توضیحات بخشدار مرکزی مشهد در پی وقوع سیل در روستای ده‌غیبی (۲۱ اردیبهشت) سد «سراب» صالح‌آباد خراسان‌رضوی پس از سال‌ها سرریز شد پیش‌بینی رگبار باران در نقاط مختلف کشور | افزایش دما تا دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌چیز درباره گروگان‌گیری در پالادیوم + جزئیات و عکس پیش‌بینی وقوع رگبار و رعد و برق در خراسان رضوی طی روز‌های آینده (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت ۲ اخاذ مامورنما در مشهد ثبت بیش از ۳۰ میلیمتر بارندگی در ۵ شهر خراسان رضوی (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گرفتار شدن خودرو به همراه ۴ سرنشین داخل سیلاب در حاشیه شهر مشهد (۲۰ اردیبهشت) قطع برق محله سیدی مشهد با سقوط داربست روی شبکه ۲۰ هزار ولتی| نقص برطرف شد کلات با ۵۷ میلی متر بارندگی رکورددار بارش در خراسان رضوی شد کودک ۱۰ ساله چطور قاتل شد؟ | چرا کودکان نباید فیلم ترسناک تماشا کنند؟ اعترافات تکان دهنده دختر ۱۰ ساله تهرانی درباره قتل دوستش| آدمکشی را ار فیلم‌های ترسناک یاد گرفتم بارندگی و سیلاب موجب انسداد موقت محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی شد(۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گروگانگیری یک زن و دخترش مقابل مجتمع پالادیوم+تصاویر راه ارتباطی ۲۰ روستای کلات خراسان رضوی بر اثر سیل قطع شد ۳۶ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای در جاده نیشابور (۲۰ اردیبهشت) مسدود شدن ۶ جاده در خراسان رضوی بر اثر ریزش کوه و سیلاب هدیه روز دختر چی بخریم؟ دستگیری ۱۴ سرشبکه یک شرکت هرمی در مشهد
سرخط خبرها

در مسیر هدف سبز

  • کد خبر: ۲۰۱۰۵۵
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
در مسیر هدف سبز
بر اساس تعهدات بین المللی به ویژه اجلاس گلاسکو، ۴۵ کشور دنیا از جمله ایران متعهد شدند تا میزان انتشار گاز دی اکسید کربن خود را تا سال ۲۰۵۰ به صفر برسانند.

سرانه جنگل در کشور ما نسبت به میانگین جهانی پایین‌تر است و از طرفی ایران جزو ۱۰ کشور اول تولید کننده گاز دی اکسید کربن است؛ گازی که آقای گوترش، دبیرکل سازمان ملل، در نشست تغییرات آب و هوا در مصر، نسبت به انتشار بی رویه آن در جو هشدار داد که اگر فکری به حال انتشار گاز دی اکسید کربن نکنیم، نسل آینده را با یک فاجعه آب وهوایی مواجه خواهیم کرد.

بر اساس تعهدات بین المللی به ویژه اجلاس گلاسکو، ۴۵ کشور دنیا از جمله ایران متعهد شدند تا میزان انتشار گاز دی اکسید کربن خود را تا سال ۲۰۵۰ به صفر برسانند؛ بنابراین با ابلاغ رئیس جمهور، طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مسئولیت اجرای این طرح را عهده‌دار شد.

مطابق این طرح قرار است از امسال تا سال ۱۴۰۵ یک میلیارد درخت در کشور کاشته شود. این درختان از گونه‌های کم آب طلب و بومی هر منطقه انتخاب می‌شود و با الهام از طبیعت در سراسر کشور با مشارکت مردم، دستگاه‌های اجرایی، سمن‌ها و علاقه‌مندان به طبیعت کاشته خواهد شد. در آبیاری این درختان از آب سبز و آب خاکستری استفاده می‌شود و شیوه و زمان کاشت مناسب نیز به این مهم کمک خواهد کرد. با توجه به مردمی بودن طرح، مشارکت آحاد مردم متضمن موفقیت آن است.

از آنجا که قرار است به مدت چهار سال، سالانه ۲۵۰ میلیون درخت در کشور کاشته شود، گام اول این طرح یعنی تولید نهال از سال گذشته آغاز شد و اکنون با موفقیت این مرحله به اتمام رسیده و با شروع فصل کاشت، روز شنبه ۱۱ آذر مرحله اجرایی این طرح با پویش نهال کاری خانوادگی هم زمان در سراسر کشور کلید خورد.

نقش خانواده به عنوان اولین گروهی که فرد عضو آن می‌شود و شاکله اصلی شخصیت و جهان بینی او در آن شکل می‌گیرد، در بحث ترویج فرهنگ منابع طبیعی، مهم و تأثیرگذار است؛ بنابراین پویش‌های نهال کاری از آذر تا ۱۵ اسفند در سراسر کشور با دعوت از خانواده‌ها به ویژه دانش آموزان به عنوان نسل آینده و مادران و معلمان به عنوان مربیان این نسل برگزار می‌شود که خوشبختانه تا کنون با استقبال مردم عزیز مواجه شده و امیدواریم با ادامه این مسیر در آینده کشوری سرسبز و قوی به فرزندانمان هدیه دهیم و شاهد نسلی باشیم که خود را در برابر منابع طبیعی مسئول می‌داند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->