جمع آوری ۴۹۱ معتاد متجاهر و ۱۳۲ خرده فروش مواد مخدر در مشهد کشف و انهدام کارگاه بزرگ تولید سلاح جنگی و شکاری در اندیمشک اجرایی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از خرداد ۱۴۰۳ اخراج ۱۰۰ هزار تبعه خارجی از استان البرز شفق‌های قطبی چگونه تشکیل می‌شود؟ مصرف گل و حشیش چه تاثیری بر سلول‌های مغزی دارد؟ پرشدگی ۶۷ درصدی سد‌های کشور مرور دروس امتحانی از شبکه شاد به صورت رایگان جزئیات هدیه تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان برای خرید کتاب + فیلم پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی و مشهد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم افزایش دما در استان تا اواسط هفته جاری رونمایی از سند رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال | سالانه ۵۱ هزار کودک در کشور دچار عفونت می‌شوند ۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای خراسان رضوی خریداری شد بیمه رایگان ۵ دهک اول درآمدی با هدف افزایش دسترسی به خدمات درمانی حمایت از یک‌ هزار و ۶۰۰ زن سرپرست‌خانوار نیازمند در خراسان‌رضوی و توانمندسازی آن‌ها جدال وحشتناک پسربچه ۱۲ ساله و سگ ولگرد در کرج + عکس بانوی مرگ مغزی در مشهد به شش بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش‌های رگباری و رعد و برق در بیشتر استان‌ها (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر: ۲۲۴۷۶۱
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲
مدیرکل پست خراسان‌رضوی از رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

 محمدرضا شفیعی در گفت‌گو با شهرآرانیوز در خصوص میزان مرسولات صادره از خراسان‌رضوی طی سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در سال گذشته تعداد مرسولات صادره قریب به ده میلیون و ۴۰۰ هزار مرسوله بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: خراسان رضوی با تحقق ۹۳ درصدی پیش‌بینی ترافیک سرویس‌های مختلف پستی توانسته در سال گذشته رتبه هفتم در این زمینه را به خود اختصاص دهد.

شفیعی با بیان اینکه ۸۲ درصد از سهم ترافیک خدمات قراردادی سال ۱۴۰۲ به قرارداد‌های استانی اختصاص یافته است، بیان کرد: ارائه خدمات نیابتی و توسعه بازار و تجارت الکترونیک و همکاری و تعامل با شرکت‌های دانش بنیان و اجرای کامل پروژه جی نف و توسعه زیر ساخت‌ها در راستای ارتقاء هوشمند سازی از اهداف پست استان است.

مدیر کل پست خراسان رضوی ادامه داد: پست علاوه بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با ارائه خدمات الکترونیکی از صاحبان کالا و خدمات و کسب و کار‌های خانگی و فروشندگان محصولات بومی حمایت می‌کند.

شفیعی تصریح کرد: پست کشور به عنوان یک شبکه گسترده خدماتی در سال‌های اخیر دامنه خدمات خود را گسترش داده است و امروز بخش زیادی از مراودات مالی و تجاری بین دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در حوزه شبکه پست اتفاق می‌افتد و پست کشور همسو با توسعه اقتصادی در دنیا در خصوص هوشمند سازی فرایند‌ها اقدام نموده است.

وی با اشاره به یکی از اقدامات شاخص در حوزه پست کشور به ویژه پست خراسان رضوی راه اندازی سورتینگ است، خاطرنشان کرد: امروزه بحث دخالت عوامل انسانی در حوزه تجهیزات سورتینگ به حداقل رسیده است.

شفیعی به مزایای استفاده از سیستم‌های سورتینگ پستی شامل افزایش سرعت سیر مرسولات، کاهش بی ترتیبی‌های پستی و افزایش کیفیت خدمات، ثبت مرسولات، کاهش هزینه منابع انسانی، تجهیزات اداری و نظارت سیستمی اشاره کرد.

