توجه ویژه رهبر انقلاب به حوزه خانواده در پیام به ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری عزیزجمهور ویدئو | تجمع بانوان مشهدی درفراق خادم الرضا (ع) و یاران شهیدش مادرانه‌های بانوان مشهدی در فراق شهادت خادم الرضا (ع) و یارانش + تصاویر خانم پرستار مشهدی از تجربه‌ شیرین مادر چهار فرزند بودن می‌گوید آخرین سخنان شهید آیت الله رئیسی درباره بانوان + فیلم و عکس خزعلی: آیت‌الله رئیسی بر تحکیم خانواده و پیگیری امور بانوان تاکید داشتند هشت چکاپ مهم برای بانوان فیلم «زنانی که با گرگها دویده‌اند» اکران می‌شود؟ خزعلی: به دنبال افزایش دورکاری برای مادران شاغل هستیم بازارچه محصولات بانوان کارآفرین در دهه کرامت به صورت کشوری برگزار شد تصاویری بی‌مانند از جلوه‌های هنر در حرم بو می‌کشم طراوت این چشمه‌سار را ندا شهسواری برای سومین بار المپیکی شد گپ‌وگفت با نویسنده‌ای که ۴ کتاب امام‌رضایی دارد | هیچ‌وقت به تکرار نرسیدم گوهرشاد خاتون گزارشی از حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در منازل خانواده شهدا | مهمانِ مامان در آستانه تاریخ رند (۰۳/۰۳/۰۳) وزارت بهداشت برای متقاضیان سزارین‌های تقویمی خط‌ونشان کشید درباره خبرنگار شهیر فلسطینی که مهمان جشنواره «صبح» است | خون دلی که لعل شد‌ تیم ملی هاکی بانوان کشور در جایگاه پنجم آسیا قرار گرفت مردان و زنان ایرانی سال گذشته در چند سالگی پدر و مادر شدند؟
سرخط خبرها
مدیریت شهری باید به توانمندی بانوان توجه کند

مدیریت شهری باید به توانمندی بانوان توجه کند

  • کد خبر: ۲۰۳۹۸۰
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
رئیس کمیسیون ویژه بانوان و امور خانواده گفت: مدیریت شهری باید توانمندی بانوان را ببینند و زیر ساخت‌های خود را به صورت علمی برای خانم‌هایی که در کنار نقش همسری، مادری و دختری در جامعه فعالیت می‌کنند، توسعه دهد.

فاطمه سلیمی امروز در حاشیه دومین کنگره ملی زنان تاثیرگذار در بخش استانی در گفتگو با شهربانو اظهار کرد: امروزه ما باید در خصوص معرفی زنان اثرگذار و زنانی که می‌توانند الگو باشند برای دختران عزیزمان به ویژه دختران جامعه‌ی امروز که مادران فردا هستند، نقش اثرگذاری را ایفا کنیم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد تصریح کرد: متأسفانه در معرفی زنان اثرگذار و توانمند غفلت شده است. یکی از بحران‌هایی که امروزه فرزندان ما با آن دست به گریبان هستند بحران هویتی است. جای معرفی این دختران و زنان توانمند خالی‌ است.

فاطمه سلیمی ابراز کرد: برگزاری رویداد‌هایی از جنس کنگره زنان تاثیرگذار به صورت استانی سبب می‌شود امید بیشتری به بانوانی که می‌خواهند در این راه پای نهند، تزریق شود و برایشان الگو باشد که چه مسیر‌هایی رفتند یا چه اقداماتی انجام داده‌اند.

سلیمی با اشاره به حضور پررنگ زنان در تاریخ مشهد ادامه داد: در مشهد شما زنانی را مشاهده کنید که در نوغان مهریه‌های خود را بخشیدند و پیکر مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع) را تشییع کردند. این زنان اثرگذار از همان پایه‌ی تاریخ مشهد حضور داشتند تا به امروز که ما شاهد حضور زنانی توانمند در شهر و استان هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: شما در هر برگی از تاریخ مشهد که بررسی کنید رد پای زنان را مشاهده می‌کنید؛ از واقعه‌ی انقلاب، ۱۷ دی ماه، حسینیه‌ی نخود بریزها و خانم گوهرشاد گرفته تا زنان توانمند امروزی.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و امور خانواده ابراز کرد: وظیفه‌ی مدیریت شهری و مسئولین این است که توانمندی بانوان را در عرصه‌های مختلف ببینند و به درخواست‌های زنان توجه کند. شهر باید برای توسعه‌ی زیر ساخت‌های خود، مسیر علمی را در پیش گیرد. همچنین برای خانم‌هایی که در کنار نقش همسری، مادری و دختری در جامعه فعالیت می‌کنند، آماده باشد.

سلیمی بیان کرد: حرکت‌های خوبی در مشهد ویژه بانوان شروع شده ولی همت مسئولان، برادرانه‌هایی لازم دارد تا خانم‌ها بتوانند برای شهر خود و شهر آقا علی بن موسی الرضا مانند فرزند خود دلسوزی کنند. این موضوع قطعا به همت مسئولان و مدیران اتفاق می‌افتد که خوشبختانه تا الان ما تغییر نگرش خوبی را در مدیران داشتیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.