رهبر اکثریت سنای آمریکا: شواهدى از خرابکارى در سقوط بالگرد رئیس‌جمهور ایران نیست ترور سردار رادان تکذیب شد فرمانده سپاه عاشورا: سرنوشت بالگرد و مسافران آن را نمی‌توان تایید کرد اولین فیلم از نمای دوربین‌های هوایی از لاشه بالگرد رئیس جمهور کولیوند: آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است + فیلم محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد + عکس و فیلم چین: آماده ارائه هرگونه کمک به ایران هستیم منطقه طویل که پهپاد ترکیه شناسایی کرده کجاست؟ + جزئیات حمله پهپادی مقاومت عراق به اهداف حیاتی در بندر ایلات (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | جهان نگرانِ ایران واکنش رئیس مجلس ترکیه به سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور تیم‌های اعزامی باید تا الان به مختصات اعلامی پهپاد ترکیه‌ای رسیده باشند اطلاعیه شماره ۵ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر مختصات محل دقیق سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور مشخص شد + فیلم و عکس درباره هلی‌کوپتر Bo۱۰۵ که پوتین برای کمک به عملیات تجسس به ایران فرستاد + جزئیات و عکس ۴۷ امدادگر و تجهیزات ویژه روسیه در راه تبریز + فیلم هلال احمر عراق: ۱۰ تیم‌ امداد و جستجو را برای کمک به ایران آماده کردیم کنعانی: کارگزاران دستگاه دیپلماسی برای سلامتی رئیس جمهور و همراهان ایشان دعا می‌کنند همراهان رئیس جمهور در هلی‌کوپتر چه کسانی بودند؟ + اسامی جزئیات جلسه پوتین با سفیر ایران درباره حادثه بالگرد رئیس‌جمهور | سلام من را به رهبر معظم انقلاب برسانید + فیلم
سرخط خبرها

تعداد شهدای غزه در صدوسی‌وپنجمین روز جنگ به ۲۸ هزار و ۹۸۵ تن رسید

  • کد خبر: ۲۱۲۵۲۰
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
تعداد شهدای غزه در صدوسی‌وپنجمین روز جنگ به ۲۸ هزار و ۹۸۵ تن رسید
تجاوز مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد صدوسی‌وپنجمین روز خود می‌شود که اشغالگران دست به جنایات جدید در غزه زده‌اند و پس از درخواست الجزایر برای رأی گیری در قطعنامه‌ای با محوریت آتش بس در غزه آمریکا تهدید کرد که پیش‌نویس قطعنامه جدید در شورای امنیت سازمان ملل که خواستار «آتش‌بس فوری به دلایل انسانی» در نوار غزه می‌شود را وتو خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که تعداد شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار محاصره شده غزه به ۲۸ هزار و ۹۸۵ شهید و مجروح شدن ۶۸ هزار و ۸۸۳ تن دیگر رسیده‌است.

وزارت بهداشت افزود: اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ کشتار علیه خانواده‌ها در نوار غزه انجام دادند که ۱۲۷ شهید و ۲۰۵ مجروح برجای گذاشته‌است.

این وزارتخانه تاکید کرد که هنوز قربانیان زیادی در زیر آوار و در جاده‌ها وجود دارند، زیرا اشغالگران اجازه دسترسی نیرو‌های آمبولانس و دفاع مدنی به آن‌ها را نمی‌دهند.

اشغالگران ۲۹ خانه را در ۲۴ ساعت گذشته بمباران کردند

دفتر رسانه‌ای دولتی غزه اعلام کرد که ارتش اشغالگر ۲۹ منزل مسکونی را در ۲۴ ساعت گذشته بمباران کرد که ده‌ها شهید بر جای گذاشت.

این در حالی است که تجاوزات صهیونیست‌ها در یکشنبه نیز ادامه یافت به طوریکه هلال احمر فلسطین گفت: اشغالگران طبقه سوم بیمارستان الامل در خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد: اشغالگران رژیم صهیونیستی برای بیست و هفتمین روز متوالی به محاصره بیمارستان الامل ادامه می‌دهند و طبقه چهارم و بخش آی سی یو بیمارستان را هدف قرار داده و مستقیماً به بیمارستان و مخازن سوخت تیراندازی می‌کنند.

پیشتر رسانه‌های فلسطینی همچنین نوشتند ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را بمباران کرد.

