داروخانه‌ها با ۱۴۰۰ میلیارد چک برگشتی در آستانه ورشکستگی هستند پهبادهای آتش نشان جان ۶ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند+تصاویر حساب مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد از یک تا ۳ میلیون تومان شارژ شد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معلمان آزاد با چه شرایطی می‌توانند در مدارس غیردولتی درس بدهند؟ زنگ خطر افزایش آلزایمر و زوال عقل در ایران به صدا درآمد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری روی میز کمیسیون اجتماعی مجلس سیل ارتباط سبزوار با مرکز بخش "روداب" را قطع کرد (۲۱ اردیبهشت) جزییات کمتر شنیده شده پرونده یسنا از زبان خبرنگاری که گم شدن او را رسانه‌ای کرد نجات رانندگان نیسان و وانت از درون سیلاب توسط آتش نشانان (۲۱ اردیبهشت) ممنوعیت‌های دارویی سفر حج اعلام شد رییس سازمان نظام پزشکی مشهد: متوسط رشد تعرفه سالانه در حدود ۲۱ درصد است و نرخ تورم ۵۰ درصد آیا مدارس مشهد فردا (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آیا مدارس تهران فردا (شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ جزئیات خسارت‌های وقوع سیل در کلات | خللی در برگزاری دومین مرحله انتخابات به وجود نیامد (۲۱ اردیبهشت) توضیحات مدیریت بحران خراسان رضوی درباره خسارت‌های سیل اخیر | بارش ۴۷ میلی‌متر باران در مشهد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۲۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی خسارت حدود ۷۰ درصدی سیل به اراضی کشاورزی و باغی بردسکن + ویدئو (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امدادرسانی آتش‌نشانی مشهد به ۱۶۱ مورد عملیاتی در پی بارش شدید باران (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات بخشدار مرکزی مشهد در پی وقوع سیل در روستای ده‌غیبی (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سد «سراب» صالح‌آباد خراسان‌رضوی پس از سال‌ها سرریز شد
سرخط خبرها

۱۰ تا ۱۲ درصد کودکان ایرانی مبتلا به آسم هستند

  • کد خبر: ۲۰۷۶۳۵
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
۱۰ تا ۱۲ درصد کودکان ایرانی مبتلا به آسم هستند
دانشیار گروه بيماري‌های کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: آسم یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مزمن در کودکان ایرانی با نرخ شیوع ۱۰ تا ۱۲ درصد است.

به گزارش شهرآرانیوز، حمید آهنچیان با بیان اینکه آسم بیماری مزمنی است که به واسطه علائم متغیری از جمله انسداد مجاری هوایی و التهاب برونش مشخص می‌شود خاطرنشان کرد: مجاری هوایی در افراد مبتلا به آسم، دچار التهاب، تورم و حساسیت شده و به برخی از مواد استنشاقی واکنش شدیدی نشان می‌دهند.

فوق تخصص بیماری‌های آسم و آلرژی تصریح کرد: با بروز واکنش، عضلات صاف اطراف مجاری هوایی منقبض شده و راه‌های هوایی متورم و باریک‌تر می‌شود که باعث نفوذ کمتر هوا به داخل ریه‌ها می‌شوند. با شروع این علائم سلول‌های مجاری هوایی آغاز به ترشح موکوس می‌کنند؛ موکوس مایع غلیظی است که موجب محدود کردن مجاری هوایی می‌شود. در نهایت این واکنش‌ها منجر به بروز بیماری آسم می‌شوند.

معاون آموزش و سلامت بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر با اشاره به اینکه تصور می‌شود آسم در اثر ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: عوامل محیطی شامل عفونت‌های تنفسی، قرارگرفتن در معرض آلاینده‌های هوا و آلرژن‌ها، مواد حساسیت‌زا و دیگر محرک‌های بالقوه شامل دارو‌هایی مانند آسپرین و مسدودکننده‌های بتاست.

 آهنچیان با اشاره به اینکه هیچ درمان شناخته‌شده‌ای برای آسم وجود ندارد، اما می‌توان آن را کنترل کرد، گفت: علائم را می‌توان با اجتناب از مواجهه با محرک‌ها، مانند آلرژن‌ها و محرک‌های تنفسی و با استفاده از کورتیکواستروئید‌های استنشاقی سرکوب کرد.

وی ادامه داد: بیمارستان کودکان اکبر بزرگ‌ترین مرکز تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان بیمار در شرق کشوراست و به عنوان مرکز درمان آسم و آلرژی هرساله میزبان بیش از هزاران بیمار با مشکلات آسم و آلرژی به صورت سرپایی و بستری است.

آهنچیان با بیان اینکه به‌روزرسانی اطلاعات علمی در درمان کودکان بیمار مبتلا به آسم از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: یافتن جدیدترین روش‌های پیشگیری تشخیص و درمان آسم و آلرژی، به‌روزرسانی یافته‌های علمی، استفاده از جدیدترین مقالات پژوهشی، پیگیری جدیدترین و به‌روزترین تجهیزات پزشکی، در درمان کودکان مبتلا به آسم و تبادل این یافته‌ها با همکاران متخصص اطفال، می‌تواند نقش مهمی در افزایش کیفی خدمت‌رسانی بیمارستانی و افزایش رضایتمندی مردم از روند بهبود و درمان کودکان مبتلا به آسم داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->