وی در باره سرویس الکترونیک بین کرد: در سال گذشته سرویس الکترونیک (کد پستی آنلاین و احراز نشانی) با ترافیک یک میلیون و ۶۰۰ هزار مورد به میزان ۱۰۳ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد داشته است و استان در این زمینه رتبه سوم در این سرویس‌ها را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیر کل پست خراسان رضوی گفت: شهر‌های سرخس، فریمان، سفید سنگ، قلندر آباد، کلات، شهر زو، چناران، خواف، سلامی، سده، نشتیفان، اسحاق آباد، دررود، قدمگاه، رضویه، طرقبه، ملک آباد، شاندیز، بردسکن، انابد و ریوش در برنامه بهنگام سازی  ژئو کدینگ و پلاک کوبی قرار گرفته است و اتمام ژئو کدینگ دیگر نقاط استان تا پایان خرداد ماه  در برنامه سال جاری قراردارد.

شفیعی ادامه داد: با توجه به اینکه نشانی استاندارد به عنوان یکی از پایگاه‌های اساسی ایجاد و تحقق دولت الکترونیک محسوب می‌شود و از طرفی یکپارچه سازی آن می‌تواند در بخش حاکمیتی به عنوان بستر اطلاعات مکانی کمک شایانی در تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی و سیاست گذاری کلان ایفا نماید، این پروژه با جدیت تمام در استان در حال اجرا است.

مدیر کل پست استان خاطر نشان کرد: اطلاع از آدرس پستی افراد برای بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها حائز اهمیت است لذا درخواست احراز نشانی از مشتریان حقیقی و حقوقی امری ضروری است.

شفیعی افزود: همه شرکت‌ها و سازمان‌های متقاضی استفاده از سامانه احراز نشانی پستی باید نسبت به عقد تفاهم نامه با پست اقدام نمایند تا بتوانند وب سرویس استعلام رادر راستای خدمت رسانی به مشتریان دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد:برای موفقیت در اجرای کامل پروژه جی نف همه ساختمان‌ها دارای ژئو کد گردیدند. با اجرای پروژه جی نف امکان تعیین موقعیت دقیق نشانی‌های فیزیکی حاصل می‌گردد.

مدیر کل پست خراسان رضوی با تاکید بر اینکه این پروژه یک پروژه اولویت دار اقتصاد مقاومتی در کشور است خواستار تعامل و همکاری ارگان‌های ذیربط شد و گفت: تعداد ساختمان‌های ژئو کد شده در سال ۱۳۹۶، تعداد ۴۲۷ هزار و ۱۵۱ رکورد بوده که این تعداد در اسفند ماه ۱۴۰۲ با انجام بهنگام سازی (برداشت میدانی، باز بینی، ورود اطلاعات و ژئو کدینگ) با پنجاه درصد رکورد افزایش و تا پایان خرداد ماه سال‌جاری  به سرانجام خواهد رسید.

مدیر کل پست استان خراسان رضوی تحقق پایگاه داده مکانی را یک امر ضروری دانست وگفت: اجرای کامل پروژه جی نف مهم‌ترین پیش نیاز برای سرشماری و عملیاتی شدن طرح‌های دولت الکترونیک است لذا همه ارگان‌های ذیربط باید با تعامل با پست این مهم را تسریع بخشند.

شفیعی ادامه داد: با اجرای این طرح و نصب پلاک هوشمند سرویس‌های مبتنی بر اطلاعات مکانی شکل می‌گیرد و ارائه خدمات در دستگاه‌های خدمت رسان تسهیل می‌گردد. این پایگاه داده به شفاف‌سازی سیستم و روند انجام صحیح بسیاری از امور کمک می‌کند.

مدیر کل پست خراسان رضوی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها می‌توانند از این پایگاه داده در ارائه خدمات به شهروندان بهره‌برداری کنند. در حال حاضر تعداد ۳۰ واحد دولتی، ۳۳۱ پیشخوان دولت، ۱۹ نمایندگی قبول شهری، ۲۴ دفتر آی سی تی روستایی و ۴ نمایندگی قبول روستائی خدمات پستی را در سطح استان ارائه می‌دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->