سیل در کلات هیچ فوتی نداشت برخورد کوئیک و پارس در مشهد ۶ مصدوم برجا گذاشت (۲۸ اردیبهشت) پرونده سیل مشهد روی میز کمیسیون اصل نود! کشف پیکر‌های چهار مفقود سیلاب در فریمان (۲۸ اردیبهشت) قتل جوان ۲۷ ساله افغان به‌خاطر توپ بازی! (۲۸ اردیبهشت) تمام خسارت‌های درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی تا اسفند ۱۴۰۲ پرداخت شد | تسویه حساب ۲۰ روزه با بازنشستگان بازگشایی ۴۴ محور مسدود شده در خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت) تصادف پراید و پژو ۲۰۶ در قوچان ۷ مصذوم برجا گذاشت(۲۸ اردیبهشت) از ۸۱ روستای دارای سکنه سرخس فقط یک روستا جاده دسترسی ندارد نجات معجزه آسای جوان مشهدی از داخل چاه (۲۸ اردیبهشت) نامه سرگشاده نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی به رئیس جمهور درباره کارگران و بازنشستگان   محور صالح آباد - تربت جام بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) متلاشی شدنِ شبکه شیطان پرستی و دستگیری ۲۶۱ نفر نجات نیسان آبی با پنج سرنشین از درون سیلاب (۲۸ اردیبهشت) این پزشکان متخلف هستند عملیات گسترده هلال احمر در سطح استان خراسان رضوی تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تامین اجتماعی سازمان برنامه و بودجه اجرای قانون همسان‌سازی بازنشستگان را به تاخیر نیندازد اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره «توماج صالحی» آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

لیستی از آنچه برای درخانه‌ماندن نیاز دارید

  • کد خبر: ۲۱۰۳۶
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
لیستی از آنچه برای درخانه‌ماندن نیاز دارید
کرونا، ویروسی که در مدت چندهفته به سرعت بخش‌های زیادی از دنیا را گرفت، بتدریج آدم‌های زیادی را در فضای خانه محدود یا به اصطلاح قرنطینه کرده‌است. متخصصان بهداشت موثرترین راه رهایی از این ویروس را پیشگیری از ابتلا به آن می‌دانند. موثرترین راه روش در حال حاضر توصی به ماندن در خانه است. این روزها که به تعطیلات نوروز هم نزدیک می‌شویم خیال گشت و گذار را از ذهن خود بیرون کنید ودر محیط امن خانه بمانید.
به گزارش شهرآرانیوز، اگر تصمیم به قرنطینه خانگی گرفته‌اید، رعایت برخی نکات و همراه داشتن برخی اقلام ضروری خواهد بود که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.
ذخیره‌غذایی
اولین چیزی که مسلماً در دوره قرنطینه به آن نیاز خواهید داشت، مواد غذایی است. بنابراین، اقلام غذایی مورد نیاز ۱۴ روز را باید در خانه داشته باشید. البته از آنجا که هر نوع ماده غذایی را نمی‌توان برای مدت طولانی نگهداری کرد، باید تمرکزتان بر روی مواد فاسد نشدنی  یا کنسرو شده باشد. کنسرو‌های حاوی مایعات مانند گوجه فرنگی، لوبیا و ماهی می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند؛ چرا که از مایع اضافی آن‌ها می‌توان برای پخت غذای خشک دیگر مانند برنج و ماکارونی هم استفاده کرد. در ضمن موادی مانند شکلات و قهوه هم با وجود اینکه جزو ملزومات حیاتی نیستند، اما به ارتقاء روحیه و احساس نشاط در طول مدت قرنطینه کمک زیادی می‌کنند.
 
آب آشامیدنی سالم
اگر در منطقه‌ای هستید که آب لوله‌کشی از کیفیت خوبی برخوردار نیست، تهیه و نگهداری مقدار کافی آب معدنی و بسته‌بندی شده، توصیه می‌شود. البته حتی اگر از آب لوله‌کشی برای نوشیدن استفاده می‌کنید، باز هم نگهداری مقداری آب معدنی می‌تواند یک اقدام احتیاطی مناسب باشد.
 
مواد بهداشتی، شوینده‌ها و ضدعفونی کننده‌ها
تاحد امکان اقلام بهداشتی مورد نیاز خود برای ۱۴ روز را در خانه داشته‌باشید. اقلامی مانند دستمال کاغذی، صابون، مایع ظرفشویی، پودر لباسشویی، خمیردندان، پوشک (در صورت وجود نوزاد در خانه)، دستمال توالت، محصولات بهداشتی زنانه و... از مهم‌ترین مواردی هستند که باید مد نظر بگیرید.
 
تهیه داروی نسخه‌ای برای ۳۰ روز
اگر از داروی نسخه‌ای استفاده می‌کنید، بهتر است دوز مورد نیاز برای ۳۰ روز را تهیه کرده و در خانه داشته باشید. البته برخی دارو‌ها به صورت محدود در اختیار بیمار قرار می‌گیرند که در این موارد می‌توانید با پزشک خود مشورت کرده و از او بخواهید در صورت امکان میزان بیشتری دارو برای شما تجویز کند.
 
جعبه کمک‌های اولیه  را تکمیل کنید
جعبه کمک‌های اولیه یکی از ضروریات هر خانه در هر شرایطی است. اما اگر تا به حال زیاد به این مسئله توجه نداشته‌اید، قبل از رفتن به قرنطینه باید حتماً جعبه کمک‌های اولیه تهیه کرده و یا آن را کامل کنید. این جعبه باید شامل مواردی مانند محلول بتادین، پماد آنتی بیوتیک، گاز استریل، چسب زخم، باند پانسمان، دماسنج، قیچی، موچین، پتوی اضطراری و … باشد.
اگر از تجهیزات پزشکی خاصی مانند سمعک، لنز یا ... استفاده می‌کنید، حتماً به داشتن باتری یا لوازم یدکی یا مصرفی مورد نیاز خود دقت داشته باشید. همچنین بهتر است دارو‌های بدون نسخه‌ای مانند مسکن درد و سرفه، تب‌بر، دارو‌های معده، قرص سرماخوردگی و … را هم تهیه و نگهداری کنید.
 
پرونده سلامت و مدارک پزشکی
توصیه می‌شود در صورت امکان یک کپی از مدارک پزشکی یا پرونده سلامت خود را در طول مدت قرنطینه همراه داشته باشید تا در موارد اورژانسی به سرعت بتوان به آن‌ها دسترسی داشت.
 
به سلامت روانی خود هم اهمیت بدهید
مراقب باشید تمرکز بیش از حد بر روی بیماری جسمی و مقابله با آن، شما را از بحث سلامت روانی غافل نکند. رعایت نکات بهداشتی و موارد ایمنی بسیار مهم است، اما از طرف دیگر حفظ سلامت روحی نیز بسیار حائز اهمیت می‌باشد و در صورت نادیده گرفتن می‌تواند صدمات بیشتری به همراه داشته باشد؛ بنابراین برای سپری‌کردن اوقات فراغت خود در طول مدت قرنطینه خود، حتماً برنامه سالم و مفرحی در نظر بگیرید. به عنوان مثال کتاب خواندن یا انجام بازی‌های گروهی به همراه خانواده می‌تواند بسیار مناسب باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->