واعظ‌زاده مدیرعامل شرکت پدیده شد کاهش نرخ رشد پول در فروردین ماه ۱۴۰۳ گران‌فروشی در صدر تخلفات بانوان آرایشگر در مشهد | مهر و موم یک آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سکه امامی از رشد قیمت در بازار طلا جا ماند پلمب یک کارخانه ماکارونی در تهران (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستور رئیس‌جمهور برای رسیدگی به دغدغه اخیر طلافروشان بیش از ۸ هزار بنگاه املاک در مشهد به کد کیوآر تجهیز شدند بیش از ۲ میلیون پروژه نهضت ملی مسکن چشم انتظار مشارکت‌های مردمی نفت سنگین ایران گران‌تر شد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حدود ۶۰۰ تن ریواس از این شهرستان خراسان رضوی برداشت شد شرکت دخانیات ایران به دلیل فروش توتون فاسد ۱۶۰ میلیارد تومان جریمه شد چرا یارانه امروز واریز نشد؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بلوار توس مشهد و فایل‌های اجاره قیمت مناسب (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ثبت‌نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سرمایه‌گذاری برای نصب پنل‌های خورشیدی در خراسان‌رضوی به‌صرفه است؟ قیمت روز ارز‌های مبادله‌ای (۲۵ اردیبهشت) | دلار کاهشی شد احیای کم‌جانِ بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در فروشگاه‌های «شهرما» مشهد + آدرس (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی برداشت ۸۵ هزار تن پسته در خراسان رضوی نمایشگاه کار شرق کشور خردادماه در مشهد برگزار می‌شود معنای «فوق العاده خاص» در فیش حقوقی چیست؟ | کدام کارمندان مشمول این امتیاز می‌شوند؟ نرخ دلار به کمتر از ۶۰ هزار تومان نزول کرد | حباب سکه چقدر شد؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) برای اجرای طرح‌های اضطراری تأمین آب مشهد ۴۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است
سرخط خبرها

هشدار اتحادیه طلا و جواهر به مردم درمورد خرید طلا و سکه

  • کد خبر: ۲۰۴۹۷۲
  • ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
هشدار اتحادیه طلا و جواهر به مردم درمورد خرید طلا و سکه
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: مردم به هیچ وجه سکه‌ای که ضرب بانک مرکزی نیست را خریداری نکنند چراکه این سکه‌ها یا جعلی است و طلا نیست یا اینکه عیار آن‌ها پایین است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد کشتی‌آرای درباره خرید و فروش سکه بدون ضرب بانک مرکزی هشدار داد و گفت: بار‌ها برای این موضوع هشدار داده‌ایم که مردم به هیچ وجه سکه‌ای که ضرب بانک مرکزی نیست را خریداری نکنند چراکه این سکه‌ها یا جعلی است و طلا نیست یا اینکه عیار آن‌ها پایین است.

وی در پاسخ به این سوال که مردم چگونه تشخیص دهند که کدام سکه ضرب بانک مرکزی نیست، تاکید کرد: مردم نمی‌توانند سکه با ضرب بانک مرکزی و بدون ضرب را از هم تشخیص دهند و تشخیص آن یک کار تخصصی است و مردم عادی توان تشخیص را ندارند.

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه سکه بدون ضرب بانکی مرکزی قطعاً تقلبی است و بخشی از آن‌ها اصلاً طلا نیست، ادامه داد: سکه تنها باید از واحد‌های مجاز سکه فروشی خریداری شود و باید توجه داشت که جواز واحد سکه‌فروشی متفاوت از طلافروشی است و سکه را باید از واحد دارای جواز و صرافی‌های مجاز سکه‌فروشی خرید.

کشتی‌آرای افزود: خریدار سکه غیر از ضرب بانک مرکزی حتی اگر طلا باشد و عیار آن هم پایین نباشد، در زمان فروش آن کمتر از قیمت روز می‌تواند آن را به فروش برساند.

وی درباره تخلفاتی که در فروش طلای آب‌شده به مردم در طلافروشی‌های غیرمجاز انجام شده، گفت: در همان زمان که مردم به سمت خرید طلای آب شده رفتند، در این باره مکررا هشدار دادیم و بار‌ها اعلام کردیم که مردم طلای آب‌شده نخرید، اما کسی توجه نکرد.

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به عواقب خرید طلای آب‌شده تاکید کرد: طلای آب‌شده بین افراد حرفه‌ای و متخصص خرید و فروش می‌شود و مردم قدرت تشخیص این را ندارند که طلای آب‌شده دارای عیار پایین یا سایر فلزات است و امروز که تب خرید طلای آب‌شده پایین آمده و مردم به تدریج در حال فروش طلای آب‌شده هستند دچار خسارت سنگین می‌شوند.

کشتی‌آرای درباره افزایش وزن طلای آب‌شده با سایر فلزات اظهار داشت: با روش‌های مختلف وزن طلای آب‌شده را بالا می‌برند که در نهایت وقتی مردم می‌خواهند آن را بفروشند، می‌بینند که وزن طلای خالص کاهش پیدا می‌کند چراکه با سایر فلزات مخلوط شده یا اینکه عیار آن کمتر از ۷۵۰ است و بعضا تا ۷۰۰ هم می‌رسد و از آنجایی که معمولا این طلا از واحد‌های غیرمجاز خریداری شده امکان پیگیری هم وجود ندارد.

وی درباره خرید منسوجات طلا که با شن یا آهن پُر شده‌اند که وزن طلا افزایش پیدا کند، گفت: اگر کسی منسوجاتی با این مشخصات را از واحد مجاز خریداری کرده باشد قابل پیگیری است و تا ریال آخر آن را می‌توان از آن واحد پس گرفت برای همین است که تاکید داریم برای هر میزان و گرم از طلا مردم از آن واحد فاکتور دریافت کنند.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->