رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟ ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند ویزیت‌های نجومی روانشناسان | از ۳۵۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان! کلاس‌های دانشگاه‌ها تعطیل شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره + جدول
سرخط خبرها

کرونا از آنچه تصور می‌کنید به شما نزدیک‌تر است

  • کد خبر: ۲۰۲۵۹
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴
کرونا از آنچه تصور می‌کنید به شما نزدیک‌تر است
سید هادی فیاضی - مدیرمسئول
دوران سختی را می‌گذرانیم. عجیب‌ترین و سخت‌ترین روز‌های کشور و آزمون بزرگی که پیش روی ماست. جنگ با کرونا زیر سایه مشکلات اقتصادی که این روز‌ها تحت‌تأثیر تحریم به اوج رسیده‌است. تصمیمات کلان در روز‌های اخیر نشان داده است دولت راهبرد روشن و مؤثری برای مقابله با کرونا ندارد. باوجود تلاش‌های دولتمردان، هم‌گرایی در تصمیمات و تخصصی شدن نظرات دیده نمی‌شود.

بی‌توجهی به موضوع مهمی همچون قرنطینه، تعطیلی شهر‌ها و لغو برخی تصمیمات استانی نشانگر همین نگاه غیرتخصصی و گاه متزلزل اداره امور است. در مواجهه با کرونا بدون شک مردم نقش اصلی را ایفا خواهند کرد. مردمی که در برهه‌های مختلف زمانی و پیچ‌های سخت اجتماعی نشان داده‌اند بهترین تصمیم‌ها را می‌گیرند. برای آنکه مردم تصمیم درست بگیرند، باید آگاه باشند. کرونا با آگاهی شکست می‌خورد، نه با ترس.

برای اقدام علیه کرونا اول باید بدانیم و درک کنیم بحران جدی است، ولی می‌توانیم دست در دست یکدیگر به‌زودی آینده‌ای روشن برای جامعه و کشور رقم بزنیم. حاکمیت نیز باید مردم را محرم خود بداند و شفافیت را سرلوحه کار خود قرار دهد. اقدام علیه کرونا بدون همراه‌سازی افکار عمومی به دست نخواهد آمد.

اگر دولت از مردم می‌خواهد در خانه بمانند، برای در خانه ماندن مردم چه کرده است؟ مقدمات در خانه ماندن وظیفه دولت است. مگر می‌شود امور مردم را به رفت‌وآمد‌ها متصل کنیم و آمرانه از آن‌ها بخواهیم از خانه بیرون نروند؟ مگر می‌شود مردم را در خانه نگه داریم، ولی اوقاتشان را پر نکنیم؟ تکرار مکرر سریال پایتخت و فیلم‌های سینمایی درجه ب و ج برای مردم جذابیت ندارد. هیچ کاری برای سرگرمی مردم نکرده‌ایم و می‌گوییم در خانه بمانید.

برای مشکلات اقتصادی و کاری‌شان چه کرده‌اید؟ مشخص است برای آرامش روانی آن‌ها باید تصمیمات مرتبط اقتصادی نیز گرفت. امروز بهترین دوران برای پیاده‌سازی نظام اداری الکترونیک است. تهدید کرونا فرصت طلایی برای اجرای دولت الکترونیک است.

افکار عمومی همراه تصمیم‌های درست و بموقع است. مردم اگر احساس کنند حاکمیت برای آن‌ها تمام تلاش خود را می‌کند، حتما هم‌گام و هم‌قدم با او خواهند بود. رسانه نیز به‌عنوان آینه رویداد‌های جامعه و پل میان مردم و حاکمیت رسالت خطیری دارد و آن جز آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی دقیق نیست.

کرونا ترس ندارد، اما نباید ساده انگاشته شود. مردم آگاه ترس نخواهند داشت. این روز‌های سخت نیز خواهد گذشت و آیندگان ما را در مسیر عبور از این بحران قضاوت خواهند کرد. پیروزی بر کرونا دور از دسترس نیست و ۳ ضلع خواهد داشت؛ مردم، مسئولان و امید، که امید نان روزانه آدمی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->