کشف و توقیف ۲۱ تن پای مرغ غیربهداشتی در مشهد | در خرید گوشت چرخ‌کرده دقت کنید  در خواست اتاق اصناف مشهد از واحد‌های صنفی برای کمک به سیل‌زدگان استان ایران خودرو محصولات هایما را گران کرد+ جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار در آستانه ورود به کانال ۵۶ هزار تومان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع ۲۲ هزار تن انواع کود‌های یارانه‌ای بین کشاورزان خراسان رضوی طی سال جاری آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در خراسان‌رضوی | افزایش ۱۷ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سودای صعود در روز‌های رکود بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد خسارت در بخش کشاورزی بر اثر سیلاب در مشهد دعوت از نیروگاه‌ها برای عرضه برق تولیدی در بورس راه‌اندازی سامانه جدید عرضه خودرو‌های برقی | شروع ثبت نام از فردا + لینک (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام حجت به طلافروشان | یک توصیه به مردم: طلای خود را از طلافروشی‌های متصل به سامانه بخرید زمان بعدی حراج شمش طلا مشخص شد + جزئیات و مشخصات شمش طلای استاندارد یکصدوشانزدهمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در مشهد برگزار شد ریزش دلار به کانال ۵۷ هزار تومان | حباب سکه چقدر شد؟ + جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی فایل‌های اجاره در خیابان امام رضا (ع) مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات استاندار خراسان‌رضوی درباره تعیین میزان خسارت‌های ناشی از سیلاب در استان اعتبار ۸ هزار میلیارد تومانی بانک تعاون برای حمایت از تعاونی‌ها سهمیه سوخت کدام خودرو‌ها قطع می‌شود؟ (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) صادرات به روسیه با ریال آف‌شور | رفع تعهد ارزی صادرکنندگان چگونه انجام می‌شود؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) استاندار خراسان‌رضوی: امدادرسانی به سیل‌زدگان و انجام عملیات پیشگیرانه باید در اولویت باشد اردی‌جهنم بورس| چرا شاخص بورس در اردیبهشت نزولی شد؟ سود بانکی در بازار سیاه وام‌ها چقدر است؟ از مالیات اجرت صورت‌حساب الکترونیکی چه می‌دانید؟ | مراقب باشید سرتان کلاه نرود امنیت شغلی، معیشت و تأمین‌اجتماعی؛ مهم‌ترین دغدغه‌های کارگران چرا دولت برای مالیات، تراکنش‌های مردم را کنترل می‌کند؟
سرخط خبرها

نرخ سود بین بانکی کاهش محسوسی داشته است + جدول (۱۶ دی ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۴۳۸۱
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
نرخ سود بین بانکی کاهش محسوسی داشته است + جدول (۱۶ دی ۱۴۰۲)
نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به ۱۳ دی ماه با کاهش نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۴۳ درصد رسید.

به گزارش شهرآرانیوز تازه‌ترین گزارش از تغییرات سود بین بانکی نشان می‌دهد که نرخ سود بین بانکی بعد از سه هفته متوالی افزایشی در پایان هفته گذشته کاهش یافته و به ۲۳.۴۳ درصد رسیده است. این نرخ در هفته منتهی به ۶ دی با افزایش نسبت به هفته قبل از آن ۲۳.۵۹ درصد و هفته منتهی به ۲۹آذرماه ۲۳.۵۵ درصد بود.

بیشترین نرخ بهره امسال مربوط به ۸ مهرماه است که به نرخ ۲۳.۸۰ درصد رسیده بود. نرخ بهره بین‌بانکی در پایان هفته منتهی به ۵ مهر ماه با رکوردشکنی ۱۰ سال به ۲۳.۸۰ درصد افزایش یافت.

روند صعودی نرخ بهره بین‌بانکی از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده بود؛ از هفته منتهی به ۳۰ آذرماه، نرخ سود بین‌بانکی وارد کانال ۲۱ درصدی شده و تا هفته منتهی به ۱۹ بهمن ماه در همین کانال در نوسان بود، ولی از ۲۶ بهمن ماه این نرخ رکورد جدیدی در کانال ۲۲ درصدی به ثبت رساند و حالا این نرخ در کانال ۲۳ درصدی در نوسان است.

کاهش محسوس نرخ سود بین بانکی+جدول

نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به ۲۲ آذرماه با افزایش جزئی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۴۴ درصد رسیده بود. این نرخ در هفته منتهی به ۱۵ آذرماه به ۲۳.۴۳ درصد و در هفته منتهی به ۸ آذرماه با کاهش ۶ صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۵۴ درصد رسیده بود.

ضمن اینکه این نرخ در هفته منتهی به اول آذرماه با کاهش ۳ صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۶ درصد و در هفته منتهی ۲۴ آبان ماه با افزایش ۷ صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۶۳ درصد رسیده بود.

همچنین نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به ۱۷ آبان ماه ۲۳.۵۶ درصد، هفته منتهی به ۱۰ آبان ۲۳.۶ درصد، هفته منتهی به ۳ آبان ۲۳.۷۱ درصد و هفته پایانی مهر ماه ۲۳.۷۱ درصد بود، این نرخ در هفته منتهی به ۱۹ مهرماه ۲۳.۷۶ درصد و هفته پیش از آن ۲۳.۷۵ درصد بوده است.

نرخ سود بین‌بانکی چیست؟

ممکن است بانک‌ها در دوره‌های مالی کوتاه‌مدت روزانه یا هفتگی با کسری یا مازاد نقدینگی روبه‌رو شوند. اگر بانکی دچار کسری نقدینگی شود، باید از طریق وام گرفتن آن را جبران کند تا به حالت تعادل برسد، برای اینکه بانک‌ها برای حل این مشکل به بانک مرکزی نیاز نداشته باشند، بازاری را به‌نام بازار بین بانکی تشکیل داده‌اند که در آن به یکدیگر وام دهند. اکثر وام‌های بین‌بانکی سررسید کوتاه‌مدت یک‌هفته‌ای یا کمتر دارند. وام‌دهی بانک‌ها به یکدیگر بر مبنای یک نرخ سودی است که به آن نرخ سود بین‌بانکی گفته می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->