نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد چرا هنگام شفق قطبی در آسمان رنگ‌های مختلف می‌بینیم؟ بالاخره آپدیت One UI ۶.۱ برای گلکسی A۵۴ منتشر شد بازی پابجی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا می‌شوند طرح عربستان برای ساخت طولانی‌ترین استخر معلق جهان در پروژه نئوم! + عکس اولین دریافت‌کننده کلیه خوک در جهان، بعد از دو ماه درگذشت
سرخط خبرها

افزایش بی‌سابقه سهم مایکروسافت اج از بازار مرورگرهای دسکتاپ

  • کد خبر: ۲۰۳۵۳۶
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
افزایش بی‌سابقه سهم مایکروسافت اج از بازار مرورگرهای دسکتاپ
سهم مایکروسافت اج در بازار ماه دسامبر ۲۰۲۳ افزایش یافته و از ۱۱.۲۳ درصد به ۱۱.۹ درصد رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز - براساس آمار منتشرشده توسط Statcounter، مایکروسافت اج در پلتفرم دسکتاپ با حدود ۱۲ درصد به بالاترین سهم بازار خود رسیده، سافاری روبه نزول و مرورگر کروم نیز همچنان در صدر است. مرورگر مایکروسافت در می ۲۰۲۳ (اردیبهشت ۱۴۰۲) رتبه دوم را به سافاری واگذار کرده بود و حالا دوباره به دومین مرورگر محبوب دسکتاپ تبدیل شده است.

سایت Statcounter هر ماه گزارش‌های منظم خود را منتشر می‌کند و داده‌های تازه‌ای را درمورد مرورگرها، سیستم‌های عامل، موتور‌های جستجو و سایر محصولات نشان می‌دهد. براساس داده‌های جدید این سایت، مایکروسافت اج سهم بازار خود را در دسامبر ۲۰۲۳ افزایش داده و از ۱۱.۲۳ درصد به ۱۱.۹ درصد رسیده است. این یک رکورد بی‌سابقه برای اج محسوب می‌شود. این مرورگر در ویندوز، macOS و لینوکس قابل استفاده است.

سافاری اپل تنها مرورگر دسکتاپی است که فقط در یک سیستم‌عامل وجود دارد. این مرورگر ماه گذشته از ۱۳.۳ درصد به ۸.۹۶ درصد رسید و بسیار به جایگاه فایرفاکس با ۷.۶۲ درصد نزدیک شد. هیچ اطلاعاتی درباره چرایی این نزول شدید سافاری در دست نیست.

گوگل کروم همچنان اولین مرورگر مورداستفاده اکثر کاربران در کامپیوتر‌های شخصی است. سهم بازار این مرورگر ۶۵.۲۳ درصد است که سهم آن در دسامبر ۲۰۲۳ حدود ۳.۱۷ درصد دیگر نیز افزایش یافته است. درنهایت، مرورگر اپرا با ۳.۸ درصد سهم بازار، در پنجمین جایگاه فهرست مرورگر‌های برتر دسکتاپ قرار دارد.

فهرست مرورگر‌های محبوب در دسکتاپ و سهم بازار آن‌ها:

گوگل کروم: ۶۵.۲۳ درصد
مایکروسافت اج: ۱۱.۹ درصد
اپل سافاری: ۸.۹۶ درصد
موزیلا فایرفاکس: ۷.۶۲ درصد
اپرا: ۳.۸ درصد
مایکروسافت اج

گوگل کروم در موبایل نیز همچنان محبوب کاربران است. در فهرست زیر مرورگر‌های پراستفاده در موبایل و سهم بازار آن‌ها را می‌بینید:

گوگل کروم: ۶۴.۹۳ درصد
اپل سافاری: ۲۴.۷۱ درصد
سامسونگ اینترنت: ۴.۴۸ درصد
اپرا: ۲.۲۸ درصد

مایکروسافت اج نیز در آیفون و اندروید سهم دارد، اما به‌هیچ وجه به رقبای خود نزدیک نیست. براساس آمار Statcounter سهم بازار موبایل این مرورگر حدود ۰.۲۴ درصد است.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->