تمدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی تا روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده، مدیر عامل جدید شرکت پدیده کیست؟ + سوابق گزارشی از وجود سکه‌های تقلبی در بازار مشهد نداریم بورس در کما | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) برادران: مالیات طلا فقط مربوط به اجرت است خراسان رضوی، در صدر میزان بازرسی از واحد‌های صنفی اصناف کشور طلا وارد مسیر نزولی شد (امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لاستیک گران شد + جزئیات نحوه خرید لاستیک دولتی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امروز از اولین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ جا نمانید + زمان ثبت سفارش (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فایل‌های متنوع اجاره در محله جانباز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار استاندار خراسان‌رضوی با یک هیئت سرمایه‌گذاری از کشور عمان | ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه زائران توافق صنف طلا با ثبت آمار معاملات و حمل در سامانه جامع تجارت چرا ثبت اطلاعات طلافروشان در سامانه جامع تجارت الزامی شد؟ حباب سکه به کاهش نرخ دلار واکنش نشان نداد! + جدول (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیاتی از تعطیلی رسمی جمعه و شنبه + فیلم «تعهد ارزی» و «کمبود واگن‌های باری» فصل مشترکِ دغدغه‌های صادرکنندگان خراسان رضوی قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان مالیات پرداختی اصناف در هر سال چقدر است؟ + جدول مجرد‌ها هم می‌توانند یارانه خود را تفکیک کنند؟ علت کاهش و ماندگاری نرخ دلار در کانال ۵۹ هزار تومان چه بود؟ (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وام ۱۸۵ میلیون تومانی بدون سود دریافت کنید + جزئیات محدودیت عجیب سایپا برای متقاضیان طرح پیش فروش خودرو (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده مدیرعامل شرکت پدیده شد کاهش نرخ رشد پول در فروردین ماه ۱۴۰۳ گران‌فروشی در صدر تخلفات بانوان آرایشگر در مشهد | مهر و موم یک آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پیش‌بینی قیمت خودرو تا پایان سال (۱ بهمن ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۷۳۵۹
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
پیش‌بینی قیمت خودرو تا پایان سال (۱ بهمن ۱۴۰۲)
کارشناس صنعت خودرو، در تحلیل گرانی بازار خودرو، بر اهمیت نوسانات قیمت دلار، شرایط اقتصاد سیاسی، و جو روانی حاکم بر خودروسازی تأکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، صنعت خودرو در ایران یکی از صنایع مهم و پرسود اقتصاد کشور می‌باشد. این صنعت با بیش از نیم قرن سابقه فعالیت، از دهه شصت با تأسیس شرکت‌های خودروسازی در ایران آغاز شد. در حال حاضر، بیش از ده شرکت خودروسازی در ایران فعالیت دارند و تولیدات متنوعی از خودرو‌های سواری، خودرو‌های تجاری، و خودرو‌های خاص را تولید می‌کنند. این صنعت به عنوان یکی از منابع اصلی اشتغال و تولید در ایران محسوب می‌شود. همچنین، بازار داخلی ایران نقش مهمی در تحولات و توسعه‌های این صنعت ایفا کرده و همچنان توانمندی‌ها و چالش‌های خود را داراست.

مرتضی مصطفوی کارشناس صنعت خودرو در رابطه با گرانی اخیر بازار خودرو اظهار کرد: به طور کلی قیمت خودرو متاثر از چند فاکتور است که نخستین آن‌ها نوسانات قیمت دلار است که فاکتور اصلی افزایش و کاهش قیمت خودرو در نظر گرفته می‌شود. فاکتور دوم شرایط اقتصاد سیاسی کلان کشور است که این مورد هم روی دلار تاثیر می‌گذارد و به طبع قیمت دلار هم بر قیمت خودرو در بازار خودرو تاثیرگذار است. مورد سوم جو روانی حاکم بر خودروسازی است که هر چقدر این جو روانی به سمت ثبات، تولید بیشتر و خبر‌های خوب باشد قاعدتاً در ثبات قیمت خودرو تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: حال اینکه که سهم هر یک از این سه فاکتور چقدر است بسته به این دارد که فضای کدام یک از این سه فاکتور منفی‌تر است و هر کدام که منفی‌تر باشد عوامل دیگر هم به سمت آن سوق پیدا می‌کند و در واقع عاملی که منفی‌تر است، تاثیرگذارتر خواهد بود چرا که لیدر اصلی بازار خودروی ما مانند تمام بازار‌های غیر مولد دلال است و دلال به دلیل سرمایه‌ای که در بازار آورده، با کوچکترین واکنش منفی در یکی از این سه مولفه به دنبال افزایش قیمت و افزایش سرمایه خود است و قاعدتاً این دلال‌ها به راحتی اجازه نخواهند داد که قیمت پایین بیاید.

این کارشناس با بیان اینکه متأسفانه دولت به عنوان سیاستگذار و ناظر بازار خودرو، نظارت و اشرافی بر بازار ندارد، گفت: در روز‌های اخیر هم فضای اقتصاد سیاسی کشور ما به دلیل تنش‌هایی که در منطقه وجود دارد و افزایش قیمت ارز ناشی از همین فضا و همچنین جو روانی منفی که متاثر از کاهش تولید خودرو و عدم رفع نیاز بازار ایجاد شده، قیمت‌ها در بازار خودرو صعودی بوده است.

مصطفوی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌ها گویای این است که تا پایان سال ما در بازار خودرو چشم‌انداز صعودی خواهیم داشت مگر اینکه یک عامل تعیین کننده بسیار مثبتی در بازار اتفاق بیفتد که جلوی افزایش قیمت را بگیرد و یا برعکس آن یک عامل منفی خیلی تاثیرگذار غیر قابل پیش بینی اتفاق بیفتد که این شیب ملایم صعودی را بسیار تند کند.

منبع: موج

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->