روایتی از حضور بانوان خادم کنار نوزادان تازه متولد شده | اشک‌های شوق مادرانه روی پرچم متبرک حرم مطهر رضوی + عکس هشدار پزشکان درباره شیوع یک ویروس سرطان‌زا در بین زوجین سلطه یهود بر صنعت مد «اینفلوئنسر‌های نوجوان» چگونه بر کودکان تاثیر روانی می‌گذارند؟ ارتباط بین شنا در استخر با ابتلا به بیماری‌های مقاربتی زنانی که هورمون‌درمانی می‌شوند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان تخمدان قرار می‌گیرند زن ایده‌آل بلاگرها؛ زنی که بیشتر مصرف می‌کند! پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان ‌می‌خواهم متفاوت باشم| گفتگو با دختر وزنه بردار مشهدی که پدیده آسیا شد حضرت معصومه‌(س) از شاخص‌های تأثیرگذار بر فرهنگ ما هستند تبلیغات رسانه‌ای در حوزه جوانی جمعیت محدود است ویژه‌برنامه‌های بهزیستی مشهد ویژه دختران برگزار می‌شود جشن بزرگ دختران مهرانه در مشهد برگزار شد یک جامعه شناس: ۳۰ درصد دختران دبیرستانی مدرسه نمی‌روند| رشد شدید تحصیلات عالیه زنان پس از انقلاب مشارکت آستان قدس رضوی در آموزش زیست عفیفانه به خانواده‌ها حمایت ویژه از صندوق‌های خرد روستایی در دولت سیزدهم جمعیت مهمترین مسئله امنیتی و مولفه اول قدرت نظامی کشور خواهد بود تعداد وام‌های پرداخت‌شده برای ازدواج و فرزندآوری رکورد زد| راه اندازی مراکز همسان گزینی عرض ارادت دختران مشهدی به کریمه اهل‌بیت(ع)+فیلم پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان | تکلیف نفقه در دوران عقد چیست؟ بی‌نام‌و‌نشانیم‌ ای‌حضرت پدر!
سرخط خبرها
«آیینه‌دار نیکوان» نگاهی به زندگینامه و بررسی آثاری از کلر ژوبرت منتشر شد

«آیینه‌دار نیکوان» نگاهی به زندگینامه و بررسی آثاری از کلر ژوبرت منتشر شد

  • کد خبر: ۲۰۲۱۳۰
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
کتاب «آیینه‌دار نیکوان» مشتمل بر زندگینامه و بررسی آثاری از کلر ژوبرت نویسنده فعال و برگزیده ادبیات کودک و نوجوان منتشر و راهی کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش شهرآرانیوز، این اثر که پژوهشی در حوزه آثار ادبیات دینی کودکان است با هدف شناخت زندگی، تفکر و شیوه داستان‌نویسی کلر ژوبرت توسط فاطمه رضایی نوشته شده است.

کلر ژوبرت تصویرگر و نویسنده خوب حوزه کودک است که با داستان‌سُرایی، آیات قرآن و آموزه‌های دین را برای کودکان ملموس می‌کند.

وی از آن قصه‌پردازان خلاقی است که کودکان را عارفان کوچک می‌داند که کافی است از طریق برانگیختن عواطف و تفکراتشان، «خداگراییِ فطری» در آنان احیا شود و پرورش یابد.

نویسنده کتاب معتقد است: «کلر ژوبرت سال‌ها کودک وار به دنبال کشف آرامش و یگانگی ذاتی، صمیمت و سادگی ناب بوده است.

او مهم‌ترین اهداف نوشتن داستان تخیلی دینی برای کودکان را پر رنگ کردن حضور خداوند در زندگی و تقویت نگاه توحیدی به زندگی، تثبیت عشق کودک به خدا از طریق بیان صفات رحمانی و توجه به نعمت‌های الهی و اهمیت شکر گذاری می‌داند.

آشنایی با زندگی و تفکر و شیوه داستان سازی او به خصوص در تلاش جهت ملموس و قابل درک ساختن آیات قرآن برای کودکان می‌تواند راهگشای خوبی برای نویسندگان ما در موضوعات دینی باشد.

این کتاب با یک مقدمه و پس از آن سال شمار زندگی خانم ژوبرت آغاز می‌شود و پس از آن در فصول دیگری از جمله گفتگو، پرسش‌های نظری درباره ادبیات دینی، هویت در داستان‌های کلر ژوبرت، داستان‌های تخیلی کودکان و قابلیت تبیین مفهوم خدا ادامه می‌یابد و با ارائه فهرست توصیفی آثار دینی کلر ژوبرت و فهرست اجمالی از آثار او به پایان می‌رسد.

کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر کتاب‌های دینی حوزه کودک اصالتا اهل فرانسه است که تاکنون ۱۲۰ اثر از او منتشر شده که در جشنواره‌های متعدد نیز خوش درخشیده است.

انتشارات به‌نشر، کتاب‌های مجموعه ۸ جلدی «یک داستان تخیلی با مفهوم قرآنی»، مجموعه ۴ جلدی «داستان‌های شکر خدا»، «یک داستان دنباله دار»، «دوست عجیب» و مجموعه چهارجلدی «داستان‌های پاپاپا» را از این نویسنده چاپ و روانه بازار نشر کتاب ایران کرده است.

برخی از این آثار از جمله مجموعه کتاب‌های «یک داستان تخیلی با مفهوم قرآنی» و کتاب داستان «کفش‌های بافتنی» از مجموعه داستان‌های شکر خدا در شانزدهمین «جشنواره کتاب رشد» و کتاب سال «شهید حبیب غنی‌پور» برگزیده شده‌اند.

کتاب «آیینه‌دار نیکوان» در ۱۱۲صفحه و قطع رقعی توسط انتشاران به نشر منتشر شده و با قیمت ۱۰۰ هزار تومان در فروشگاه‌های کتاب این انتشارات در مشهد و سراسر کشور و سایت اینترنتی فروش محصولات انتشارات به‌نشر در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.