انهدام تانک‌های مرکاوا در جبالیا | روز پرتلفات برای ارتش صهیونیستی (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش مقام ارشد حماس به خیالبافی نتانیاهو برای تسلیم شدن این جنبش درخواست سفیر انگلیس در سازمان ملل از انصارالله یمن اردوغان: حماس برای حفاظت از اراضی اشغال شده خود مبارزه می‌کند حزب‌الله لبنان «السماقه» را هدف قرار داد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رایزنی سوناک با امیر قطر درباره مذاکرات آتش‌بس در غزه سردار قریشی: هدف اصلی عملیات وعده صادق «بازدارندگی» بود شهادت و زخمی‌شدن ۲ نفر در حمله اسرائیل به خودرو سازمان ملل + فیلم سازمان ملل: شاهد کاهش حملات در دریای سرخ هستیم نتانیاهو: تبعید رهبران حماس را بررسی می‌کنیم سیدحسن نصرالله: شهید سلیمانی و شهید زاهدی در همه جبهه‌ها حاضر بودند | نتانیاهو و بایدن از اعتراضات دانشجویی در جهان خشمگین است تجاوز مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن ریشی سوناک: ایران، روسیه و چین در حال همکاری علیه ما هستند ممنوعیت اعتراضات حامیان فلسطین در دستورکار دولت انگلیس سرلشکر سلامی: به هر تهدیدی واکنش نشان می‌دهیم وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: ۷۱۶ سرباز را در طول یک سال از دست دادیم ایران و هند قرارداد همکاری در چابهار امضا کردند + فیلم بازدید کیم جونگ اون از کارخانه‌های جنگ‌افزارسازی و شلیک با اسلحه دوربین‌دار سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: لایحه عفاف و حجاب آماده ابلاغ برای اجراست اظهارات جدید لاوروف درباره حضور غرب در جنگ اوکراین
سرخط خبرها

خروجی جلسه شورای امنیت ملی کاخ سفید؛ دنبال جنگ با ایران نیستیم

  • کد خبر: ۲۰۹۰۵۹
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲
خروجی جلسه شورای امنیت ملی کاخ سفید؛ دنبال جنگ با ایران نیستیم
در جلسه فوری شورای امنیت ملی کاخ سفید اقدامات واکنشی به حادثه حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در مرز اردن و سوریه در چند سطح اعلامی و اعمالی مورد جمع‌بندی مقامات سیاسی و امنیتی آمریکا قرار گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، مقامات سیاسی_ امنیتی آمریکا در جلسه اضطراری شورای امنیت ملی کاخ سفید، استدلال و فشار تندرو‌های جمهوری‌خواه و عملیات روانی شدید بنگاه‌های رسانه‌ای همسو با اسرائیل برای متهم‌سازی ایران به انجام حمله به نیرو‌های نظامیشان در اردن و تهدید حمله نظامی به ایران را به دلیل چالش‌های داخلی، جهانی و منطقه‌ای رد کردند.

پس از این حملات جدی مقامات سیاسی _ امنیتی کاخ سفید جلسه اضطراری در شورای امنیت ملی آمریکا به ریاست بایدن و به پنج دلیل عمده تشکیل دادند.

دلایل پنج‌گانه شکل‌گیری این جلسه عبارت بودند از؛ ۱. عمق تلفات نیرو‌های آمریکایی، ۲. موفقیت پهپاد‌های گروه‌های ضدآمریکایی برای نفوذ به راهبردی‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در شمال شرقی اردن به نام برج ۲۲ آمریکا، ۳. ناکارآمدی سیستم پدافندی ویژه و چندصد میلیون دلاری پنتاگون در اردن با عنوان «سیستم امنیت مرزی» ۴. نگرانی جدی مقامات سنتکام از تزلزل در سیستم بازدارندگی منطقه‌ای، ۵. بررسی و تنظیم‌گری راهبرد‌های پاسخ به تهدید.

در جلسه فوری شورای امنیت ملی کاخ سفید اقدامات واکنشی به این حادثه در چند سطح اعلامی و اعمالی مورد جمع‌بندی مقامات سیاسی و امنیتی آمریکا قرار گرفته است.

در سطح اعلامی، طراحی بیانیه رئیس‌جمهور آمریکا، طراحی کنفرانس خبری سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید و انجام مصاحبه چند تن از مقامات سیاسی و نظامی آمریکایی با رسانه‌های مطرح برنامه‌ریزی شده است که سه رویکرد اعلامی، «همدردی با خانواده‌های کشته‌شدگان، اعلام برنامه پاسخ سخت واشنگتن برای مسببان حمله و رد اتهام حمله به پایگاه آمریکایی از سوی ایران» را اطلاع‌رسانی نمایند.

«دنبال جنگ با ایران نیستیم» مهمترین گزاره‌ای بود که از سوی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید پس از این جلسه فوری مطرح و در سطح رسانه‌های جهانی بازتاب داده شد.

طرح گزاره‌های مشابه دیگر در مواضع رئیس کمیته نیرو‌های مسلح کنگره آمریکا مبنی بر اینکه «به نظر نمی‌رسد که ایران مستقیماً دستور انجام این حمله را صادر کرده باشد.» و همچنین اظهارات یک مقام عالی‌رتبه امنیتی آمریکا در گفتگو با «سی بی اس» مبنی بر اینکه «حمایت ایران از شبه نظامیانی که به پایگاه آمریکا حمله کردند، به معنای حمله از سوی ایران نیست.» نمونه‌هایی از مستندات تصمیم مقامات آمریکایی برای رد اتهامات علیه ایران و رد امکان جنگ با ایران بوده است.

در سطح اعمالی البته آمریکایی‌ها برای جبران حداقلی خسارت‌های اخیر و پیشگیری از تزلزل در سیستم بازدارندگی منطقه‌ای در پی ضربه‌زنی به نیرو‌های مقاومت در سطح منطقه، به‌ویژه در کشور‌های عراق و سوریه در قالب الگو‌های عملیاتی خاص هستند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->