قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد روزگار تلخ مرد مشهدی پس از ۵ ازدواج ناموفق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعدوبرق از اواسط هفته مردی که زن دومش را به قتل رسانده بود، از قصاص نجات یافت + عکس تولیت آستان قدس رضوی: مرکز درمان ناباروری بشری برای اقشار آسیب‌پذیر که توان مالی ندارند، ایجاد شده است
سرخط خبرها

توزیع شیرخشک با ثبت کد ملی در داروخانه‌ها به ثبات رسید

  • کد خبر: ۲۰۸۶۱۴
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
توزیع شیرخشک با ثبت کد ملی در داروخانه‌ها به ثبات رسید
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: توزیع شیر خشک با ثبت کد ملی نوزاد در داروخانه‌ها به ثبات رسیده است و دسترسی عمومی به شیر خشک فراهم است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی روح بخش، با اشاره به اینکه از ۲۰ مهر طرح کشوری تحویل شیرخشک با ثبت کدملی در داروخانه‌ها آغاز شد، خاطر نشان کرد: از ابتدای اجرای این طرح، دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیشترین آمار ثبت و استعلام گیری در کشور را داشت و میزان موجودی شیرخشک‌های معمولی و رژیمی شرکت‌های پخش در وضعیت مناسبی است و کمبودی گزارش نشد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع طرح نظارت بر ۹۸۷ داروخانه، ۱ شرکت تولید کننده شیر خشک و ۱۴ شرکت پخش شیرخشک معمولی تشدید شده است، تصریح کرد: از این تعداد، داروخانه برای ثبت کد ملی نوزاد در سامانه همراهی نکردند که از این قاعده حذف شدند.

دکتر روح بخش با اشاره به اینکه در حال حاضر برای کودکان زیر ۲ سال نیازمند تغذیه با شیر خشک معمولی در هرماه ۱۰ عدد یارانه‌ای و ۱۰ عدد آزاد با ثبت کد ملی از داروخانه‌ها قابل دریافت است، اظهار کرد: داروخانه‌های مراکز دولتی و داروخانه‌های مناطق دور دست از سامانه حذف نشده اند تا دسترسی افراد به شیر خشک با چالشی روبرو نشود.

وی با بیان اینکه اتباع در صورت نیاز کودک به شیر خشک معمولی، با داشتن کد اختصاصی کارت اقامت موقت می‌توانند به داروخانه‌ها مراجعه نمایند و با شرایط مذکور نسبت به تهیه آن اقدام نمایند، تصریح کرد: لذا اجرای این طرح در پرداختی مردم تفاوتی نداشته و بر اساس مصوبه قرارگاه شیر خشک کشور، مابه الفاوت یارانه و آزاد توسط سازمان بیمه سلامت به داروخانه‌ها پرداخت خواهد شد.

وی گفت: شرکت‌های پخش بر اساس ضریب جمعیتی کودکان زیر ۲ سال هر شبکه بهداشت در شهرستان‌ها و مراکز بهداشت در مشهد در حال توزیع شیر خشک هستند و عدالت در توزیع بصورت مستمر توسط معاونت غذا و دارو انجام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->