سیل در کلات هیچ فوتی نداشت برخورد کوئیک و پارس در مشهد ۶ مصدوم برجا گذاشت (۲۸ اردیبهشت) پرونده سیل مشهد روی میز کمیسیون اصل نود! کشف پیکر‌های چهار مفقود سیلاب در فریمان (۲۸ اردیبهشت) قتل جوان ۲۷ ساله افغان به‌خاطر توپ بازی! (۲۸ اردیبهشت) تمام خسارت‌های درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی تا اسفند ۱۴۰۲ پرداخت شد | تسویه حساب ۲۰ روزه با بازنشستگان بازگشایی ۴۴ محور مسدود شده در خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت) تصادف پراید و پژو ۲۰۶ در قوچان ۷ مصذوم برجا گذاشت(۲۸ اردیبهشت) از ۸۱ روستای دارای سکنه سرخس فقط یک روستا جاده دسترسی ندارد نجات معجزه آسای جوان مشهدی از داخل چاه (۲۸ اردیبهشت) نامه سرگشاده نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی به رئیس جمهور درباره کارگران و بازنشستگان   محور صالح آباد - تربت جام بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) متلاشی شدنِ شبکه شیطان پرستی و دستگیری ۲۶۱ نفر نجات نیسان آبی با پنج سرنشین از درون سیلاب (۲۸ اردیبهشت) این پزشکان متخلف هستند عملیات گسترده هلال احمر در سطح استان خراسان رضوی تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تامین اجتماعی سازمان برنامه و بودجه اجرای قانون همسان‌سازی بازنشستگان را به تاخیر نیندازد اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره «توماج صالحی» آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آغاز ۳ کارآزمایی بالینی داروهای کرونا

  • کد خبر: ۲۱۰۲۱
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
آغاز ۳ کارآزمایی بالینی داروهای کرونا
محققان دانشگاه‌های علوم پزشکی، سه کارآزمایی بالینی داروهای بیماری کرونا را آغاز کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر شاهین آخوندزاده، قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تاکنون دارویی برای درمان کرونا ساخته نشده است، افزود: محققان ایرانی در تلاش هستند تا به این موفقیت دست یابند و خدمات درمانی بهتری به بیماران ارائه کنند.

وی تاکید کرد ساخت دارو در یک زمان کوتاه امکان پذیر نبوده و اعلام تولید داروی کرونا در این زمان کوتاه، امید واهی دادن به بیماران است.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تصریح کرد: اقداماتی در کشورها از جمله چین در زمینه ساخ دارو درحال انجام است، چینی ها می خواهند از داروهای که برای درمان هپاتیت یا مالاریا، روماتولوژی و آنفلوانزا استفاده می شوند برای درمان کرونا استفاده کنند، این کار نیاز به مستندات علمی دارد که به آن کارآزمایی بالینی گفته می شود.
آخوندزاده به راه اندازی بخش کارآزمایی بالینی در کمیته ملی تحقیقات ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در این کمیته متخصصان رشته های عفونی و ریه حضور دارند.


بیشتر بخوانید:نتیجه بررسی چند دارو روی کرونا تا ظهر مشخص می‌شود

وی همچنین از ابلاغ دستورالعمل تصویب طرح های تحقیقاتی و نشر مقالات به دانشگاه های علوم پزشکی خبرداد و ادامه داد: در این دوره زمانی ممکن است مقالات نادرستی در زمینه کرونا منتشر شود که باید جلوی آن گرفته شود و محققان ما باید بر روی تحقیقات اصولی متمرکز شوند.
قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ریجستری بیماران کرونا را از دیگر اقدامات انجام شده در روزهای اخیر اعلام کرد و اظهارداشت: این موضوع برای ثبت بیماران راه اندازی شده است.
آخوندزاده افزود: همچنین کمیته های دیگری از جمله فناوری، اپیدمیولوژی، ریجستری، آزمایشگاه و منابع مالی در کمیته ملی تحقیقات راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: افراد صاحب نظر دانشگاه های علوم تهران، شهید بهشتی، ایران، بقیه الله و انستیتو پاستور ایران در این بخش ها فعال هستند.
 
پنج میلیارد تومان به پژوهش‌های کرونا اختصاص یافت 
 قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه در تلاش هستیم منابع مالی برای انجام پژوهش ها در حوزه بیماری کرونا تامین کنیم، گفت: با مساعدت وزیر بهداشت پنج میلیارد تومان برای انجام پژوهش در حوزه بیماری کرونا اختصاص یافت.
وی ادامه داد: در حال رایزنی هستیم که مبلغ پنج میلیارد تومان دیگر هم برای این کار اختصاص یابد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->