آیا مدارس قم فردا سه شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کارنامه زیست‌محیطی شهید سید ابراهیم رئیسی چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟ نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد اهدای اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی در غرب خراسان امتحانات دانش آموزان تا پایان هفته لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرونشست خودرو خاور در خیابان بابانظر مشهد+ تصویر (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)‌ چرا خانواده‌ها با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی مخالفت می‌کنند؟ سوءاستفاده از پروفایل افراد چه مجازاتی دارد؟ علت علمی بارش‌های شدید بهار امسال در مشهد و کشور چه بود؟ بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه هلاکت شرورِ مسلح و شهادت مأموران پلیس تهران بزرگ + تصاویر شهدا و فیلم
سرخط خبرها

سینا علیخانی کیست و بیماری او چیست؟

  • کد خبر: ۲۰۰۴۰۵
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
سینا علیخانی کیست و بیماری او چیست؟
سینا علیخانی دانش‌آموز کلاس نهم و مبتلا به بیماری اس‌ام‌آ یا ضعف تنفسی و عضلانی است.

به گزارش شهرآرانیوز، سینا علیخانی متولد سال ۱۳۸۸ بوده و در حال حاضر دانش‌آموز کلاس نهم است.

او به بیماری اس‌ام‌آ (SMA) یا ضعف تنفسی و عضلانی یا سستی و شل بودن عضله مبتلا بوده که سال گذشته ویدیویی از صحبت‌های او با پلیس در فضای مجازی منتشر شد و مورد تحسین قرار گرفت.

جالب است بدانید آمپول این بیماری اسپینرازا نام دارد که قیمت آن در بازار گران است و در ایران وجود ندارد.

سینا علیخانی هیچ نسبتی با احسان علیخانی ندارد.

این پسر دانش‌آموز به دلیل نبود دارو‌های اس‌ام‌آ به همراه سایر بیماران در خیابان اقدام به تجمع اعتراضی کرده بودند و پلیس برای متفرق کردن آن‌ها اقدام کرد، اما این پسر نوجوان با یکی از مأموران پلیس که فرمانده آن‌ها بود صحبت‌هایی داشت که ویدیو آن در فضای مجازی وایرال شد و توجه بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرد.

حالا این کودک به دلیل مشکلات ناشی از بیماری در حال حاضر وضعیت بحرانی را تجربه می‌کند و در بیمارستان بستری شده است.

بیماری سینا علیخانی چیست؟

بیماری وردینگ هافمن یا spinal muscular atrophy که به اختصار sma نامیده می‌شود یک بیماری ژنتیکی است که با گذشت زمان پیشرفت می‌کند و منجر به آتروفی عضلانی می‌شود. پس برای جلوگیری از پیشرفت بیماری لازم است اقدامات تشخیصی و درمانی به موقع انجام شود. در این مطلب بیماری sma را معرفی می‌کنیم تا اطلاعات کافی در مورد آن در اختیار داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

در بیشتر مواقع والدینی که ژن معیوب دارند یا به اصطلاح ناقل بیماری هستند، بیماری را از بدو تولد به فرزندان خود منتقل می‌کنند. به‌طور معمول بین ۴۰ تا ۶۰ درصد افرادی که ژن معیوب دارند، قابلیت انتقال ژن را به فرزندان خود دارند. درصورتی‌که والدین ناقل باشند، احتمال بروز موارد زیر وجود دارد.

او در اینستاگرامش نوشته:

خدایا قلبم از درد فشرده شده، دقیقاً دو سال پیش رئیس‌جمهور دستور واردات دارو برای همه بیماران به‌مدت شش ماه داد و موجی از امید در دل‌هایمان ایجاد کرد، ولی وزارت‌نشینان از اجرای دستور سرباززده و من بعد از گذشت دوسال و سه دیدار با رئیس جمهور کشورم از دارو بی‌نصیبم؛ دست‌هایم دست کمی از پاهایم نداشته؛ قدرت نگه داشتن گردنم را ندارم و دیدن عکس کمرم اشک از دیده هر انسانی سرازیر می‌کند، حسرت یک شب خواب آرام برایم به دل من و پدر و مادرم مانده است؛ دوستانم یک به یک به‌خاطر نبودن دارو آسمانی شدند و هیچ احدی ذره‌ای از این اتفاقات غمی به دلش راه نمی‌دهد. امروز در آستانه سومین سال از قول رئیس‌جمهور خود را برای رویدادی بزرگ آماده می‌کنم. از مردم عزیز همچون گذشته انتظار حمایت و انرژی مثبت دارم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->