سرخط خبرها

رونمایی از پوستر شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر + عکس

  • کد خبر: ۲۰۶۷۹۱
  • ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
رونمایی از پوستر شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر + عکس
پوستر شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز پوستر این دوره از جشنواره توسط صابر شیخ‌رضایی، هنرمند شناخته‌شده عرصه هنر‌های تجسمی طراحی شده است. این طراح جوان سال گذشته تندیس طوبای زرین بخش قله‌ها را از پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر از آن خود کرد. او امسال علاوه بر طراحی پوستر جشنواره شانزدهم، به عنوان داور بخش طراحی گرافیک نیز در جشنواره حضور دارد.

رونمایی از پوستر شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر + عکس
پوستر شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر بر پایه نقش‌مایه نوشتاری فجر در قالبی نوین شکل گرفته است. فرم ارائه کلمه فجر در این پوستر به گونه‌ای است که از سویی بر شکل دیواره‌های نمایشگاهی اشاره دارد و از سوی دیگر رول بزرگ کاغذ را به ذهن متبادر می‌کند؛ دو عنصری که در هنر تجسمی در زمره ضروریات به شمار می‌روند. رنگ‌های پوستر نیز بر اساس شعار جشنواره امسال مبتنی بر نوآوری، نشاط و شادی‌آفرینی مورد نظر قرار گرفته است. بهره‌مندی از نقش‌مایه‌های تصویری نگار‌ه‌های ایرانی هم بر هنر و هویت ملی تأکید دارد؛ منظری که بر پشتوانه سنت‌های هنری در عرصه تجسمی دلالت دارد و این رویکرد را با نگاهی طراحانه و خلاقانه در بیانی امروزی و معاصر ارائه کرده است.

شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر به دبیرکلی امیر عبدالحسینی، بهمن امسال در موزه هنر‌های معاصر تهران، مؤسسه فرهنگی هنری صبا و مراکز معتبر نمایشگاهی تهران و سایر استان‌ها برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد هنری می‌توانند به سایت Fajrtajasomi.ir مراجعه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->