سرخط خبرها

استایل جدید و متفاوت «صابر ابر» در جشنواره برلین + عکس

  • کد خبر: ۲۱۳۵۷۶
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
استایل جدید و متفاوت «صابر ابر» در جشنواره برلین + عکس
تصویر جدیدی از استایل متفاوت «صابر ابر» در جشنواره برلین در شبکه‌های اجتماعی منتشر و پربازدید شده است.

به گزارش شهرآرانیوز صابر ابر بازیگر و کارگردان ایرانی متولد ۱۸ خرداد ۱۳۶۳ در تهران است که از سال ۱۳۸۴ با بازی در فیلم شاعر زباله‌ها وارد دنیای سینما شد.

مروری بر سابقه هنری صابر ابر

صابر ابر، سابقه فعالیت در آثاری همچون  سیزده ۵۹، پذیرایی ساده، حکایت دریا، آسمان زرد کم عمق، برف روی کاج ها، من دیه‌گو مارادونا هستم، انتهای خیابان هشتم، رخ دیوانه، مسخره باز، تابستان داغ، اینجا بدون من و درباره الی را در کارنامه هنری خود دارد.

استایل جدید و متفاوت «صابر ابر» در جشنواره برلین+ عکس

از جمله افتخارات صابر ابر می‌توان به دریافت جوایز تندیس بهترین بازیگر مرد برای نمایش ریچارد سوم از سی‌امین جشنواره تئاتر فجر، تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم درباره الی از سومین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم مینای شهر خاموش از بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد. صابر ابر با دو سریال قورباغه و مترجم تجربه‌های موفقی را نیز در شبکه نمایش خانگی رقم زده است. حال این بازیگر، با استایل متفاوتی در جشنواره برلین حاضر شده که مورد توجه کاربران فضای اجتماعی قرار گرفته است.

استایل جدید و متفاوت «صابر ابر» در جشنواره برلین+ عکس

درباره جشنواره برلین

جشنواره برلین Internationale Filmfestspiele Berlin و یا برلیناله Berlinale هر ساله در ماه فوریه به مدت یازده روز در برلین آلمان برگزار می‌شود. برلین، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های سینمایی در جهان و اروپا است.

امسال، هفتادوچهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین از (۱۵ تا ۲۵ فوریه ۲۰۲۴) یعنی از ۲۶ بهمن شروع و تا ۶ اسفند ۱۴۰۲ ادامه دارد.

این جشنواره برای مردم برلین در سال ۱۹۵۱، در آغاز جنگ سرد، به عنوان "نمایشگاه دنیای آزاد" ایجاد شد. و، چون این جشنواره در میان آشفتگی‌های میان جنگ شکل گرفت، تا به امروز جزو سیاسی‌ترین جشنواره‌های بزرگ فیلم در جهان شناخته شده است.

جشنواره فیلم برلین در کنار جشنواره فیلم ونیز و جشنواره فیلم کن، مهمترین رویداد سینمایی اروپا به‌شمار می‌رود. این جشنواره هر ساله جایزه خرس طلایی و خرس نقره‌ای را به برگزیدگان بخش اصلی اهدا می‌کند. خرس به‌عنوان نمادی از شهر برلین شناخته می‌شود. در بخش‌های چندگانه این فستیوال، مسابقه - پانوراما - فُروم - نسل - پرسپکتیو کینو آلمان - برلیناله کوتاه و چشم‌اندازی به گذشته، حدود ۴۰۰ فیلم به نمایش در می‌آیند. رئیس این جشنواره از سال ۲۰۰۱ تا به حال دیتر کاسلیک است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->