۹۰ درصد صادرات طلای سرخ از ایران است نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تغییر کرد آینده اقتصاد ایران پس از درگذشت رئیسی چه می‌شود؟ | نمونه‌های تاریخی چه می‌گوید؟ مستاجران تا ۵ سال فرصت شکایت از صاحب‌خانه را دارند | در چه صورت می‌توان شکایت کرد؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه شنبه، یکم خرداد ۱۴۰۳) سوءاستفاده دلالان ارز از شهادت رئیس‌جمهور سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد تخلف یک شرکت تولیدی محصولات چرمی به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در مشهد و پلمب آن زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام‌عدالت مشخص شد؟ پرونده قاچاق یک میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر نفت کوره یارانه‌ای بر روی میز تعزیرات خراسان‌رضوی دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یارانه معیشتی، امشب قابل برداشت است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سال گذشته ۴۲۸۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شد یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود + جزئیات فعال کارگری: کارفرمایان برای تبدیل وضعیت شغلی کارگران همکاری کنند واکنش شخصیت‌های اقتصادی به شهادت رییس‌جمهور مصرف گاز در ایران ۶ برابر متوسط جهانی وضعیت پرشدگی سد‌های خراسان‌رضوی و کشور + جدول (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وزیر اقتصاد: شورای رقابت همچنان مسئول قیمت‌گذاری خودرو است

  • کد خبر: ۲۰۳۷۸۸
  • ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
وزیر اقتصاد: شورای رقابت همچنان مسئول قیمت‌گذاری خودرو است
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تا زمانی که شرایط انحصاری و شبه انحصاری وجود دارد، نقش شورای رقابت در صنایع مختلف از جمله خودرو ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، پس از جهش ارزی سال ۱۳۹۱ و افزایش قیمت خودروها، شورای رقابت تا ۲۵ مهر ۱۳۹۷ قیمت‌گذاری خودرو‌ها را بر عهده گرفت، از سال ۱۳۹۷ تاکنون نیز چندین بار مسئولیت قیمت‌گذاری خودرو میان شورای رقابت و سایر نهاد‌ها از جمله ستاد تنظیم بازار رد و بدل شده است.

از مهر ۱۴۰۱ تاکنون مسئولیت قیمت‌گذاری خودرو بر عهده شورای رقابت است و از ابتدای سال تاکنون نیز این شورای در چند مرحله قیمت خودرو‌های تولید داخل و مونتاژی را اعلام کرده است.

اخیرا منوچهر منطقی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که در سند جدید خودرو که تا پایان سال ابلاغ می‌شود، نقش تصمیم گیری و نظارت بر عهده شورای رقابت و تعیین قیمت خودرو بر عهده خودروساز خواهد بود؛ لذا پیرو طرح این موضوع از سوی معاون وزیر صمت این سوال در اذهان عمومی مطرح شد که آیا قیمت‌گذاری بازار انحصاری خودرو به خودروسازان واگذار می‌شود؟ که امروز سید احساس خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: نظر دولت همان نظر قانون است.

سخنگوی اقتصادی دولت اظهار داشت: از منظر قوانین موجود تا زمانی که از مرحله خروج یک صنعت از انحصاری شدن اطمینان خاطر وجود نداشته باشد، تدابیر مربوط به قیمت و ورود خروج بازیگران در آن صنعت متاثر از مصوبه‌ای است که شورای رقابت خواهد داشت.

وی افزود: البته ما امیدوار هستیم که شرایط صنعت و بازار خودرو با افزایش عرضه‌ها و مدیریت تقاضایی که صورت گرفته بهبود یابد تا اساسا نیازی به قیمت‌گذاری دستوری خودرو وجود نداشته باشد.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: براساس قانون تا زمانی که شرایط انحصاری و شبه انحصاری وجود دارد، نقش شورای رقابت در صنایع مختلف از جمله خودرو ادامه پیدا خواهد کرد.

سپهر دادجوی توکلی سخنگوی شورای رقابت نیز پیش از این در این رابطه به فارس گفته بود، هر تغییری در نحوه مدیریت بازار خودرو، نیازمند مصوبه شورای رقابت است. 

وی افزود: بازار خودرو ذیل تصمیمات و مصوبات شورای رقابت مدیریت می‌شود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->