سرخط خبرها

پایان گروگانگیری سوئیس با کشته‌شدن پناهجوی ایرانی‌تبار

  • کد خبر: ۲۱۰۹۴۳
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
پایان گروگانگیری سوئیس با کشته‌شدن پناهجوی ایرانی‌تبار
پلیس سوئیس روز جمعه، ۹ فوریه (۲۰ بهمن)، اعلام کرد پناهجوی ۳۲ساله ایرانی که بیش از ۱۰ نفر را در قطاری در این کشور گروگان گرفته بود در درگیری با مأموران این نیرو کشته شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در این گروگانگیری که در ساعت ۱۸:۳۵ دقیقه عصر پنجشنبه به‌وقت محلی آغاز شد، پناهجوی ۳۲ساله‌ای ــ که گفته می‌شود ایرانی بود و به زبان‌های فارسی و انگلیسی صحبت می‌کرد ــ راننده قطار را با تهدید چاقو و تبر مجبور به همکاری کرد.

از آنجا که تمامی درهای قطار بسته شده بود، پلیس سعی کرد تا از طریق گوشی تلفن همراه مسافران و یک مترجم فارسی با فرد گروگانگیر ارتباط برقرار کند.

نزدیک به چهار ساعت پس از شروع این گروگانگیری و در پی ناموفق‌ماندن تلاش‌ها برای مذاکره با مرد ایرانی، در نهایت، در ساعت ۲۲:۱۵، تعداد ۶۰ نیروی پلیس سوئیس برای آزادسازی گروگان‌ها وارد عمل شدند. 

مقامات گفته‌اند در این حادثه هیچ مسافری آسیب ندیده است. در بیانیه پلیس آمده است: «گروگان‌ها همه سالم‌اند و در امنیت آزاد شدند.»

با این حال، مرد گروگان‌گیر که در عملیات آزادسازی گروگان‌ها به‌شدت مجروح شده بود کشته شده است. اطلاعات بیشتری درباره هویت این فرد و انگیزه او از این عمل منتشر نشده است.

در این باره، سخنگوی پلیس گفت: «در حال حاضر، عنصری که نشان دهد این حادثه اقدامی تروریستی یا افراط‌‌گرایانه بوده است وجود ندارد.»

منبع: یورونیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->