آیا مدارس قم فردا سه شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کارنامه زیست‌محیطی شهید سید ابراهیم رئیسی چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟ نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد اهدای اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی در غرب خراسان امتحانات دانش آموزان تا پایان هفته لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرونشست خودرو خاور در خیابان بابانظر مشهد+ تصویر (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)‌ چرا خانواده‌ها با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی مخالفت می‌کنند؟ سوءاستفاده از پروفایل افراد چه مجازاتی دارد؟ علت علمی بارش‌های شدید بهار امسال در مشهد و کشور چه بود؟ بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه هلاکت شرورِ مسلح و شهادت مأموران پلیس تهران بزرگ + تصاویر شهدا و فیلم
سرخط خبرها

سازمان غذا و دارو: از دست‌فروش‌ها لوازم آرایشی نخرید

  • کد خبر: ۲۱۳۸۶۶
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
سازمان غذا و دارو: از دست‌فروش‌ها لوازم آرایشی نخرید
مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: مردم باید برای مصرف لوازم آرایشی خارجی حتما به برچسب اصالتی که توسط سازمان غذا و دارو صادر می‌گردد، توجه داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود آل‌بویه مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تاکید کرده است که از دست فروش‌ها و زیرپله‌ای‌ها لوازم آرایشی خریداری نشود.

به گفته وی، محصولات آرایشی بهداشتی از فرآورده‌های پرمصرف کشور هستند و به دلیل ارتباط مستقیم این محصولات با سلامت افراد، برخورداری از استاندارد‌های کیفی در آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی در توضیح دلیل گرایش جامعه به لوازم آرایشی گفت: پاسخ این سوال به حوزه جامعه شناسی و فرهنگ باز می‌گردد، ولی آنچه از ما به عنوان متولیان سلامت و مستقیم این حوزه انتظار می‌رود تضمین سلامت محصولات به این معنی که هم محصولات آرایشی و بهداشتی عاری از مواد مضر و ممنوعه در ترکیب خود باشند؛ هم فرآیند تولید و ساخت این فرآورده‌ها از استاندارد‌های کیفی لازم برخوردار باشد و دیگر اینکه بازار مصرف معتبر و مطلوب در مورد آن‌ها وجود داشته باشد.

 به گفته آل بویه، نیاز است در خصوص روش‌های متعارف و صحیح استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی که بیشتر هم زنان بویژه جوانان را هم در برمی‌گیرد از سوی متولیان فرهنگی اقداماتی انجام شود.

او با بیان اینکه آسان‌ترین راه برای اطمینان از کیفیت و سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی تهیه آن‌ها فروشگاه‌های معتبر و داروخانه‌ها است تصریح کرد: لوازم آرایشی وارداتی نیز باید پروانه بهداشتی ورود و برچسب اصالت و سلامت کالا را داشته باشند.

به گفته موسی احمدزاده - رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی آرایشی و عطریات ایران - میزان قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی را ۲.۱ میلیارد دلار است و تحقیقات انجمن نشان می‌دهد ایرانی‌ها پنج برابر کشور‌های خاورمیانه محصولات آرایشی و بهداشتی می‌خرند که البته این آمار از نظر توسعه یافتگی اتفاق خوبی است؛ چرا که خرید لوازم مراقبت از پوست، هزینه‌های درمانی را کاهش می‌دهد.

منبع: اکوایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->