رسانه‌های فلسطینی: تنها ایران می‌تواند در چند دقیقه معادله را عوض کند سلوان مومیکا، فرد عامل اهانت به قرآن در نروژ کشته شد (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید
سرخط خبرها

معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟

  • کد خبر: ۱۹۸۹۹۵
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷
معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟
یافته‌ها حاکی از آن است که برخی فعالان بازار سهام پیش از وقوع طوفان الاقصی در هفت اکتبر از آن مطلع بودند و یک هفته پیش از اغاز این عملیات دست به معاملات کلان استقراضی برای کسب سود زده اند.

به گزارش شهرآرانیوز، نتایج یک پژوهش که به وسیله استادان حقوق دانشگاه‌های کلمبیا و نیویورک انجام شده، نشان می‌دهد که فروش استقراضی سهام در بازار سهام اسرائیل در بازه زمانی ۵ روزه منتهی به حمله ۷ اکتبر حماس به این کشور، افزایشی «قابل توجه» و «غیر عادی» داشته است.

جاشوا میتس، یکی از استادانی که با این پروژه همکاری داشته است به «سی‌بی‌اس نیوز» گفت: «عملاً غیرممکن است که این اتفاق به‌طور تصادفی رخ داده باشد.»

پژوهشگران این پروژه بر این نظرند که این پیش فروش کلان و سود قابل توجه فقط در صورتی بوده است که فعالان بازار سهام پیش‌بینی کرده باشند که «این حمله و تراژدی انسانی دردناک پس از آن» می‌تواند سود کلانی برای آن‌ها داشته باشد.

«رابرت جکسون جونیور» و «جاشوا میتس»، دو استاد دانشگاه که با این پروژه تحقیقی همکاری داشته‌اند، اعلام کردند که یافته‌های آن‌ها حاکی از آن است که برخی فعالان بازار سهام از عملیات ۷ اکتبر پیش از وقوع آن اطلاع داشته‌اند.

فروش استقراضی به فروش دارایی در قیمت‌های بالا و پس از آن، خرید دوباره‌اش در قیمت‌های پایین‌تر اطلاق می‌شود.

بنا به نتایج پژوهش دو استاد حقوق دانشگاه‌های کلمبیا و نیویورک، میزان فروش استقراضی در بازار بورس در آن روز به مراتب بیشتر از میزان فروش استقراضی در زمان‌هایی مانند همه‌گیری کرونا، بحران اقتصادی جهانی در سال ۲۰۰۸ و جنگ اسرائیل و حماس در سال ۲۰۱۴ بوده است.

برای نمونه، پژوهشگران دریافتند که در فاصله زمانی ۱۴ سپتامبر تا ۵ اکتبر، ۴.۴۳ میلیون سهام جدید در بانک اسرائیلی «لومی» پیش فروش شده است که ۵۰ درصد نسبت به دوره قبل افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش رویترز، بورس اوراق بهادار تل‌آویو وجود هرگونه ناهنجاری قابل توجه در معاملات سهام پیش از حمله حماس به اسرائیل را رد کرده است. بنا به این گزارش، بورس اوراق بهادار تل‌آویو نویسندگان این پژوهش را به «اشتباه محاسباتی» متهم کرده است.

منبع:یورونیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->