تمامی امتحانات نهایی دانش آموزان امروز برگزار خواهد شد(۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) کار شناسایی پهپاد ترکیه‌ای ‌‌در منطقه سقوط بالگرد با مشکل مواجه شد‌  اطلاعیه شماره ۴ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد
سرخط خبرها
دو به هم زنی کرونا

گلایه زوج‌های مشهدی از سازوکار تالار‌های پذیرایی برای اقدامات پیشگیرانه از شیوع کرونا

  • کد خبر: ۲۰۶۰۱
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
گلایه زوج‌های مشهدی از سازوکار تالار‌های پذیرایی برای اقدامات پیشگیرانه از شیوع کرونا
اگر این روز‌ها سری به دفتر‌های تالار‌ها و باغ تالار‌های شهر بزنید، زوج‌های ناچار زیاد خواهید دید که به سختی در حال امضا کردن برگه‌های فسخ قرارداد یا جابه جایی زمان برگزاری مراسمشان هستند.
لیلی رحمانی - اشک در چشمانش حلقه زده است. بغضش را فرو می‌خورد. می‌داند بهترین کار در وضعیت کنونی به هم زدن مراسمی است که از مدت‌ها قبل برای آن برنامه ریخته و قرار بوده است بهترین شب زندگی اش باشد. اما چاره‌ای نیست. برای حفظ سلامت اطرافیان هم که شده باید بروند به تالاری که با آن قرار و مدار برگزاری مراسم ازدواجشان را گذاشته اند و مراسم را به تأخیر بیندازند، چون شنیده اند که بیماری جدید را باید جدی گرفت.
اگر این روز‌ها سری به دفتر‌های تالار‌ها و باغ تالار‌های شهر بزنید از این دست زوج‌های ناچار زیاد خواهید دید که به سختی در حال امضا کردن برگه‌های فسخ قرارداد یا جابه جایی زمان برگزاری مراسمشان هستند. بسیاری از زوج‌هایی که به همین منظور به دفتر‌های تالار‌ها مراجعه می‌کنند از نحوه حساب و کتاب، برگشت پول یا تاریخ‌های اجباری‌ای که دفتر‌های تالار‌ها تعیین می‌کنند ناراضی هستند. آن‌ها معتقدند تعطیلی مراسم یا عوض شدن تاریخ آن باید به گونه‌ای رقم بخورد که زوج‌های جوان کمترین آسیب را ببینند.

وقتی مدیر تالار زیر بار پس دادن بیعانه نمی‌رود
«دلم نمی‌خواست مراسم عروسی ام را به هم بزنم، اما با ما تماس گرفتند و از ما خواستند تا برای بررسی شرایط و تعیین تکلیف مراسم عروسی به دفتر تالار برویم. تقریبا ۱۰ روز به مراسممان مانده بود. وقتی وارد دفتر شدم و آن همه عروس و داماد را دیدم که برای تعطیل کردن مراسمشان آمده بودند با خودم گفتم: اشکالی ندارد، مراسم را به زمان دیگری موکول می‌کنیم.»
این‌ها بخشی از حرف‌های یکی از زوج‌های جوان است که روز‌های ماه رجب امسال را برای برگزاری مهم‌ترین مراسم زندگی شان انتخاب کرده بودند، اما سایه ترس از ابتلا به ویروس کرونا باعث شد زمان مراسمشان تغییر کند.
به گفته سرداری آن‌ها ۱۵ میلیون تومان به عنوان بیعانه برای برگزاری مراسمشان به یکی از تالار‌های ابتدای شاندیز پرداخت کرده بودند. او می‌گوید: مدیر تالار زیر بار پس دادن مبلغ نمی‌رفت و به ما گفت زمان مراسم را جابه جا کنیم. ما هم خردادماه سال آینده را انتخاب کردیم، اما در کمال تعجب مدیر تالار به ما گفت باید ۳‌میلیون تومان دیگر هم پرداخت کنیم، چراکه هزینه‌ها در سال آینده افزایش پیدا خواهد کرد.
همسر این خانم جوان نیز می‌گوید: زمانی که به ما گفتند: «۳ میلیون تومان دیگر هم پرداخت کنید»، به آن‌ها گفتم: «بیش‌تر از ۳ ماه مبلغ بیعانه ما در اختیار شما خواهد بود، باوجوداین می‌خواهید بازهم مبلغ دیگری بگیرید؟»
بگومگوی زوج جوان با مدیریت تالار بالا می‌گیرد و در نهایت مدیر تالار از خیر مبلغ مازاد می‌گذرد و در مقابل به عروس و داماد اعلام می‌کند که مطابق هزینه پرداختی شان، امکان برگزاری مراسم در روز‌های آخر هفته نیست و آن‌ها باید به یکی از روز‌های شنبه در خرداد ماه سال آینده رضایت دهند، پیشنهادی که با اکراه از طرف این زوج پذیرفته می‌شود و قائله می‌خوابد.

