تعطیلی شنبه‌ها رای نیاورد | مخالفان و موافقان چه گفتند؟ + فیلم صادق زیباکلام وارد زندان شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین اخبار از تعطیلی شنبه‌ها | این تعطیلی شامل چه‌کسانی می‌شود؟ + فیلم استاندار خراسان‌رضوی: اقتدار نرم‌افزاری ارتش جمهوری اسلامی ایران نقطه تمایز ما با دیگر ارتش‌هاست مقام ناتو: به دنبال استقرار نیرو‌های نظامی در اوکراین نیستیم انفجار در وزیرستان پاکستان جان ۷ نظامی را گرفت مقام حماس: جنگ نتانیاهو در دور باطلی قرار گرفته است سازمان ملل: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد درگیری گالانت و نتانیاهو بالا گرفت ده‌ها شهید و مجروح در بمباران جنون‌آمیز جبالیا غزه | ده‌ها خانه تخریب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله اوکراین به رستورانی در دونتسک | ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند + فیلم آتش سوزی در شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی ادامه دارد + فیلم و عکس (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هلاکت یک نظامی صهیونیست دیگر در نوار غزه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت ۵۰ استاد و بیش از دو هزار و ۴۰۰ دانشجو در اعتراضات دانشجویی در آمریکا حمله پهپادی حزب‌الله به سامانه «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) شمال فلسطین اشغالی در تاریکی فرو رفت قسام: به قطع کردن سر افسران جنایتکارتان ادامه می‌دهیم حملات جدید مقاومت به نظامیان صهیونیست در غزه + فیلم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صهیونیست‌های خشمگین خواستار انحلال کابینه نتانیاهو شدند + فیلم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رام‌الله و بروکسل از ابتکار گوترش درباره جنگ غزه استقبال کردند

  • کد خبر: ۱۹۸۹۲۷
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
رام‌الله و بروکسل از ابتکار گوترش درباره جنگ غزه استقبال کردند
وزارت خارجه فلسطین از ابتکارعمل دبیرکل سازمان در فعال‌سازی بند ۹۹ منشور این سازمان در خصوص جنگ غزه استقبال کرد و مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز حمایت از این اقدام را خواستار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت خارجه فلسطین با انتشار بیانیه‌ای از ابتکارعمل «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل که با استناد به ماده ۹۹ منشور سازمان ملل، از شورای امنیت خواست با برگزاری نشستی مسئویت خود را در برقراری فوری آتش‌بس در غزه به دلیل شرایط انسانی رو به وخامت آن بپذیرد، استقبال کرده و آن را اقدامی بسیار ضروری در راستای ماموریت‌های محول شده به این نهاد و نهاد‌های بین‌اللمللی و همسو با هشدار‌های گسترده بین‌المللی درباره پیامد‌های این فاجعه انسانی برای غیرنظامیان فلسطینی ساکن نوار غزه دانست.

همچنین این وزارتخانه در بیانیه خود حمله و تحریک کابینه رژیم اشغالگر و مقامات آن علیه دبیرکل سازمان ملل را به شدت محکوم کرد و این اظهارات و رویکرد‌ها را تروریسمی سیاسی برای منحرف کردن دبیرکل سازمان ملل از ایفای نقش و مسوولیت‌هایش بر اساس منشور این سازمان، قوانین بین‌المللی و اصول حقوق بشر دانست.

به گزارش سایت النشره، وزارت خارجه فلسطین در ادامه نیز از سران جهان خواست از این ابتکارعمل گوترش حمایت کرده و به آن توجه نشان دهند تا شورای امنیت مجبور شود به تعهدات خود پایبند مانده و تصمیمی برای آتش‌بس اتخاذ کند.

گوترش بامداد امروز (پنجشنبه) در پیامی خطاب به ۱۵ کشور عضو شورای امنیت ماده ۹۹ منشور سازمان ملل را درباره جنگ علیه غزه فعال کرد.

او در این پیام تاکید کرد: ما با خطری جدی در خصوص فروپاشی ساختار انسانی در غزه مواجه هستیم، شرایط با سرعت در حال وخیم‌تر شدن و تبدیل به فاجعه‌ای است که پیامد‌های غیرقابل برگشتی برای تمام فلسطینی‌ها و نیز صلح و امنیت منطقه خواهد داشت.

در مقابل «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پلتفرم ایکس ناخرسندی و خشم خود را از اظهارات گوترش ابراز کرد و مدعی شد که حضور گوترش در سمت معاونت کل سازمان ملل «تهدیدی برای صلح جهانی» بوده درخواست او برای فعال‌سازی ماده ۹۹ و درخواست آتش‌بس در غزه در واقع حمایت از حماس و تایید اقدامات آن است!

همچنین کوهن مدعی شد، «هر کسی که حامی صلح جهانی است باید از آزادسازی غزه از کنترل حماس حمایت کند».

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز از اعضای این اتحادیه و شرکای آن در شورای امنیت خواست از درخواست گوترش در مورد غزه حمایت کنند.

بورل اظهار کرد: شورای امنیت باید فورا برای جلوگیری از فروپاشی کامل وضعیت انسانی در غزه اقدام کند.

پیش از این «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که ابتکارعمل گوترش که برای اولین بار از زمان انتصابش اتخاذ شده، نشان‌دهنده وخامت اوضاع است و شورای امنیت باید پس از این ناکامی‌های مکرر مسوولیت خود را بپذیرد.

برخی منابع دیپلمات گزارش دادند که احتمالا شورای امنیت فردا (جمعه) جلسه‌ای را برای بررسی پیام گوترش برگزار خواهد کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->