۶۰۸
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
جمع‌آوری ۱۰ هزار تن کمک‌های امدادی برای غزه توسط جمعیت هلال احمر
رییس جمعیت هلال احمر گفت: جمع‌آوری ۱۰ هزار تن اقلام غذایی و امدادی از سوی مردم ایران در حمایت از حادثه‌دیدگان غزه بی‌نظیر است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پیرحسین کولیوند روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه یادواره شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در مشهد افزود: این میزان کمک برای اولین بار و به شکل بی‌سابقه ای در کشور جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در مباحث غزه تجمعات فراوانی را داوطلبان و امدادگران هلال احمر در کشور برگزار کردند، بیان کرد: در حالی که جمعیت هلال احمر غزه و بیمارستانها مورد حمله قرار گرفتند، اما آنان تا پای جان خدمت کردند.

به گفته وی، در تماس های انجام شده یکی از معاونان جمعیت هلال احمر غزه می گفت، ما غذا و آب نمیخواهیم و به دارو بیشتر نیاز داریم، چراکه مصدومانمان در دو نوبت در زمان مصدومیت و زمان جراحی درد می کشند چون داروی بی حسی و مسکن نداریم.

رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت: رژیم صهیونسیتی با تمام ددمنشی تمام مسیرهای انتقال دارو به آنان را بسته بود و مردم با آب باران رفع تشنگی می کردند، اما آنان با اراده ویژه ای مقاومت کردند و تمام مردم دنیا به کمک آنان شتافتند، چه کسی باور می کرد که تجمعات در انگلیس و کشورهای دیگر برای حمایت از مردم غزه برگزار شود.

وی با بیان اینکه از روز اول وقوع جنگ در غزه شروع به ارتباط گیری با طرفهای همتای خود کرده و نحوه ارسال کمک ها را چک کردیم، افزود: پیگیری بیانیه های مختلف از کمیته بین المللی صلیب سرخ و سایر سازمانها از دیگر اقدامات و پیگیری‌ها بود که پاسخ های خوبی هم گرفتیم.

کولیوند ادامه داد: با رییس هلال احمر کشورهای مصر، اردن، عراق و سوریه در منطقه نیز هر روز تماس و هماهنگی داشتیم و از طرف دیگر جمع آوری کمک های مردمی را آغاز کردیم ، تلاش برای گرفتن آتش بس و ورود روزانه ۱۵ کامیون کمک به مردم غزه از دیگر اقدامات بوده است.

روزانه ۱۲۵ کامیون کمکهای امدادی به غزه وارد می‌شود

رییس جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: اکنون در آتش بس روزانه ۱۲۰ تا ۱۲۵ کامیون وارد غزه می شود و در حالیکه نیازمند ورود ۲۰۰ کامیون هستند.

وی گفت: مستند سازی تمام اقدامات ضد بشری و ثبت آنها اقدام موثری است که با کمک گرفتن از هلال احمر ۸۶ کشور انجام شده و با توجه به اعلام واحد حقوقی صلیب سرخ مبنی بر وجود امکان اعلام جرم از سوی جمعیت های هلال احمر کشورها، متن حقوقی در این رابطه آماده شد.

کولیوند بیان کرد: همچنان آماده کمک به مردم غزه هستیم، سه بیمارستان صحرایی و تجهیزات و نیروی انسانی همراه با آن آماده است تا به محض مجوز دادن به منطقه اعزام شود.

رییس جمعیت هلال احمر کشور در بخشی از سخنانش با اشاره به یادواره شهدای هلال احمر و نقش آفرینی این جمیعت در دوران های مختلف انقلاب اسلامی گفت: در دوران دفاع مقدس ۴۹۰ نفر از جمعیت هلال احمر به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه شهید همیشه دنبال آسایش و آرامش برای دیگران است و از خداوند طلب آمرزش الهی دارد، افزود: پیوند شهادت با ولایت ناگسستنی است، خلوص شهدا از سیمای آنان مشهود و امید و ایمان از شاخصه های بارز آنان توام با بصیرت و آگاهی است.

کولیوند گفت: خوشبختانه این روحیه داوطلبی و شهادت طلبی به بسیاری از کشورها انتقال یافته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->