خوابیدن روی زمین برای کمردرد خوب است یا بد؟ ترفند‌های مفید و کاربردی برای تمیزکردن و مراقبت از وسایل چوبی هشدار فرماندار طرقبه-شاندیز به گردشگران برای احتمال وقوع سیلاب (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتباط جالب ایجاد نفخ با کمبود یک ویتامین خواص ویژه موز سیاه شده که نمی‌دانستید اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر سرزمین وحی از ۲۱ فرودگاه کشور توضیحات جدید وزیر کار درباره حقوق بازنشستگان و اصلاح حقوق کارگران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۰ درصد زوج‌های ایرانی نابارورند | حرارت موبایل یکی از عوامل ناباروری در مردان اهدای عضو بیمار مرگ مغزی به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارس، پلنگ باغ وحش مشهد به دلیل شکستگی دست چپ همچنان تحت درمان است زیاد عرق می‌کنید؟ شاید یکی از این بیماری‌ها را دارید از کنار این علائم ساده نگذرید | ۳ نشانه هشداردهنده که ممکن است خطرآفرین باشند صدور مجوز واردات تجهیزات و داروهای ایثارگران با ارز ترجیحی ۸۷ هزار زائر خانه خدا از ۲۱ فرودگاه کشور به سرزمین وحی اعزام خواهند شد
سرخط خبرها

موارد محدود ابتلا به آنفلوآنزا در مشهد طی هفته گذشته (۱ بهمن ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۷۳۸۹
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
موارد محدود ابتلا به آنفلوآنزا در مشهد طی هفته گذشته (۱ بهمن ۱۴۰۲)
رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون موارد اندکی از ابتلای به آنفلوآنزا در مشهد داشته‌ایم.

دکتر زهرا نهبندانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به احتمال افزایش موارد آنفلوآنزا همزمان با شروع بهمن ماه توضیح داد: در حال حاضر و بر اساس پایش‌های هفته گذشته، شاهد موارد اندکی از ابتلا به آنفلوآنزا بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در رصد آمار‌های مراجعه سرپایی به مراکز بهداشتی هفته گذشته، از مجموع ۵۰ مراجعه شاهد ۷ مورد مشکوک ابتلا بودیم که پس از نمونه‌گیری، خوشبختانه تمامی تست‌ها منفی اعلام شده است.

نهبندانی افزود: در بخش بستری نیز از ۱۰ مراجعه هفته گذشته تنها ۲ مورد ابتلا مثبت شد که تعداد زیادی نسبت به قبل نیست.

این پزشک خاطرنشان کرد: اوج پیک ابتلا به آنفلوآنزا در مهر سال جاری بود که با آمار نسبتا بالایی مواجه بودیم و اکنون این موارد کاهش قابل توجهی یافته است. با این حال همچنان توصیه می‌کنیم با توجه به اینکه از فصل سرما عبور نکرده‌ایم، از تجمع‌ها پرهیز شود و در صورت بروز هرگونه علائم سرماخوردگی، فرد خود را قرنطینه کرده و از حضور در مدارس، دانشگاه‌ها و محل کار خودداری کند. همچنین زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن مداوم دست و پرهیز غذایی و استفاده از مایعات گرم در دوره بیماری توصیه می‌شود.

نهبندانی متذکر شد: شرایط آب و هوایی فعلی و همچنین آلودگی هوا، عواملی برای تشدید بیماری است. با این حال، دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای هرگونه افزایش بیماری‌ آمادگی کامل دارد و مشکلی در تامین دارو و کیت‌های تشخیص آنفلوآنزا نداریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->