مخبر در صورت موافقت رهبری وظایف رئیس‌جمهور را انجام می‌دهد جلسه فوق‌العاده هیئت دولت در پی شهادت رییس جمهور + بیانیه واکنش‌های جهانی به شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه رئیسی در آخرین دیدارش با مردم چه گفت؟ + فیلم پیام تسلیت مقامات و شخصیت‌ها برای شهادت رئیس جمهور و هیات همراه رهبر اکثریت سنای آمریکا: شواهدى از خرابکارى در سقوط بالگرد رئیس‌جمهور ایران نیست ترور سردار رادان تکذیب شد فرمانده سپاه عاشورا: سرنوشت بالگرد و مسافران آن را نمی‌توان تایید کرد اولین فیلم از نمای دوربین‌های هوایی از لاشه بالگرد رئیس جمهور کولیوند: آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است + فیلم محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد + عکس و فیلم چین: آماده ارائه هرگونه کمک به ایران هستیم منطقه طویل که پهپاد ترکیه شناسایی کرده کجاست؟ + جزئیات حمله پهپادی مقاومت عراق به اهداف حیاتی در بندر ایلات (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | جهان نگرانِ ایران واکنش رئیس مجلس ترکیه به سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور تیم‌های اعزامی باید تا الان به مختصات اعلامی پهپاد ترکیه‌ای رسیده باشند اطلاعیه شماره ۵ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر مختصات محل دقیق سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور مشخص شد + فیلم و عکس
سرخط خبرها

۷۹ دیپلمات فنلاندی از سیاست این کشور درخصوص حمله رژیم صهیونیستی به غزه انتقاد کردند

  • کد خبر: ۲۰۶۰۶۷
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
۷۹ دیپلمات فنلاندی از سیاست این کشور درخصوص حمله رژیم صهیونیستی به غزه انتقاد کردند
۷۹ دیپلمات و کارمند وزارت امور خارجه فنلاند در اقدامی بی‌سابقه، طی نامه‌ای به وزیر امور خارجه این کشور از سیاست‌های اتخاذ شده در خصوص حمله اسرائیل به غزه ابراز نگرانی کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، این اقدام که در محافل دیپلماتیک فنلاند بی‌سابقه محسوب می‌شود، نشان‌دهنده نگرانی‌های فزاینده در درون وزارتخارجه در مورد سیاست خاورمیانه‌ای این کشور است.

به نوشته هلسینکی تایمز مورخ ۲۳ دی ماه، امضا کنندگان این نامه صراحتا از وزارت خارجه فنلاند می‌خواهند تا خواستار آتش‌بس در غزه شده و استفاده بیش از حد از زور توسط اسرائیل و نقض بالقوه قوانین بین‌المللی را مورد انتقاد قرار دهد.

این واکنش‌ها درپی حملات اخیر اسرائیل که طی آن زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله بیمارستان‌ها و مدارس در غزه هدف قرار گرفته‌اند، طرح شده است.

انتشار این نامه در پی تغییر رویکرد فنلاند در جریان رأی گیری در سازمان ملل رخ داد. در جریان این رأی گیری که در ماه اکتبر انجام شد، فنلاند از موافقت با قطعنامه سازمان ملل که خواستار آتش‌بس بشردوستانه در غزه بود، خودداری و عدم محکومیت حملات حماس را عامل این تصمیم عنوان کرد. این در حالی است که در دسامبر و کمتر از یک ماه پس از دریافت این نامه، فنلاند به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل که خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه در غزه بود، رأی موافق داد.

الینا والتونن، وزیر امور خارجه فنلاند در واکنش به این نامه مدعی شده بود که مواضع کشورش در خاورمیانه بر پایه حقوق بشر، دموکراسی، حاکمیت قانون و برابری استوار است و کشورش آمادگی دارد فارغ از هویت مرتکبین جنایت در این درگیری، آن‌ها را محکوم کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->