تمدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی تا روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده، مدیر عامل جدید شرکت پدیده کیست؟ + سوابق گزارشی از وجود سکه‌های تقلبی در بازار مشهد نداریم بورس در کما | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) برادران: مالیات طلا فقط مربوط به اجرت است خراسان رضوی، در صدر میزان بازرسی از واحد‌های صنفی اصناف کشور طلا وارد مسیر نزولی شد (امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لاستیک گران شد + جزئیات نحوه خرید لاستیک دولتی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امروز از اولین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ جا نمانید + زمان ثبت سفارش (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فایل‌های متنوع اجاره در محله جانباز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار استاندار خراسان‌رضوی با یک هیئت سرمایه‌گذاری از کشور عمان | ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه زائران توافق صنف طلا با ثبت آمار معاملات و حمل در سامانه جامع تجارت چرا ثبت اطلاعات طلافروشان در سامانه جامع تجارت الزامی شد؟ حباب سکه به کاهش نرخ دلار واکنش نشان نداد! + جدول (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیاتی از تعطیلی رسمی جمعه و شنبه + فیلم «تعهد ارزی» و «کمبود واگن‌های باری» فصل مشترکِ دغدغه‌های صادرکنندگان خراسان رضوی قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان مالیات پرداختی اصناف در هر سال چقدر است؟ + جدول مجرد‌ها هم می‌توانند یارانه خود را تفکیک کنند؟ علت کاهش و ماندگاری نرخ دلار در کانال ۵۹ هزار تومان چه بود؟ (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وام ۱۸۵ میلیون تومانی بدون سود دریافت کنید + جزئیات محدودیت عجیب سایپا برای متقاضیان طرح پیش فروش خودرو (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده مدیرعامل شرکت پدیده شد کاهش نرخ رشد پول در فروردین ماه ۱۴۰۳ گران‌فروشی در صدر تخلفات بانوان آرایشگر در مشهد | مهر و موم یک آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تاکید استاندار خراسان رضوی بر تعیین تکلیف واحد‌های راکد صنعتی استان تا پایان سال

  • کد خبر: ۲۰۱۵۷۹
  • ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
تاکید استاندار خراسان رضوی بر تعیین تکلیف واحد‌های راکد صنعتی استان تا پایان سال
استاندار خراسان رضوی گفت: باید تا پایان سال جاری، دیگر هیچ واحد راکدی در استان باقی نماند.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری امروز(شنبه ۲ دی ۱۴۰۲) با حضور در اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی وضعیت واحد‌های صنعتی راکد و همچنین طرح‌های صنعتی در حال اجرا را بررسی کرد و گفت: چند سال است که هنوز مسئله واحد‌های صنعتی راکد در خراسان رضوی وجود دارد، هرچند در این مدت واحد‌های زیادی به چرخه تولید بازگشته‌اند، اما باید تا پایان سال جاری دیگر هیچ واحد راکدی در استان باقی نماند.

وی اضافه کرد: در بین واحد‌های راکد، واحد‌هایی با اهمیت با تولید عمده مدنظر هستند که باید هر چه سریع‌تر عارضه‌یابی شوند و نسبت به راه اندازی مجدد آن‌ها اقدام کرد و در این راستا ابتدا باید دلیل راکد بودن واحد صنعتی مشخص شود که پس از تشخیص، مشاوره لازم به صاحب واحد داده می‌شود و برای تأمین نیازمندی‌های آن ازجمله سرمایه در گردش یا مواد اولیه یا ماشین‌آلات اقدام می‌شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: در مرحله دوم باید برنامه برای راه‌اندازی مجدد واحد صنعتی مبتنی بر شناخت درست از وضعیت واحد تولیدی باشد، به این معنا که مدیر مربوطه کاملاً نسبت به شرایط واحد تولیدی و مسایل مرتبط با آن اشراف داشته باشد به عنوان مثال واحد‌های شن و ماسه به دلیل نوع کارشان نباید در فهرست واحد‌های راکد قرار گیرند، یا اگر واحدی دارای ماشین آلات مستهلک است باید بررسی شود که آیا محصول قابلیت رقابت در بازار را دارد سپس نسبت به تامین ماشین آلات آن اقدام شود.

نظری با تأکید بر تعیین تکلیف و راه‌اندازی مجدد ۹ واحد صنعتی مهم راکد تا پایان سال گفت: ضروری است شرایط به نحوی پیش رود که در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان رضوی اعلام کنیم که این استان هیچ واحد صنعتی راکدی ندارد.

وی همچنین از مدیران اداره کل صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خواست فهرستی جداگانه و مشخص با جزئیات کامل از وضعیت واحد‌های تولیدی راکد در داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی در بخش‌های صنعتی، صنایع کشاورزی و خدمات ارائه دهند.

در ادامه امیررضا رجبی، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز درباره واحد‌های صنعتی راکد گفت: برنامه امسال استان احیای ۹۹ واحد صنعتی راکد بوده که تاکنون پروانه ۶۷ واحد صنعتی تعیین تکلیف و ابطال شده است، ۱۶ واحد به راه‌اندازی مجدد رسیده‌اند و تا پایان سال ۱۶ واحد دیگر تعیین تکلیف خواهند شد که از این تعداد ۹ واحد صنعتی مهم و عمده هستند که برای راه‌اندازی مجدد آن‌ها اقدام خواهد شد.

وی افزود: زمینه فعالیت ۹ واحد صنعتی مهم و راکد خراسان رضوی ماشین کاری و تولید قطعات توربین، کاغذ و مقوا، روغن‌نباتی، ریسندگی و بافندگی، دوچرخه‌سازی، منسوجات سلولزی، خودرو، الکترود و جوشکاری است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->