آخرین آمار فوت شدگان سیلاب مشهد؛ ۷ فوتی تا ساعت ۲۲ امشب (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پشت‌پرده عجیب تخفیف‌های شگفت‌انگیز مکمل‌ها در داروخانه‌‌ها صرف ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی برای جبران خسارت تصادفات جاده‌ای چهار مسیر اصلی در مشهد بر اثر سیلاب همچنان مسدود است (۲۶ اردیبهشت) افزایش تعداد فوتی‌های سیل مشهد به ۴ نفر (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری تا دوشنبه + فیلم سیل در مشهد | تعداد جانباختگان مشهد به ۵ نفر رسید (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کم‌خونی یکی از بیماری‌های شایع در کودکان اهدای اعضای نوجوان مرگ‌مغزی در مشهد، نجات‌بخش زندگی ۷ بیمار شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | لحظه پیداکردن دو جان‌باخته سیلاب در پل انقلاب مشهد فوت دو شهروند در سیلاب میدان انقلاب مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم اورژانس مشهد: ۱۳ شهروند در پی جاری شدن سیلاب مصدوم شدند رئیس سازمان حج: زمان ثبت‌نام عمره هنوز معلوم نیست | پیشاپیش عذرخواهی می‌کنیم! ۸ راهکار برای مقابله با سختی‌های زندگی دیوان عدالت هم شکایت بازنشستگان در مورد افزایش مستمری‌ها را رد کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین رژیم غذایی برای آرتریت یا التهاب مفاصل کدام است؟ بهترین شیوه تربیتی برای مقابله با فحاشی کودکان پیامدهای استفاده از تلفن همراه در سلامت کودکان مستمری فروردین‌ماه مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود
سرخط خبرها

تشکیل ستاد آمادگی عمومی در برابر زلزله در کشور

  • کد خبر: ۲۰۲۲۱۷
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
تشکیل ستاد آمادگی عمومی در برابر زلزله در کشور
رئیس پژوهشکده مدیریت خطر پذیری و بحران پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی گفت: در هر محله‌ای باید مدرسه ایمن داشته باشیم و از طریق این مدرسه آموزش انتقال داده شود.

به گزارش شهرآرانیوز، کامبد امینی‌حسینی با اشاره به اهمیت آموزش در مدیریت بحران با توجه به اینکه لرزه‌خیر بودن کشور، اظهار کرد: پنجم دی ماه سالگرد زلزله بم است که چندین هزار نفر از هموطنانمان را در آن حادثه تلخ از دست دادیم.

وی با بیان اینکه بحث آمادگی در رویارویی با زلزله بسیار اهمیت دارد افزود: بحث آموزش همگانی برای عموم مردم و آموزش‌های تخصصی برای اقشار مختلف مهم است. در بحث آموزش همگانی مردم باید با موقعیت جایی که در آن زندگی می‌کنند آشنا شده و آموزش ببینند که چگونه در مواقع خطر از خود محافظت کنند. از طریق مدارس، رسانه‌ها و نشریات می‌توان در این خصوص اطلاع رسانی کرد.

امینی حسینی در ادامه سخنان خود در رادیو گفتگو تصریح کرد: بحث‌های مربوط به پناه گیری در مکان‌های امن ساختمان در آموزش قابل انتقال است که می‌تواند بسیار اثر بخش باشد. هر سازمان و نهادی در راستای وظایف خود باید اقداماتی را در این زمینه انجام دهد. هلال احمر، پژوهشگاه زلزله، شهرداری‌ها و همه نهاد‌ها فعالیت‌هایی در این خصوص دارند، اما اگر این سازمان‌ها به صورت مستقل کار کنند اثربخشی چندانی ندارند.

رئیس پژوهشکده مدیریت خطر پذیری و بحران پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی در خاتمه اظهار کرد: ما ستاد آمادگی عمومی در برابر زلزله را تشکیل دادیم تا مطالب مورد نیاز تدوین شده و در اختیار مردم قرار بگیرد. برنامه ریزی‌هایی برای مدیریت بحران محله محور تدوین شده که در هر محله‌ای باید مدرسه ایمن داشته باشیم و از طریق این مدرسه آموزش انتقال داده شود تا در صورت بحران نیز از مدرسه استفاده شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->