سردرگمی در نحوه برخورد با شرایط
این زوج تنها افرادی نیستند که ترس از شیوع ویروس کرونا این مشکلات را سر راهشان قرار داده است. زوج دیگری هم که مراسم ازدواجشان در روز‌های میانی اسفند برنامه ریزی شده بود با دفتر تالاری در طرقبه که قرار بود محل برگزاری مراسمشان باشد تماس می‌گیرند. مدیر تالار برای جابه جا کردن مراسم مشکل خاصی ندارد، اما می‌گوید اگر بخواهند مراسم را کنسل کنند، مجبور به پرداخت خسارت خواهند شد!
خانم جوان با گله از این وضعیت می‌گوید:‌در دفتر تالار اوضاع آشفته‌ای وجود داشت و مدیر تالار هم کلافه شده بود و ناچار شدیم تاریخ دیگری را برای برگزاری مراسممان انتخاب کنیم. راستش را بخواهید دیگر ذوقی برای گرفتن مراسم ندارم و اگر موضوع پرداخت خسارت در میان نبود مراسم را کلا تعطیل می‌کردم.

درخواست پرداخت خسارت
«شنیده بودم که در شرایط فعلی اگر کسی مراسمش را لغو کند مبلغ پرداختی بدون هیچ کم و کسری‌ای به او پس داده می‌شود، اما تالاری که من رزرو کرده بودم ادعای خسارت یک میلیون وپانصدهزارتومانی کرده است. جالب است که بخش نامه‌های خودشان را هم اعمال نمی‌کنند.
او ادامه می‌دهد: تا الان به هرجایی که فکر کنید سر زده ام، از اتحادیه، اداره اماکن و اتاق اصناف گرفته تا سازمان صنعت و معدن. در آخر گفته اند شکایتم را در اداره صنعت و معدن طرقبه و شاندیز ثبت کنم.

ثبت ۱۵ شکایت در مشهد
از آنجا که اختلافات بین صاحبان مراسم و مدیران تالار‌ها بر سر نحوه برخورد در این شرایط ویژه، موجب سرگردانی زوج‌های جوان شده است با رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت و معدن تماس می‌گیریم. مهدی مقدسی در این زمینه با تأکید بر اینکه شرایط خاص به وجود آمده همراهی همه افراد را می‌طلبد، از ثبت ۱۵ شکایت در مشهد خبر می‌دهد و می‌گوید: در چندروز گذشته زوج‌های زیادی برای ثبت شکایت به ما مراجعه کرده اند، اما نظر ما این است که توافق باید دوطرفه باشد و در صورت جابه جایی زمان نباید هزینه بیشتری از صاحبان مراسم گرفته شود. به گفته مقدسی این آمار تنها مربوط به مشهد است و مسئله تالار‌های طرقبه و شاندیز به دادستانی شهرستان‌های مذکور مربوط می‌شود.

کسی حق دریافت خسارت ندارد
«تمام مراسم تالار‌های مشهد بنا بر دستور اداره بهداشت تعطیل شده اند و بنا بر شرایط، مدیران تالار‌ها نیز حق دریافت هیچ گونه خسارتی ندارند.»
این را ابراهیم کاردیده حقیقی، رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی مشهد، می‌گوید و ادامه می‌دهد: افراد می‌توانند زمان برگزاری مراسم خود را تغییر دهند و درصورتی که امکان پرداخت مبالغ بیعانه به صورت کامل توسط مدیران تالار‌ها میسر نباشد، زوج‌ها می‌توانند مبلغ را در چند مرحله دریافت کنند.

دریافت ۵۰ درصد هزینه ورودی تالار‌های طرقبه و شاندیز به عنوان خسارت
با توجه به اینکه حجم زیادی از مراسم عروسی مشهدی‌ها در ییلاقات برگزار می‌شود به سراغ اتحادیه تالار‌های پذیرایی طرقبه و شاندیز می‌رویم که درباره چگونگی برگزاری مراسم عروسی در این شرایط حساس پاسخ روشنی ندارند و ما را به فرمانداری طرقبه وشاندیز ارجاع می‌دهند. سید حسن حسینی، فرماندار طرقبه و شاندیز، نیز به دستورالعملی قطعی دراین باره اشاره می‌کند و می‌گوید: در صورت لغو کردن مراسم از سوی زوج ها، مدیران تالار‌ها و باغ تالار‌ها می‌توانند ۵۰ درصد مبلغ ورودی را -حدود ۳ میلیون تومان برای تالار‌های درجه یک، ۲ میلیون تومان برای تالار‌های درجه ۲ و یک میلیون برای تالار‌های درجه ۳- به عنوان خسارت دریافت کنند. از صحبت‌های فرماندار طرقبه و شاندیز این برمی آید که برگزاری مراسم عروسی در تالار‌های این محدوده منعی ندارد و تنها به درخواست زوج‌ها لغو یا زمان آن جا به جا می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->