بهداشت غزه: اشغالگران ۷۰ پرسنل پزشکی را در بیمارستان ناصر دستگیر کردند

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه - در مصاحبه با الجزیره - تایید کرد که اشغالگران ۷۰ پرسنل پزشکی را در بیمارستان ناصر در خان یونس دستگیر کردند و آن‌ها را مسؤول مجروحان و کادر پزشکی در بیمارستان غزه دانست.

اشغالگران، رئیس بیمارستان ناصر را بازداشت و از او بازجویی کردند

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: نیرو‌های اطلاعات نظامی و سرویس امنیت داخلی اسرائیل از ناصر الحوت، رئیس بیمارستان ناصر بازجویی کردند و هنوز بعد از دستگیری وی تصمیم گیری نشده‌است.

در همین زمینه عکسی را رسانه‌های عبری منتشر کرده‌اند که حکایت از دستگیری دکتر عاطف الحوت رئیس مجتمع پزشکی ناصر دارد. دکتر الحوت در محاصره گروهی از سربازان اشغالگر که بیمارستان را پس از هفته‌ها محاصره کردند، خسته به نظر می‌رسید.

تعداد شهدای غزه در صدوسی‌وپنجمین روز جنگ به ۲۸ هزار و ۹۸۵ تن رسید

نیرو‌های اشغالگر بیمارستان ناصر را پس از روز‌ها محاصره، هجوم به آن، وادار کردن آوارگان به ترک و دستگیری تعدادی از آن‌ها و کادر پزشکی به پادگان نظامی تبدیل کردند.

بیمارستان ناصر دومین مجموعه بزرگ پزشکی است که پس از بیمارستان الشفا به طور کامل از کار افتاده است.

همچنین توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه را گلوله باران کرد. قایق‌های صهیونیست در سواحل رفح تیراندازی کردند.

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که بمباران رژیم صهیونیستی خانه‌ای را در خربة العدس در شمال شهر رفح هدف قرار داد که محل اسکان آوارگان بود.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین خانه‌ای در خیابان العزیزه در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه را بمباران کردند. منابع محلی گزارش دادند که جنگنده‌های اشغالگر یک آپارتمان مسکونی در شهر دیرالبلح را بمباران کردند که منجر به شهادت سه شهروند شد.

در عین حال بر اثر بمباران خانه خانواده العفیفی در محله شیخ رضوان شهر غزه توسط رژیم صهیونیستی هفت تن شهید شدند.

همچنین در نتیجه حمله اشغالگران به خانه خانواده حمد در الزوایده در استان مرکزی نوار غزه سه نفر شهید شدند.

در این رابطه، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه در این باره اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی ۹ خانه در استان مرکزی نوار غزه را هدف قرار دادند.

طبق بیانیه این دفتر، این جنایت جدید صهیونیست‌ها منجر به شهادت ۴۴ فلسطینی شد.

این دفتر همچنین اعلام کرد که این جنایت ۸۰ مجروح بر جای گذاشته و بیشتر قربانیان آن را کودکان تشکیل می‌دهند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که در بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ای در خیابان منصوره در شرق محله شجاعیه شهر غزه را هدف قرار داد، ۲ فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

تعداد شهدای غزه در صدوسی‌وپنجمین روز جنگ به ۲۸ هزار و ۹۸۵ تن رسید

عصر شنبه نیز در پی بمباران خانه‌ای در دیرالبلح در مرکز نوار غزه و زمین‌های کشاورزی در شمال رفح در جنوب توسط رژیم صهیونیستی، ۱۰ شهروند از جمله کودکان و زنان به شهادت رسیدند.

پیکر‌های شهدا در محوطه بیمارستان شهدای الاقصی انباشته شده‌است

صحنه‌هایی توسط شبکه قطری الجزیره پخش شده که نشان می‌دهند پس از تشدید حملات اشغالگران به منازل در استان مرکزی و شهادت شهیدان پیکر تعدادی از شهدا پس از پر شدن سردخانه از شهدا در روی زمین در حیاط بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح روی هم قرار گرفته و انباشته شده‌اند.

بهداشت جهانی: بیمارستان ناصر از کار افتاده‌است

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت که بیمارستان ناصر در خان یونس پس از محاصره اشغالگران که بیش از یک هفته به طول انجامید و به دنبال آن حملات مستمر انجام شد، از کار افتاده‌است.

