فراخوان پلیس برای تعویض پلاک‌های سوخته و دارای نقص هواشناسی: بارش‌ها تا جمعه تشدید می‌شود | سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می‌شود (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط هولناک بنر تبلیغاتی در هند | ۳ نفر کشته و ۵۲ تَن زخمی شدند + فیلم دستگیری ۲ متهم به ۲۱ فقره موبایل قاپی در مشهد شکایت ۱۰هزار نفر از شرکت فایزر برای تولید داروی سرطان‌زا از رنجی که می‌برند | نگاهی به خشونت‌های مغفول مانده علیه مردان تخصیص اعتبار به راه‌آهن زاهدان-مشهد به ۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد دستور اژه‌ای برای پرونده «فولاد مبارکه» و «چای دبش» تخم هندوانه سرشار از خواص دوران بارداری نباید سبب نادیده گرفتن علائم هشدار بیماری‌ها در مادر شود تایید تعطیلی بیمارستان مهرگان مشهد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حدود ۴۲ درصد علل مرگ و میر ناشی از سرطان‌های سیستم زنانه، مربوط به سرطان تخمدان است همه چیز درباره ویروس کرونا جدید سال ۱۴۰۳ با نام «فلیرت» سفر زوج استرالیایی با خودروی ۱۰۰ ساله به ایران آغاز عملیات بازگشت زائران خراسانی از اول تیرماه خواهد بود اعترافات پسر هفده‌ساله مشهدی که از سر خشم و غرور آدم کشت + عکس نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به همسر و فرزندانی که تحت تکفل بازنشسته هستند تعلق می‌گیرد علت مرگ «ریشا» شیر باغ وحش مشهد مشخص شد | بیانیه مشترک دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٢۴ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | بارش باران و کاهش دما از فردا
سرخط خبرها

آخرین وضعیت کوهستان پارک شادی مشهد (۱۶ دی ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۴۳۶۰
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
آخرین وضعیت کوهستان پارک شادی مشهد (۱۶ دی ۱۴۰۲)
اختلاف دستگاه‌های متولی بر سر مالکیت، چراغ کوهستان پارک شادی را به عنوان چشم‌‌ غرب مشهد هنوز خاموش نگه داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، هرچند وعده‌های مسئولان ذی ربط درباره احیای کوهستان پارک شادی امیدبخش بود؛ اما این وعده‌ها هنوز به سرانجام نرسیده است و احیای کوهستان پارک شادی در مسیر دست انداز قرار دارد. همه این‌ها در حالی است که آن گونه که معاون اقتصادی شهردار ادعا می‌کند کوهستان پارک شادی دارای بهترین ظرفیت برای شهربازی در مشهد است.

گزارشی با عنوان «امید به احیای کوهستان پارک شادی» توسط رسانه‌ها منتشر شد که در آن، از واگذاری شهربازی نوستالژیک مشهدی‌ها توسط بانک دی به سازمان کوثر زیرمجموعه بنیاد شهید، خبر می‌داد تا امید‌ها برای بازشدن قفل احیای کوهستان پارک زنده شود. در این گزارش، مدیریت شهری نیز با تاکید بر حفظ کاربری از آمادگی برای توافق خبر داد. ۲۵ خرداد امسال نیز گزارشی با عنوان «۲ جلسه بدون نتیجه با بنیاد شهید برای احیای کوهستان پارک» منتشر شد که در آن رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در گفتگو با رسانه‌ها درباره آخرین وضعیت کوهستان پارک شادی مشهد اظهار کرد: «ما به دنبال این هستیم که کوهستان پارک دوباره نوسازی و تجهیزات جدید استفاده شود، زیرا مردم از کوهستان پارک خاطره دارند و نباید آن خاطره‌ها را از بین برد».

۴ تیرماه نیز خبری با عنوان «خبر‌های خوش شهردار برای مشهد» منتشر شد که در آن شهردار مشهد با تاکید بر حفظ کاربری کوهستان پارک شادی اظهار کرده بود: «با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران توافق شد که کوهستان پارک شادی به صورت خیلی مدرن احیا شود». در ۱۹ تیر امسال، گزارشی با عنوان «احیای کوهستان پارک، یک گام به جلو» منتشر شد که در آن خبر داد که شورای پول و اعتبار نیز با واگذاری کوهستان پارک شادی به بنیاد شهید موافقت کرده است تا احیای کوهستان پارک، یک گام رو به جلو برود و طبق توافق شهرداری مشهد با بنیاد شهید، شرایط برای احیای کوهستان پارک به صورت مدرن فراهم شود.

