پیام تسلیت رئیس اقلیم کردستان عراق برای شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه واکنش‌ مراجع تقلید به شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه پیش‌بینی قانون اساسی برای شرایط فقدان رئیس جمهور غروب خادم‌الرضا (ع) در شب طلوع خورشید هشتم  عراقچی: در شوک خبر شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه هستم + فیلم پلیس فتا در مورد رصد فضای مجازی و برخورد با شایعات مرتبط با شهادت رئیس جمهوری بیانیه داد سرپرست وزارت امور خارجه چگونه انتخاب می‌شود؟ طحان نظیف: در صورت فقدان رئیس جمهور مراتب قانونی طی خواهد شد + فیلم ویدئو| امروز نوبت کشیک خدمتی شهید رئیس‌جمهور در حرم امام رضا (ع) بود رئیس جمعیت هلال احمر: اجساد مطهر در حال انتقال به معراج شهدای تبریز است + ویدئو در پی شهادت رئیس جمهور ایران، پاکستان عزای عمومی اعلام کرد فردا (۱ خرداد ماه) جلسه علنی مجلس تشکیل نمی‌شود اسامی شهدای خلبان و فنی هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهور و هیئت همراه اعلام شد + عکس جنبش حماس درگذشت رئیس جمهور و وزیر خارجه را تسلیت گفت مخبر در صورت موافقت رهبری وظایف رئیس‌جمهور را انجام می‌دهد جلسه فوق‌العاده هیئت دولت در پی شهادت رییس جمهور + بیانیه واکنش‌های جهانی به شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه رئیسی در آخرین دیدارش با مردم چه گفت؟ + فیلم پیام تسلیت مقامات و شخصیت‌ها برای شهادت رئیس جمهور و هیات همراه
سرخط خبرها

چین بزرگ‌ترین مانور نظامی پس از انتخابات تایوان را برگزار کرد

  • کد خبر: ۲۰۶۹۷۹
  • ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
چین بزرگ‌ترین مانور نظامی پس از انتخابات تایوان را برگزار کرد
چین در اولین واکنش به پیروزی رئیس‌جمهور منتخب تایوان، بزرگ‌ترین مانور‌های نظامی خود را در اطراف این جزیره برگزار کرد؛ مانور‌هایی که در سه هفته اخیر جزو بزرگ‌ترین مانور‌های چین محسوب می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد ارتش آزادی‌بخش خلق چین با ۲۴ فروند هواپیما و پنج کشتی نیروی دریایی، گشت‌های رزمی هوایی و دریایی مشترکی را در نزدیکی تایوان انجام دادند.

روزنامه فایننشال تایمز به نقل از وزارت دفاع تایوان نوشت: ۱۱ فروند از این هواپیما‌ها از خط میانی تنگه تایوان عبور کرده یا وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی جنوب غرب و شمال تایوان شده‌اند.

پکن روز چهارشنبه گفت که برخی از تایوانی‌ها در درک خود از روابط تنگه میانی و هویت ملی دچار نگاه «مغرضانه» شده‌اند، زیرا آن‌ها «با تفکر استقلال تایوان مسموم شده و اختلافات سیاسی در سراسر تنگه تایوان هنوز حل نشده است».

در پی پیروزی «لای چینگ-ته» سیاستمدار استقلال‌طلب در انتخابات ریاست‌جمهوری تایوان، چین اعلام کرد که این امر تاثیری بر روند توسعه روابط پکن و تایپه نداشته و چین با هر اقدامی در راستای استقلال تایوان و مداخله نیرو‌های خارجی به‌شدت مقابله می‌کند.

تایوان جزیره‌ای خودگردان است که چین آن را بخشی از سرزمین اصلی خود قلمداد کرده و حمله نظامی را یکی از راه‌های پس‌گرفتن آن می‌داند. ایالات متحده به‌عنوان حامی تسلیحاتی اصلی تایوان، معاهداتی را با این جزیره امضا کرده که بر اساس آن‌ها، در صورت حمله چین، آمریکا باید مداخله کند.

البته پس از اینکه رای‌دهندگان تایوانی به یک گزینه مخالف با چین و موافق استقلال رای دادند و برای سومین دور ریاست جمهوری به دست حزب حاکم تایپه رسید، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده گفت که آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->