وی تاکید کرد ارتش رژیم صهیونیستی به تیم سازمان جهانی بهداشت اجازه ورود به بیمارستان را برای ارزیابی شرایط و نیاز‌های پزشکی بیماران نداد.

گبریسوس از بستری شدن حدود ۲۰۰ بیمار در بیمارستان ناصر خبر داد که از این تعداد ۲۰ بیمار نیازمند ارجاع اورژانسی به سایر بیمارستان‌ها هستند.

تعداد کارمندان کشته شده سازمان ملل در غزه به ۱۵۸ نفر رسید

تعداد کارمندان کشته شده سازمان ملل در نوار غزه که بیش از چهار ماه است تحت حملات اشغالگران قرار دارد، افزایش یافت.

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تعداد کارمندان کشته شده این آژانس در نوار غزه، به ۱۵۸ نفر افزایش یافت.

در این اطلاعیه آمده است که حملات هوایی فزاینده اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه و ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه که به سختی انجام می‌شود، نگران‌کننده است.

تعداد شهدای غزه در صدوسی‌وپنجمین روز جنگ به ۲۸ هزار و ۹۸۵ تن رسید

بق این اطلاعیه، جمعیت شهر رفح که آوارگان فلسطینی در حال فرار از حملات اسرائیل در آن پناه گرفته‌اند، تقریبا ۱.۵ میلیون نفر بوده و این تعداد نسبت به قبل از هفت اکتبر ۲۰۲۳، ۶ برابر شده است.

تریلی‌های حامل کمک‌های بشردوستانه که برای مردم غزه ارسال شده است، بسیار کمتر از هدف روزانه ۵۰۰ دستگاه بوده و ورود کمک‌های بشردوستانه به گذرگاه مرزی کرم ابوسالم و رفح با مشکلات جدی مواجه است.

در این گزارش تاکید شده که درگیری‌ها در خان یونس و محدوده اطراف آن در سه هفته گذشته تشدید شده و تلفات و تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی را در پی داشته است.

شهرداری غزه: اشغالگران ۴۲ هزار متر شبکه آب را ویران کردند

شهرداری غزه اعلام کرد که از ابتدای تجاوز، ۴۲ هزار متر خطوط و شبکه‌های آب، ۴۰ حلقه چاه، ۹ مخزن و ۴۸۰ دریچه آب مورد استفاده در شبکه‌های آبیاری کشاورزی تخریب شده است.

تعداد شهدای غزه به ۲۸ هزار و ۹۸۵ تن رسید/ بازداشت رئیس و ۷۰ پرسنل پزشکی بیمارستان ناصر

این نهاد افزود: اشغالگران از اول نوامبر گذشته از ورود سوخت لازم برای بهره برداری از چاه‌های آب جلوگیری می‌کنند.

واشنگتن تهدید کرد پیش‌نویس قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل را ناکام می‌گذارد

پس از درخواست الجزایر برای رأی گیری در مورد قطعنامه جدید در روز سه‌شنبه، ایالات متحده تهدید کرد که پیش‌نویس قطعنامه جدید در شورای امنیت سازمان ملل که خواستار «آتش‌بس فوری به دلایل انسانی» در نوار غزه می‌شود را ناکام خواهد گذاشت.

روز شنبه، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد، بیانیه‌ای صادر کرد و تصمیم الجزایر برای ارجاع طرحش به شورای امنیت برای رای گیری را محکوم کرد.

نماینده آمریکا در بیانیه خود ادعا کرد این اقدام الجزایر تهدیدی برای تضعیف مذاکرات جاری بین اسرائیل و حماس با میانجیگری آمریکا، مصر و قطر برای برقراری یک آتش‌بس جدید است که شامل آزادی اسیران در غزه و اسرای فلسطینی زندانی در اراضی اشغالی می‌شود.

وی در این بیانیه افزود: «به همین دلیل، ایالات متحده از رای‌گیری درباره این متن حمایت نمی‌کند.»

توماس گرینفیلد در بیانیه خود در یک تهدید آشکار به توسل به وتو برای از بین بردن طرح گفت: «اگر ما به رای گیری درباره پیش‌نویس فعلی برسیم، تصویب نخواهیم کرد.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->