۱۷ مرداد امسال نیز گزارشی با عنوان «احیای کوهستان پارک شادی در مسیر تحقق» منتشر شد که در آن معاون اقتصادی شهردار اظهار کرده بود: «باتوجه به مذاکرات و توافقات اخیر، چشم من روشن است که کوهستان پارک شادی حداقل در این دوره از مدیریت شهری تعیین تکلیف شود.»

در ۲۸ مرداد ماه امسال گزارشی با عنوان «عزم بنیاد شهید برای احیای کوهستان پارک شادی» منتشر شد که در آن مدیر کل اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، ضمن اشاره به عزم بنیاد شهید برای احیای کوهستان پارک شادی، از معرفی سرمایه گذار برای کوهستان پارک شادی خبر داد. اول شهریور ماه امسال نیز رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از اعلام آمادگی دو سرمایه گذار برای احیای کوهستان پارک شادی خبر داد. دستگاه‌های متولی برای حل مشکلات مالکیت در حال مذاکره هستند هادی محمدی مقدم، معاون اقتصادی شهردار و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد، در پاسخ به چگونگی وضعیت احیای کوهستان پارک شادی مشهد بیان کرد: یکی از دغدغه‌های خود من موضوع کوهستان پارک بود. موازی این موضوع، بحث فراخوان کوهستان پارک خورشید را برگزار کردیم که به فاصله چند کیلومتری از کوهستان پارک شادی هست. دو تا سه سرمایه گذار هم آمده اند و درحال مذاکره با آن‌ها هستیم. البته عملکرد کوهستان پارک خورشید با کوهستان پارک شادی کاملا متفاوت است؛ یعنی بحث ما در کوهستان پارک خورشید بحث‌های کوهستانی مثل تله کابین، زیپ لاین، راپل و اگر بشود بالون است.

محمدی مقدم افزود: در بحث کوهستان پارک شادی قبلا مشکلات مالکیتی بین شهرداری، بنیاد شهید و بانک دی بود که هنوز حل نشده و در حال مذاکره هستیم تا اتفاقات خوبی رقم بخورد. دو یا سه سرمایه گذار نیز به ما و هم به بانک دی و بنیاد شهید مراجعه کردند.

وی ادامه داد: فکر کنم مالکیت بین بنیاد شهید و بانک دی هست، چون این مجموعه زیرمجموعه بنیاد شهید است.

محمدی مقدم خاطرنشان کرد: هم اکنون درحال مذاکره بابت حل مشکلات مالکیتی آن هستیم. وگرنه بحث‌های عملکردی به لحاظ طرح تفضیلی آماده است. فکر می‌کنم پهنه کوهستان پارک که متعلق به بانک دی است، قریب به ۵۰ هکتار است که بار، روی ۱۶ هکتار مسطح آن است و بقیه آن به لحاظ ساختار شکلی، کوهستانی است و شاید نتوان بارگذاری چندانی کرد، اما کاربری آن گردشگری است و ظرفیت آن آماده است.

وی در توضیح جزئیات افزود: با دوستان صحبت کردیم که اگر بشود به سرمایه گذاری مشترک و به یک تفاهم برسیم، اما هنوز موفق به اجرای این کار نشدیم. خودمان هم علاقه‌‎مند به این هستیم که این اتفاق بیفتد.

