تماس مراجع عظام تقلید با رئیس دفتر رئیس‌جمهور رصد لحظه به لحظه پهپاد آکینجی در جستجوی هلی‌کوپتر رئیس جمهور + لینک آنلاین جهاد اسلامی: با نگرانی پیگیر سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران هستیم سقوط پهپاد رزمی آمریکایی «ام کیو ۹» در مرکز یمن درباره آکینجی، پهپاد ترکیه که برای جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور به ایران آمد + عکس و مشخصات فنی بایدن پس از حادثه بالگرد رئیس جمهور ایران، تعطیلات هفتگی خود را لغو کرد روسیه ۲ هواپیما همراه با بالگردهای ویژه و ۵۰ نیروی امداد حرفه‌ای اعزام می کند حضور پدر آیت‌الله آل هاشم در دفتر ایشان + فیلم وزیر خارجه ایتالیا: در حال پیگیری تحولات حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران هستم سرکوب تظاهرات صهیونیست‌ها در تل‌آویو + فیلم دستیار پوتین در تماس با مخبر: روسیه با تمام قوا کنار ایران است فرمانده سپاه عاشورا: حدود ساعت ۱۵:۳۰ امروز آیت‌الله آل‌هاشم تماس گرفت و گفت ما سانحه دیدیم کمک برسانید + فیلم ارتباط تلفنی رئیس جمهور عراق با مخبر در پی سانحه بالگرد رئیس جمهور واکنش روسیه به حادثه بالگرد حامل سیدابراهیم رئیسی واکنش سوریه به سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری ایران وزارت خارجه ونزوئلا: مادورو خبر مربوط به بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند گوترش: امیدوارم رئیس‌جمهور ایران در سلامت کامل باشد واکنش مصر به سقوط بالگرد حامل «رئیسی» اردن: با نگرانی سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کنیم
سرخط خبرها

صدراعظم آلمان: حمایت اروپا از اوکراین باید افزایش یابد

  • کد خبر: ۲۰۵۱۴۱
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
صدراعظم آلمان: حمایت اروپا از اوکراین باید افزایش یابد
صدراعظم آلمان با بیان اینکه بیشتر کشور‌های اروپایی از ارسال تسلیحات کافی به اوکراین خودداری می‌کنند، خواستار افزایش حمایت تسلیحاتی از کی‌یف شد.

به گزارش شهرآرانیوز، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان اظهار کرد که سلاح‌های ارسالی بیشتر کشور‌های اروپایی به اوکراین برای شکست‌دادن روسیه کافی نیست و این کشور‌ها باید حمایت خود را افزایش دهند.

به گزارش رویترز، حال که بودجه پیشنهادی کاخ سفید برای اوکراین با مخالفت کنگره آمریکا مواجه شده، شولتس گفت کشور‌های اروپایی باید تلاش بیشتری کنند. او همچنین بار دیگر تاکید کرد کشورش تا هر زمان که لازم باشد، از اوکراین حمایت خواهد کرد.

این در حالی است که خود آلمان نیز در ماه‌های ابتدایی جنگ اوکراین به کم‌کاری در حمایت از اوکراین متهم شده و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های اروپا، با انتقادات شدیدی در این زمینه مواجه بود.

بااین‌وجود، آلمان در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین حامیان اوکراین است. برلین در اواخر سال میلادی گذشته اعلام کرد که در ۲۰۲۴ بودجه حمایتی اوکراین را دوبرابر کرده و به ۸ میلیارد دلار می‌رساند.

شولتس در یک نشست خبری در برلین گفت: کمک‌های آلمان چشمگیر است، اما برای تضمین امنیت اوکراین در درازمدت کافی نیست.

او ادامه داد: ازاین‌رو، از اتحادیه اروپا می‌خواهم تا تلاش‌های خود را در حمایت از اوکراین افزایش دهد. تسلیحاتی که بیشتر کشور‌های اروپایی به اوکراین وعده داده‌اند، کافی نیست.

در حال حاضر دو مسئله کلیدی، کمک‌های ارسالی به اوکراین را با مشکل بزرگی مواجه کرده است؛ نخست، مجارستان که بسته کمکی اتحادیه اروپا به اوکراین را وتو کرده و دیگری، جمهوری‌خواهان کنگره ایالات متحده که با ارسال کمک‌ها به اوکراین مخالف هستند.

با آغاز جنگی تازه در غزه، اوکراین که نتوانست در ضدحمله پر سروصدای خود دستاورد چندانی داشته باشد حالا به دنبال احیای جریان حمایت‌های نظامی غرب است؛ کمک‌هایی که به اذعان مقامات اوکراینی ادامه جنگ بدون آن‌ها برای کی‌یف ناممکن خواهد بود. آمریکا بزرگ‌ترین تأمین‌کننده تسلیحاتی اوکراین است؛ اما کاخ سفید و کنگره ایالات متحده تا امروز برای تصویب بودجه حمایتی جدید اوکراین به توافق نرسیده‌اند.

پیش‌تر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از دیدار با رئیس‌جمهوری اوکراین پشت در‌های بسته، گفت که هنوز بر شروط خود برای تصویب بودجه حمایتی برای اوکراین تأکید دارد و تا زمان برآورده‌شدن آن‌ها اوکراین کمکی دریافت نخواهد کرد. جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا علاوه بر یادآوری این نکته که مسائل داخلی آمریکا در اولویت قرار دارند، می‌گویند که کاخ سفید باید یک استراتژی ملموس و شفاف ارائه دهد که ارسال بودجه مضاعف به اوکراین را توجیه کند؛ راهبردی که مشخصاً نشان دهد تخصیص بودجه مضاعف به کی‌یف می‌تواند به پیروزی اوکراین در جنگ با روسیه ختم شود.

از سوی دیگر، بروکسل میلیارد‌ها یورو از بودجه‌های اتحادیه اروپا برای مجارستان را به بهانه نگرانی نسبت به حاکمیت قانون در بوداپست مسدود کرده است. منتقدان ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان بر این باورند که او سعی دارد با استفاده از مسئله جنگ اوکراین، بودجه‌های مسدود شده کشور خود را آزاد کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->