کوهستان پارک شادی؛ دارای بهترین ظرفیت برای شهربازی در مشهد

معاون اقتصادی شهردار و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد در اشاره به اهمیت کوهستان پارک شادی مشهد بیان کرد: کوهستان پارک شادی بالاخره چشم شهر از سمت غرب محسوب می‌شود. چون وقتی مردم از سمت طرقبه و شاندیز می‌آیند، روشنایی بخش خواهد بود. تقریبا اگر اشتباه نکنم از اواخر دهه هشتاد بود که این مجموعه تعطیل شد، اما اگر روشن باشد اتفاق خوبی رقم خواهد خورد، فضای آن هم با توجه به هم جواری‌ها و زیرساختی که به لحاظ بحث‌های حمل و نقل عمومی و قطار شهری دارد، ظرفیت خوبی است، طوری که شاید چنین زمینه و عرصه‌ای با این کیفیت برای بحث شهربازی در مشهد وجود نداشته باشد؛ بنابراین ما پیگیر هستیم این اتفاق بیفتد؛ اما تاکنون مقدر نشده است. ضمن این که دوستان مذاکراتی داشتند که راسا این کار را بخواهند دنبال کنند که با توجه به بحث‌های مالکیتی بین ما و دوستان فعلا انجام نشده است.

وی در تشریح اختلافات مالکیتی افزود: در این زمینه بحث سند مطرح است؛ همپوشانی‌هایی بین زمین و بحث موقوفه که مرحوم ملک تولیت آن را به شهرداری سپرده است، وجود دارد که باید این اختلاف حل شود. پارک وکیل آباد توسط مرحوم ملک وقف شهر شده که تولیت آن با شهردار است. قسمتی که مدنظر است با هم همپوشانی‌هایی دارد که ما پیگیر هستیم تا این موضوع برطرف و کار انجام شود. وی در پاسخ به این سوال که آیا کاربری کوهستان پارک تغییر خواهد کرد، گفت: خیر، کاربری گردشگری است، چون زمین هم طوری نیست که بشود تغییر کاربری در آن ایجاد کرد.

احیای کوهستان پارک شادی به یک تا دو همت سرمایه گذاری نیاز دارد

معاون اقتصادی شهردار و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد به این که بنیاد شهید عهده دار راه اندازی مجدد کوهستان پارک شده است، بیان کرد: دوستان با سه سرمایه گذار صحبت کردند، اما هیچ کدام از آن‌ها اجرایی نشده ضمن این که اگر مجوزی هم بخواهد صادرشود، شهرداری باید صادر کند که تاکنون این اتفاق نیفتاده است. وی افزود: کوهستان پارک شادی به مبلغی حدود یک تا دو همت سرمایه گذاری نیاز دارد. سرمایه گذارانی هم که می‌آیند نکته عمده شان بحث مالکیت عرصه و اسناد ذیل پروژه است که فکر می‌کنم یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که باید حل شود، همین موضوع است.

وی در اشاره به جزئیات گفتگو میان سازمان‌های ذی ربط بیان کرد: ما باید به جمع بندی برسیم و سرمایه گذاری مشترک داشته باشیم یا این که هر کس بخواهد سرمایه گذاری انفرادی خودش را انجام بدهد، اما هنوز به جمع بندی کامل نرسیده ایم. ضمن این که بین بنیاد شهید و بانک دی یا بنیاد کوثر بین خودشان هم باید تعیین تکلیف شود و اگر اشتباه نکنم سند متعلق به بانک دی است. پس از آن ما به سمت سرمایه گذاری برویم که با کدام یکی از این مراجع بتوانیم صحبت کنیم تا این ظرفیت در شهر ایجاد شود.

محمدی مقدم در پاسخ به این سوال که چه زمانی این مسئله تعیین تکلیف خواهد شد، بیان کرد: دوست داریم این موضوع از طریق تفاهم حل شود و اگر حل نشود باید به مراجع بالادستی برای تعیین تکلیف مراجعه کنیم. ما نیت کردیم و عزممان جدی است به ویژه از وقتی شهردار آمدند چندین جلسه کارشناسی و در رده بالا با دوستان گذاشتیم که به جمع بندی کامل نرسیدیم، اما دوست داریم از طریق تفاهم این موضوع را انجام بدهیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر تفاهم صورت نگرفت چه زمانی از طریق مراجع بالادستی اقدام خواهید کرد، گفت: نمی‌دانم بعد آن چه اتفاقی می‌افتد، چون تولیت کوهستان پارک شادی به عهده شهردار است و بعد از آن باید ببینیم چه تصمیمی گرفته می‌شود. در واقع تشخیص این موضوع با شهردار است. 

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->